A home office sok ember számára értékes privilégium, és kiváló munkatapasztalatot is jelent. Azonban nem mindenki találja kívánatosnak, hogy így teljesítse a munkáltatója iránti kötelezettségeit. A kötelezettségek teljesítésének modellje megváltozott, és ezzel együtt a projektek végrehajtásának módja is alkalmazkodott, beleértve a hatékony ERP ütemezés módszereit. Csak a virtuális valóságban való munkavégzés, a home office munkavállalóinak kezelése és a halogatás kezelése csak néhány a projektmenedzserek távoli munkával kapcsolatos kihívásai közül.
Távoli munkával kapcsolatos kihívások – tartalomjegyzék:
- A virtuális technológia mindig is része volt a projektmenedzsmentnek
- A munkatársak együttműködése és menedzsmentje az egyik legnagyobb távoli munkával kapcsolatos kihívás a projektmenedzserek számára
- A munkahelyi elégedettség hiánya és az ösztönzők hiánya
- Problémák a munkatársak teljesítményének ellenőrzésével
- Halogatás a home office alatt
- Hogyan lehet leküzdeni a problémákat és kihívásokat, amikor távolról irányítunk egy projektet?
- Nézd meg szoftverünket távoli munkához
Mi változott a statikus munkamodellről a home office modellre való áttéréssel? Milyen kihívásokkal néz szembe egy menedzser, aki távoli projektmenedzsmentet valósít meg a cégnél? És végül, mik a távoli munkával kapcsolatos kihívások a projektmenedzserek számára?
A virtuális technológia mindig is része volt a projektmenedzsmentnek
A virtuális technológia használata a projektmenedzsment kontextusában nem új dolog. A home office egy olyan munkamodell volt, amely már a covid előtti időszakban is szilárdan megalapozott volt az iparban. A globális trendek, amelyek például a Buffer 2019-es The State of Remote Work című kutatásának eredményeiben nyilvánvalóak, azt mutatják, hogy 2010 óta a távoli munkavállalók száma évről évre növekszik.
A távoli munka tehát elkerülhetetlen a projektek megvalósítása szempontjából egy cégnél. Azonban sok kihívással jár, különösen akkor, amikor ez a kötelezettségek teljesítésének vezető modelljévé válik. Mik a legszembetűnőbb nehézségek?
A munkatársak együttműködése és menedzsmentje az egyik legnagyobb távoli munkával kapcsolatos kihívás a projektmenedzserek számára
A felügyelők előtt álló elsődleges kihívás, hogy biztosítsák, elegendő távoli munkavállalójuk van.
Néhány ember, különösen azok, akiknek hiányzik a felkészültségük és a technikai háttér, nem tud otthon olyan hatékonyan dolgozni, mint az irodában. Egyes esetekben teljesen feladják a home office megvalósítását.
A távoli munkavégzés azt is megköveteli, hogy a munkatársakat bevezessék új alkalmazásokba, például az internetes kommunikációba. Az új eszközök használatának hatékonysága sok tényezőtől függ – azonban nem várható el, hogy a távoli munkavégzés már az elejétől fogva teljesen hatékony legyen.
A munkahelyi elégedettség hiánya és az ösztönzők hiánya
Lehetetlen csak úgy “rávenni az embereket a munkára”. Néhány kötelezettség teljesítése rendkívül monoton és unalmas lesz. Gondoskodni kell a csapattal való értékes kommunikációról. Az irodai munka légkörének megteremtése az egyik legnagyobb távoli munkával kapcsolatos kihívás a projektmenedzserek számára.
A távoli munka sok ember számára kevesebb motivációt ad, mint a hagyományos munkamodell. Különösen nehézségekkel néznek szembe azok az alkalmazottak, akik először találkoznak ezzel a típusú megoldással.
Ezért érdemes mobilizálni és további motivációt adni a csapatnak, például a legkiemelkedőbb feladatok jutalmazásával. A végső hatás közelítése érdekében mérhető célokat kell kitűzni, amelyeket az ellenőrzési szakaszok során ellenőrizni fognak.
Problémák a munkatársak teljesítményének ellenőrzésével
A projektmenedzserek számára ijesztő feladat a megbízható munkavállalói teljesítmény eredmények megszerzése. Lehetetlen “csak úgy megcsinálni”, hogy lássuk, mennyire hatékony a személyzet otthoni munkavégzés közben.
Azonban a hatékonyabb teljesítménykezelés esélyeinek növelése érdekében érdemes:
- kihasználni a technológiai segítséget olyan alkalmazások használatával, amelyek megnyitják a kommunikációs csatornát a munkavállalók és a menedzserek között;
- tudatosítani a csapatban a cég valódi elvárásait;
- biztosítani a napi, értékes kapcsolatot minden csapattaggal.
Fontos, hogy az emberek természetüknél fogva társas lények, így a tartós online munka idővel befolyásolja a munkavállaló teljesítményét. A csapat ismerkedési találkozóit nem szabad alábecsülni, még akkor sem, ha a munka 100%-át távolról végzik.
Halogatás a home office alatt
A home office, ahogy a gyakorlatban látható, egyes munkavállalók számára elnyomó teher lehet. A munka halogatásának tendenciáját halogatásnak nevezik.
Különösen észlelhető, ahol nincs közvetlen felügyelet a felettes részéről. A halogatás mechanizmusa összefügg a test szükségletével, hogy elérje a megkönnyebbülés állapotát. Egy munkavállaló, aki úgy dönt, hogy “valamit az utolsó pillanatra halaszt”, teljesítményérzetet és örömöt nyer.
Ez egy negatív jelenség, és a halogatás projektbeli kudarcot eredményez. Ezért érdemes népszerűsíteni az időmérő eszközök használatát, vagy eltávolítani a zavaró elemeket a közvetlen környezetből.
Hogyan lehet leküzdeni a problémákat és kihívásokat, amikor távolról irányítunk egy projektet?
Az egyik ötlet a professzionális távoli projektmenedzsment alkalmazások használata. Ezek olyan eszközök, amelyek lehetővé teszik a csapat egyes feladatainak megszervezését, csoportosítását és elemzését.
Ez egy módja a munka központosításának otthon egy IT rendszeren belül. Az ilyen típusú platformok lehetővé teszik a feladatok nyomon követését, a munka előrehaladásának ellenőrzését vagy a célok kezelését.
Az ilyen típusú alkalmazás funkcionalitásától függően a felhasználó felveheti az egyes napok tervezésének funkcióját, analitikai adatok beszerzését diagramok formájában, vagy jelentések fogadását eredmények formájában.
Segítheted a csapatodat azzal, hogy adsz nekik néhány tippet az önmotivációról, például ezeket:
Akarsz még több nagyszerű tartalmat látni? Nézd meg a Firmbee online teljes munkaforrás-listáját, tippeket és egyebeket!
Nézd meg szoftverünket távoli munkához:
Akarsz kapcsolatban maradni a tartalmunkkal? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz
Piotr Pawłowski
Terméktulajdonos, több mint 15 éves tapasztalattal a széles értelemben vett internetes marketing területén. A legkisebb probléma nélkül képes egy projektet irányítani, és minden egy helyen van. Szenvedélyesen érdeklődik a növekedési hackelés iránt, érdeklődési területei közé tartozik a projektmenedzsment, az üzletfejlesztés és a tartalommarketing. Emellett lelkes HR-rajongó is.
The most important questions
-
Csökkenti a távmunkavégzés a projektjeid befejezésének hatékonyságát?
Ez egy rendkívül egyéni ügy. A home office számos kockázattal és nehézséggel jár, de kétségtelen, hogy az előnyök is erősen hangsúlyozva vannak. Otthonról dolgozni nagyobb szabadságot jelent, gyakran fokozott éberséget és a munka elvégzésének lehetőségét anélkül, hogy el kellene mozdulni.
-
Hogyan kezeljük a távoli munkával járó kihívásokat a projektmenedzserek számára?
Érdemes állandó technikai találkozókat szervezni, amelyek összehozzák a munkavállalókat, így már nem lesznek névtelenek egymás számára. Vannak értékes online projektmenedzsment szoftverprogramok is, amelyek megkönnyítik a feladatkiosztás folyamatát.
-
Vannak más módszerek, amelyek segíthetnek a projektmenedzsereknek a távoli munkavégzés kihívásainak leküzdésében?
Sok más ötlet is létezik a csapat teljesítményének javítására a projektmenedzsment kontextusában. Az eszközöket a személyzet méretéhez, sajátosságaihoz és ahhoz kell igazítani, hogy a csapat nemzetközi, nemzeti vagy helyi.