A koronavírus-járvány sok vállalkozás működését megzavarta. A távmunkának ezekben a napokban néhány cég számára az egyetlen megoldásnak bizonyult. Sok alkalmazott számára a távoli munka jobb lehetőségnek tűnik – kényelmes, komfortos és hatékony. A marketingügynökségek sok más cég mellett kihasználhatják a mobil munka előnyeit, és a feladataik többségét elvégezhetik.
Tippek marketingügynökségeknek – tartalomjegyzék:
- A marketingügynökség
- A távmunkára vonatkozó definíció
- Lehetséges-e a távoli munka az ügynökségek számára?
- A távmunkakezelés tippei marketingügynökségeknek
- Nézd meg projektmenedzsment szoftverünket marketingügynökségek számára
A marketingügynökség
Manapság, amikor munkát keresel, választhatsz a munka módja és időtartama között. Létezik teljes munkaidő, ¾ munkaidő, részmunkaidő, heti egy óra, vagy akár szezonálisan jutalékos alapon is. A 40 órás, 9-5-ös munkarend alternatívái ugyanolyan sikeresnek bizonyultak. A munkaadók szempontjából az internet kora számos foglalkoztatási módot hozott létre.
A választék a helyhez kötött munkától a home office-ig terjed, hibrid megoldásokkal „a középen”. De melyik mód illik legjobban a marketingügynökség esetében? Ha nem az irodában, akkor hogyan és mikor kellene ellátnia fő feladatait? Ezek közé tartozik a tartalommarketing stratégiák kidolgozása, SEO és SEM tevékenységek, hirdetések elemzése, prezentációk készítése, megfigyelés és találkozók szervezése. A mai cikkben szeretnénk bemutatni a távmunkakörülmények között a marketingügynökség kezelésének módjait és hasznos tippeket.
A marketingügynökség általában sok szakosodott munkavállalóból áll, akik egy csapatot alkotnak, képesek egy márka megalkotására, fejlesztésére és fellendítésére. Egy programozó, grafikus, szövegíró, tartalomkezelő, marketing- és PR-szakember… – ők azok, akik gyakorlati és kreatív készségeik révén szinte semmiből képesek valamit létrehozni, miközben elérik az ügyfelek üzleti céljait.
A távmunkára vonatkozó definíció
A „távmunká” kifejezés arra utal, hogy a kijelölt feladatokat a cég központján kívül, jellemzően saját otthonában végzik. Nemcsak a szabadúszók engedhetik meg maguknak, hogy a leggyakrabban az internetes portálokon található megbízásokat végezzék, hanem a teljes munkaidős alkalmazottak is, amikor lehetőségük van hatékonyan dolgozni a világ bármely pontján.
A modern technológia lenyűgöző lehetőségei és praktikus alkalmazások lehetővé teszik a munkaadó számára, hogy pontosan felossza és érvényesítse a feladatokat, valamint online beszélgessen projektekről vagy céges tervekről. Mindezhez csupán egy működő számítógép, nagy sebességű internet és az elektronikus kommunikációs képesség szükséges ahhoz, hogy a távoli modell megvalósítható és nyereséges legyen.
Manapság a távoli munka hihetetlen kényelmet biztosít. Lehetővé teszi, hogy egyszerre teljesítsük a szakmai és otthoni kötelezettségeinket, megtakarítva a céghez való ingázással járó időt és pénzt. Számos ember számára az online vagy mobil munka szinonimái a pszichológiai kényelemnek és a hatékonyabb működésnek.
Lehetséges-e a távoli munka az ügynökségek számára?
A koronavírus-járvány sok vállalkozás működését megzavarta. Néhány cég számára az egyetlen megoldás a túlélésre a távoli munka volt. Annak ellenére, hogy sok helyen feloldották a járványügyi korlátozásokat, a dolgok nem tértek vissza a régi kerékvágásba. Valójában mind a munkaadók, mind a munkavállalók a távoli munkát részesítik előnyben.
A marketingügynökségek számára a mobil munka hasonlóan elérhető és még gyümölcsözőbb. Olyan alkalmazásokkal, mint a Trello vagy az Asana, online valósíthatod meg, ütemezheted, elemezheted, delegálhatod, ötletelhetsz stb. a feladatokat. A Firmbee.com segítségével együttműködhetsz a csapatoddal, megoszthatod a fontos projektinformációkat, és strukturált visszajelzést hagyhatsz a releváns feladatok alatt. A legtöbb esetben a Canva, Notion vagy Figma (grafikai tervezés) formájában lévő szoftverek kulcsfontosságú eszközökké válnak a feladatok többségében.
Erős és folyamatos kapcsolatok az ügyféllel – telefonbeszélgetések vagy e-mailek váltása képezi a marketingügynökség működésének gerincét. A projektek nagymértékben elkötelezett emberek táptalajai, és az ügynökség esetében a kulcsfeladatok, mint minden megbízás, távolról is elvégezhetők, míg az üzleti és csapatmegbeszélések online zajlanak.

A távmunkakezelés tippei marketingügynökségeknek
A marketingügynökség csapatának termelékenysége számos tényezőtől függ. Javaslatokat és tanácsokat készítettünk a marketingesek számára, hogy hatékony és kielégítő eredményeket érjenek el az online munkából:
- Céges felszerelés – ha a munkaadó törődik alkalmazottai munkájának minőségével, meg kell adnia a csapatnak a szükséges professzionális felszerelést. Ilyennek tűnik egy mobiltelefon, számítógép, kamera, és ha a helyzet megkívánja – akár egy íróasztal és szék is. A főnök felelőssége, hogy segítsen megszervezni a kényelmes helyet a céges feladatok elvégzéséhez.
- Hozzáférés nagy sebességű internethez – egyre több ember fér hozzá a fix internethez, de még mindig nem mindenki. Ez a probléma főként a legkisebb városokat érinti. Ahhoz, hogy az ügynökség munkája hatékonyságot mutasson, a dolgozónak professzionális internet-hozzáféréssel kell rendelkeznie.
- Rugalmas munkaidő – szakmai kötelezettségek teljesítése egy olyan lakásban, ahol gyerekek rohangálnak, vagy a szomszéd felújítása zajlik, meglehetősen kihívást jelent. Ezért az alkalmazottak gyakran a türelemre számítanak. A munka elvégzésének lehetősége a merev órákon kívül a távoli munka bónusza.
- Képzés – a távmunkának egy marketingügynökségben akkor van értelme, ha az alkalmazottak rendelkeznek a szükséges tudással. Itt a speciális alkalmazások segítik a projektet és a megfelelő szervezést. A munkaadó köteles betanítani az alkalmazottat a szakmai feladatokhoz szükséges modulok használatára.
- Online találkozók – a csapat folyamatos kapcsolattartása rendkívül fontos ahhoz, hogy a munka a munkaadó által tervezett módon haladjon. A megfelelő kommunikáció kevesebb hibát garantál és időt takarít meg. Ezen kívül a számos ütemezett találkozó lehetővé teszi a feladatok és az ügynökség összes munkatársának tevékenységeinek nyomon követését. Mégis, érdemes időnként személyesen is találkozni. Néha ez az egyetlen módja annak, hogy jobban megismerjük egymást.
- Megfelelő motiváció – függetlenül a munka helyétől, legyen az otthon vagy helyhez kötött, minden szakember mindig keres egy motivációs forrást. Sok munkaadó elfelejti, hogy a munkavállalók elkötelezettsége is a kapott juttatásoktól függ. Az integrációs találkozók, multisport kártyák vagy például a szabadságpénz más tényezők, amelyek növelik a munkahelyi elégedettséget és az egész csapat hatékonyságát.
Nézd meg a távmunkával kapcsolatos egyéb cikkeket:
Nézd meg projektmenedzsment szoftverünket marketingügynökségek számára:
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.