Mi az egyedi értékajánlat?

A USP, vagyis az egyedi értékajánlat, rendkívül fontos, mert ez határozza meg, hogy egy vásárló választja-e az Ön ajánlatát. Ez egy egyedi előny, az erősségek, amelyeket garantál a közönségének. Ez megbízható alapot adhat az egész márkastratégiájához.

Tartsa szem előtt, hogy ezek nem lesznek univerzális jellemzők a szolgáltatásában, mint például a ingyenes szállítás, visszatérítési politika stb., amelyek az alapok, amelyeket minden vállalkozás most kínál.

Jó USP jellemzői

Milyen jellemzőkkel kell rendelkeznie egy jól kidolgozott egyedi értékajánlatnak? Ezek a következők:

  • Vásárlóközpontú – a legtöbb sikeres marketingstratégia a vásárló középpontba helyezésén alapul. Ez szükséges, mert bármilyen termék vagy szolgáltatás vásárlása a különböző igények kielégítésére vagy problémák megoldására irányul. A cél az, hogy meggyőzze a címzettet arról, hogy az Ön ajánlatának elfogadása lehetővé teszi számukra, hogy ezt elérjék.
  • Értéket kell közvetítenie az üzenetében – ez a juttatásokra, a mélyebb üzenetre és a fogyasztó értékrendjére vonatkozik. Ily módon sikeresen bemutathatja új vásárlóinak, és meggyőzheti őket a terméke egyediségéről.
  • Határozott, bátor – lényeges érvekkel kell bizonyítania dominanciáját a versenytársakkal szemben. Mi különbözteti meg Önt másoktól?
  • Unikális – a terméknek olyan tulajdonságokkal kell rendelkeznie, amelyek csak rá jellemzők, így senki más nem tudja lemásolni.

Hogyan növelheti az eladásokat egy USP-vel?

Néhány lépésben elmondjuk, mire kell figyelnie az egyedi értékajánlat létrehozásának folyamatában, majd néhány alkalmazási példát is bemutatunk.

  1. Listázza azokat a termékjellemzőket, amelyeket ki szeretne emelni a marketingüzenetében. Jó ötlet, ha képes jellemezni a vásárlói személyét – demográfiai jellemzők, az általuk folytatott életmód, és ami a legfontosabb, az igények, szükségletek és problémák, amelyekkel szembesülnek. Ebből tudni fogja, hogy mely értékek és termékjellemzők számítanak a legjobban.
  2. Figyelje meg a versenytársait – mit kínálnak, kinek, és hogyan? Miben különbözik az övék a termékétől? Mik az erősségeik, mi az USP-jük, és mik a hátrányaik? Milyen stratégiai hiányosságokat lát? Hasonlítsa össze az összegyűjtött információkat.
  3. Döntse el, hol helyezi el az USP-jét. Ezt a következők képviselhetik:
    • Termékjellemzők – minőség, jellemzők, tartósság
    • Ügyfélszolgálat – minőség, kommunikáció a fogyasztóval, lehetőség a különböző kommunikációs csatornákon való kapcsolatfelvételre (forródrót, e-mail, levél, közösségi média stb.), panaszkezelési módszer, visszatérítési politika
    • Piaci pozíció – ha már viszonylag megalapozott a piacon, ez lehet az Ön egyedi értékajánlata. Egy adott jellemzővel különbözteti meg magát a versenytársaitól.
    • A márka kommunikációja, küldetése, neve vagy a kínált szolgáltatások. Ideális esetben különböző kommunikációs csatornákat kell használnia ehhez, pl. közösségi média, blog és videó. Az ilyen diverzifikáció lehetővé teszi, hogy szélesebb közönséget érjen el, és mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb formát. Érdemes valamilyen módon megkülönböztetni a termékét. Ehhez például a gamifikáció elemeit használhatja. Ha az iparágában különböző események, konferenciák és találkozók zajlanak, ahol új kapcsolatokat építhet, és népszerűsítheti az USP-jét.

Példák egyedi értékajánlat használatára

Death Wish Coffee

A kávégyártó a világ legerősebb kávéját kínálja, amely csak online vásárolható meg. Egy konkrét célcsoportnak szól, amely “extrém” kávét keres, amely a legmagasabb koffeintartalmat garantálja – 200%-kal többet, mint a versenytársak. Ezen kívül, ha a kóstolás után úgy dönt, hogy ez nem a világ legerősebb kávéja – visszatérítést kap.

Avis

A Avis autókölcsönző cég USP-je egy figyelemfelkeltő szlogen. Mi vagyunk a második. Keményebben próbálkozunk. Ez arra utal, hogy az Avis a második legnagyobb cég az iparágban. Egy nyilvánvaló hátrányt előnyé alakítottak, valami pozitívat, ami felhívja a címzett figyelmét.

Patagonia

Ez egy olyan cég, amely kültéri, túrázáshoz készült ruházatot árul. Az USP-je nem annyira az előnyökről szól, hanem olyan értékekről, amelyekkel sok ember azonosulni tud – Azért vagyunk üzletben, hogy megmentsük otthoni bolygónkat. A márka egy bizonyos életstílust és proaktív megközelítést mutat be a környezetvédelem terén. A Patagonia termékeinek egyedi jellemzői elsősorban az organikus textilanyagokból készült ruhák, amelyek megfelelnek a Fair Trade tanúsítvány szabványainak. Ezen kívül a termékek értékesítéséből származó profit 1%-át környezetvédelmi jótékonysági szervezeteknek adományozzák. A Patagonia zöld megközelítést alkalmazott, amely követi az egyedi márkavíziójának megteremtését.

Canva

Üzenete: A világot tervezésre ösztönözni, és lehetővé teszi felhasználói számára, hogy érezzék, hogy bárki, aki ellátogat a Canva weboldalára és létrehoz egy fiókot, számos lehetőséget kap a gyakorlati tanulásra, órák előkészítésére diákok számára, projekt megvalósítására, képzésen való részvételre, különböző megoldások tesztelésére, affiliate programhoz való csatlakozásra.

A USP (Egyedi Értékajánlat), amely még vonzóbbá teszi a Canvát a fogyasztók számára, az, hogy szinte minden szolgáltatását ingyenesen kínálja. A cég marketingstratégiái, mint például a Canva affiliate program, ingyenes tervezési tanfolyamok és 30 napos ingyenes próbaidőszak, kiegészítőként működnek, és segítik a céget a növekedésben és a népszerűség megszerzésében.

Az egyedi értékajánlat előnyei

Segít-e az USP meghatározása a vállalkozás növekedésében? Igen, sok szinten.

  • Több eladás – egy jó USP-vel a márka felismerhető és pozitív érzelmeket kelt, így a fogyasztók valószínűbb, hogy az Ön termékének megvásárlására döntenek
  • Hűséges vásárlók megszerzése – bizonyos értékek bemutatásával, amelyekkel a célközönsége azonosul, ők aktívan részt vesznek a közösség építésében
  • Versenyelőny megszerzése a piaci riválisok között
  • Használhatja az USP-t, ha EU-s forrásokból, magánbefektetőktől vagy befektetési programoktól kíván támogatást kérni. Ha lehetséges, csatlakozzon független szervezetekhez, amelyek támogatják és finanszírozzák a vállalkozásokat. Az egyedi értékajánlat “érvet” biztosít a vállalkozása támogatására.
egyedi értékajánlat

Egyedi értékajánlat – összefoglalás

Az egyedi értékajánlat a bármely vállalkozás stratégiájának alapja, amely meghatározhatja a cég sikerét. Megkönnyíti a kiválasztott célközönség bevonását, és érdemes SEO-t is futtatni (ha lehetséges). Mégis, tartsa szem előtt, hogy a termékének nem kell egyedinek lennie a formájában, a kulcs az, hogy értéket és előnyöket közvetítsen a potenciális felhasználónak.

Olvassa el ezt is: Hogyan írjunk tökéletes marketingbriefet 4 egyszerű lépésben

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →