Az ebook készítés időigényes és fárasztó feladat. A folyamat során nem nehéz hibázni. Különböző csapdák várják a szerzőket nemcsak a folyamat elején: írás közben, hanem a későbbi szakaszokban is. Ma a leggyakoribb ebook kiadási hibákról fogunk beszélni.

Ebook kiadási hibák – tartalomjegyzék:

  1. Vonzó cím hiánya
  2. A borító önálló tervezése
  3. A forráshoz vezető link hiánya
  4. A SEO beállítások elhanyagolása
  5. A vélemény hiánya

Vonzó cím hiánya

A szerzőnek csak egy esélye van, hogy jó első benyomást keltsen az interneten. Ezért az ebook címét úgy kell megválasztani, hogy felkeltse az olvasó figyelmét. Hogyan érhetjük el ezt? Először is beszéljünk az önkiadás szabályairól a cím kapcsán. A jó címnek három alapvető jellemzője kell, hogy legyen – a következőképpen kell lennie:

  • könnyen megjegyezhető,
  • könnyen kiejthető,
  • informatív.

A cím informativitása segíthet az olvasónak felmérni az ebook tematikai terjedelmét. Ezzel az információval az olvasónak lehetősége van eldönteni, hogy a könyv témája megfelel-e az érdeklődésének.

Az ebook címe nem lehet túl hosszú. Néhány szerző úgy dönt, hogy csak egy szót használ főcímként, és kiegészíti egy alcímmel. Ez a technika lehetővé teszi, hogy elmagyarázza az olvasónak, miről szól valójában az ebookja.

Obsessed ebook publishing mistakes

Más szerzők úgy döntenek, hogy párhuzamos szerkezetet használnak a címben. Például Jack Schwager a legjobb eladókat varázslókhoz hasonlítja – ilyen szavak kombinációját használta a címében, és elhelyezte az könyve borítóján.

ebook publishing mistakes - Market Wizzards

A könyvcím létrehozása nem a legegyszerűbb feladat a folyamat során. A cím célja, hogy megérintse az olvasók érzelmeit, és egyben felkeltse a figyelmüket. Ezen kívül gondosan ellenőrizni kell, hogy az ötletedet már valaki más ne használta-e.

Nem érdemes meglévő címeket másolni, de inspirációt nyújthatnak a saját címünkhöz, különösen, ha még nincs konkrét elképzelésünk. Átnézhetjük a legjobban eladott ebookokat, elemezhetjük a címeiket, és felfedezhetünk érdekes összefüggéseket, amelyeket felhasználhatunk a projektünkhöz.

Az a szerző, aki már rendelkezik saját követőcsoporttal a közösségi médiában, megkérdezheti őket a véleményükről. Ehhez készíthet egy felmérést, amelyben minden követő választhatja a legjobb és legérdekesebb címet. A szerző létrehozhat egy külön teret is: egy komment szekciót a megadott poszt alatt, ahol az internet felhasználók megoszthatják ötleteiket és megbeszélhetik azokat egymással.

A borító önálló tervezése

Hasonlóan a címhez, a borító is befolyásolja az ebook fogadtatását. Sok alkotó úgy dönt, hogy saját maga készíti el a borítóját, de ez a lehetőség gyakran negatív következményekkel jár az ebook kiadási folyamatára.

Szerzőként tudod, hogyan kell írott tartalmat létrehozni, de ez nem jelenti azt, hogy rendelkezel egy tapasztalt, professzionális grafikus tervező készségeivel és képességeivel. A borító tervezését, mint a projekt nagyon fontos részét, grafikus tervezőre kell bízni. A képzett grafikus tervező képes lesz a borító méretét a grafikai projekttel összehangolni, valamint biztosítani, hogy a képek és illusztrációk a lehető legjobb minőségűek legyenek.

Ha nem szeretnél független szakembert megbízni a borítód elkészítésével, fontolóra veheted a kész borítótervek használatát. Az interneten vannak olyan helyek, ahol grafikusok ingyenes és fizetős makett projekteket kínálnak. Ne feledd, hogy ez a lehetőség nem teszi lehetővé, hogy bármilyen eredetiséget mutass be a munkádban, mivel nagy a valószínűsége, hogy valaki más is ugyanazt a borítót használja a projektjéhez.

A forráshoz vezető link hiánya

Aki letöltötte az ebookodat, általában elfelejti a kiadás forrását. Ilyen helyzetben az olvasó az ebook tartalmában keresheti az információt, amely visszavezetheti őt a forráshoz – hozzád. Ha elfelejted elhelyezni ezt az információs elemet az ebookodban, az olvasó soha nem találja meg a weboldaladat és téged újra. A keresése hiábavaló lesz, és nem építed fel a szakértői pozíciódat.

Hasznos, ha az ebook tartalmában elkülönítesz némi helyet linkek elhelyezésére a blog weboldalra vagy a szerző közösségi média profiljára. Annak érdekében, hogy ez a könyvjelző láthatóbb legyen, a szerző létrehozhat egy külön oldalt, amelynek címe “Rólam” vagy “A szerzőről”.

Key ebook market trends and facts - ebook publishing mistakes

A SEO beállítások elhanyagolása

A SEO beállítások fontosságának elhanyagolása az egyik leggyakoribb promóciós hiba, amelyet a szerzők, különösen a kezdők elkövetnek. Ha valóban fontos számodra a generált leadek száma és a jobb konverzió, akkor biztosítanod kell, hogy a weboldalad helyezése magas legyen a keresési eredmények között. Hogyan érheted el ezt?

  • Válaszd ki a megfelelő kulcsszavakat – amikor tudod az ebookod témáját, ellenőrizd, hogy melyek a legnépszerűbb kifejezések, amelyeket az internet felhasználói beírnak a böngészőbe. Ezeknek a kifejezéseknek a választott témáddal kell kapcsolódniuk. A következő lépésben használd őket az ebookod tartalmában és az ebook landing oldalán. Ne feledd, hogy a kulcsszavak túlzott használata negatívan befolyásolhatja a szöveg olvashatóságát.
  • Cím – próbáld meg a kulcsszavakat a címben is elhelyezni.
  • Linkek – ahogy már említettük, a linkekkel ellátott megjegyzések megléte az ebookodban nagyon fontos. Nemcsak lehetővé teszi az internet felhasználói számára, hogy információt találjanak rólad, hanem lehetővé teszi, hogy az internetes forgalmat a weboldalad konkrét aloldalaira irányítsd, mint például: kérdőív oldal, termék oldal, valamint más helyek, ahol a felhasználó megoszthatja a véleményét az ebookodról.
  • Hírlevél lista – még ha ingyen adod is az ebookodat, nem rossz ötlet megkérni az olvasóidat, hogy hagyják el az email címüket a fájl letöltéséért cserébe. Ez segít felépíteni egy hírlevél listát, amely hasznos lehet, amikor szükség van arra, hogy tájékoztasd az olvasóidat az új projektedről.

A vélemény hiánya

Sok internet felhasználó a vélemények alapján hozza meg a döntését az ebook megvásárlásáról vagy letöltéséről. Nyilvánvaló, hogy az új projektednek nem lesznek friss véleményei az interneten.

Gondolj erre előre, és biztosíts hozzáférést az ebookodhoz néhány kiválasztott olvasónak a megjelenési dátum előtt. Kérd meg őket, hogy írjanak véleményt cserébe. Ezt a véleményt felhasználhatod a landing oldaladon vagy az ebookodban. Hogy előnyhöz juss, helyezz el egy linket, amely az olvasóidat arra az oldalra irányítja, ahol saját véleményüket hagyhatják.

Ebook market major players - book publishing mistakes

Ebook kiadási hibák – összefoglalás

A fent leírt hibák a leggyakoribbak, amelyeket a szerzők elkövetnek az ebook kiadási folyamatában. A hibák tudatosabb ismerete segíthet elkerülni őket, és ugyanakkor megvédhet a későbbi negatív következményektől. Mindez arra kell, hogy ösztönözzön, hogy jobb végterméket hozz létre.

Most már tudod, milyen ebook kiadási hibákat kell elkerülnöd. Kövesd a “Digitális termékek létrehozása és értékesítése” kategóriánkat, hogy naprakész legyél a sorozat további cikkeivel.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →

Create & sell digital products:

  1. Mik azok a digitális termékek?
  2. Miért érdemes saját digitális termékeket létrehozni?
  3. A legjobb értékesítési modellek digitális termékek értékesítéséhez
  4. Hogyan használjuk az előfizetéses modellt termékek értékesítésére?
  5. Mi az az e-könyv?
  6. Miről írjunk egy e-könyvet
  7. 8 példa a legjobb e-könyv készítő szoftverekre
  8. Hogyan készítsünk e-könyvet a Canvában?
  9. 11 gyakori e-könyvírási hiba, amit érdemes elkerülni
  10. 5 e-könyvkiadási hiba, amit el kell kerülni
  11. Mik azok az online tanfolyamok?
  12. Az online tanfolyamok típusai, amelyeket létrehozhatsz és eladhatsz
  13. Egy jó internetes tanfolyam 9 jellemzője
  14. 7 dolog, amit meg kell tenned, mielőtt online tanfolyamot készítesz
  15. Hogyan készítsd el a saját online tanfolyamodat?
  16. A legjobb online tanfolyamkészítő eszközök
  17. Hogyan lehet online videókurzusokat rögzíteni?
  18. Hogyan lehet online tanfolyamokat eladni?
  19. A legjobb online tanfolyampiacok
  20. Hogyan lehet Canva sablonokat eladni: 6 lépés a végtermékig
  21. Online sablonok: 7 ötlet online sablonokhoz, amelyek eladnak
  22. A legjobb online tanfolyamplatformok
  23. Mik azok a stock képek?
  24. Mi az a stock zene?
  25. Hogyan lehet eladni a stock fényképeket?
  26. Hogyan értékesítsd a szoftveredet?
  27. 6 alkalmazásmonetizálási modell
  28. Hogyan lehet digitális termékeket eladni az Etsy-n?
  29. Hogyan lehet mobilalkalmazásokat eladni?
  30. Hogyan készítsd el a saját mobilalkalmazásodat?
  31. Hogyan lehet digitális termékeket eladni a Shopify-on?
  32. Mit kell tudni a digitális termékek nemzetközi értékesítéséről?
  33. Hogyan lehet online eladni a stock videókat?
  34. 10 legjobb platform az e-könyvek értékesítésére
  35. A legjobb online piacterek sablonok online értékesítésére
  36. 6 stock zenei könyvtár, amivel pénzt kereshetsz
  37. 8 digitális termékötlet
  38. 5 program az alkalmazások kódolás nélküli létrehozásához
  39. Hogyan készítsünk e-könyvet?
  40. Mi a szoftver? Terjesztési típusok és módszerek
  41. Hogyan készítsünk stock fotót? 10 nagyszerű tipp a lenyűgöző képekhez
  42. 7 ok, amiért érdemes e-könyvet írni a vállalkozásod számára