Növelje a konverziós arányt a Shopify boltban – tartalomjegyzék:
Mi a konverziós arány?
A konverziós arány meghatározásához először tisztáznunk kell, hogy mi is a konverzió. Az akkor következik be, amikor egy látogató egy adott weboldalon olyan cselekvést hajt végre, amelyet az adott weboldal tulajdonosa elvár tőle. Ilyen cselekvések lehetnek a vásárlás, hírlevélre való feliratkozás, fiók létrehozása, e-könyv letöltése vagy akár egy cikk megosztása. Mindez attól függ, hogy egy adott weboldal milyen üzleti modellt alkalmazott és mik a prioritásai.
A konverziós arány megmutatja, hogy a látogatók hány százaléka konvertált. Természetesen saját magad is kiszámíthatod, de a legtöbb e-kereskedelmi rendszer beépített eszközökkel rendelkezik, vagy lehetőséget kínál további bővítmények telepítésére, amelyek folyamatosan elemzik és számolják a konverziós arányt.
Milyen konverziós arány jó? Nos, minél magasabb, annál jobb. De vannak bizonyos korlátai. Lehetetlen 100%-os vagy 50%-os konverziós arányt elérni. Az interneten sok statisztika érhető el iparáganként, mivel ami az egyik iparágban alacsony arány, az a másikban magas arány lehet. Például a bútoriparban alacsony a konverziós arány, és az 5%-os eredmény magasnak számíthat, ami viszont alacsony teljesítménynek számít a divatiparban.
A statisztikák szerint az interneten csak a cégek 10%-a éri el a 10%-os konverziós arányt, míg körülbelül 25%-uk több mint 5%-os konverziós arányt kap. Ezeket az eredményeket figyelembe véve feltételezhető, hogy a körülbelül 10%-os konverziós arány nagyon jónak számít. Azonban mindig jó ötlet ellenőrizni, hogy az oldalad hogyan teljesít a konkrét iparágban.

Miért fontos a konverziós arány javítása?
A kérdésre a válasz nagyon egyszerű – minél magasabb a konverziós arány, annál több felhasználó vásárol az oldalon, ami nagyobb profitot jelent a cég számára. Így ugyanannyi forgalom mellett több bevétel generálható. Ez azért van, mert nem arról van szó, hogy erőteljes marketingkampányokat hozzunk létre és növeljük az oldal forgalmát. Ez itt nem a lényeg.
Ellentétben azzal, amit gondolhatsz, egy alacsony forgalmú, amelyet nem népszerűsítettek weboldal jobb konverziós arányt mutathat, mint egy hirdetett oldal. Ha egy oldal nem konvertál, akkor nem termel profitot. Ez egy jel a cég számára, hogy keressen lehetséges hiányosságokat vagy hibákat az oldalon. Ha új látogatók érkeznek, érdeklődnek, de végül nem hajtanak végre semmilyen cselekvést, az azt jelenti, hogy valami nem stimmel, és érdemes közelebbről megvizsgálni, hogy mi az.
Hogyan növelhetem a konverziós arányt a Shopify boltomban?
Mivel ezt a cikket olvasod, valószínűleg már tudod, mi az a konverziós arány, és azt is tudod, hogy jó ötlet biztosítani, hogy a lehető legmagasabb legyen. Számos bevált módszer létezik erre. Azonban nincs ezüst golyó, amely mindig a várt eredményeket hozza. Minden módszert testre kell szabni, és időt kell szánni arra, hogy figyelemmel kísérjük, működik-e a változás, valamint módosításokat és teszteléseket végezzünk. Tekintsd az alábbi tippeket inspirációnak vagy ösztönzésnek, hogy kipróbálj valami újat.
- UX tervezés
- Unikális termékleírások
- Hatékony keresési szűrők
- Mobilbarát kialakítás
- Felhívás cselekvésre
- A/B tesztelés
- Céginformációk
- Rugalmas fizetési módok
- Oldalsebesség
- Kohérens marketingkampány
Amikor a vásárlók meglátogatják a weboldaladat, világos és könnyű navigációra, olvashatóságra és érdekes információkra számítanak. Ha nem tudják, miről szól az oldal, és mit kellene tenniük rajta, akkor nem lesznek konverziók. A verseny olyan éles, hogy az ilyen apróságok elegendőek ahhoz, hogy a vásárló elhagyja az oldalt, és máshol keressen.
Ez a változás kettős előnyt hozhat. Először is, azok a vásárlók, akik belépnek az oldalra és átfogó információt kapnak a termékről, és könnyen megtalálják az összes szükséges adatot, nagyobb valószínűséggel vásárolnak. Ezen kívül az ilyen egyedi leírások pozitív hatással vannak az SEO-ra.
Ha a vásárló egy konkrét terméket szeretne vásárolni, elvárja, hogy könnyen megtalálja azt a többi termék labirintusában. Ezért ne felejtsd el elhelyezni a keresősávot és a szűrőket az oldaladon. Ez segít a vásárlóknak a termékek szín, ár vagy cél szerint történő kiválasztásában, anélkül, hogy mindent végig kellene böngészniük, csak a választott termékek csoportját.
A kutatások azt mutatják, hogy a mai internetfelhasználók többsége mobil. Míg nyilvánvaló, hogy az oldalnak alkalmazkodnia kell a mobil eszközökhöz, sok közülük nem reszponzív. Ennek a funkciónak a javítása segít növelni az üzletben a konverziókat.
A felhívás cselekvésre kiemelkednie kell az oldalon, és erős ösztönzést kell nyújtania a kattintásra. A további információk csak háttérként szolgálnak a legfontosabb dologhoz. Gyakran azonban a CTA nem elég világos, vagy rossz helyen van, ami miatt az oldal látogatói elveszítik az oldal fő célját. Tehát hol kell elhelyezni, hogy látható legyen és növelje az üzletben a konverziókat?
Az egyetlen hatékony módja annak, hogy megtudd, hol helyezd el a CTA-kat, az, hogy tanulmányozod a vásárlók viselkedését az oldaladon. Ehhez használhatsz kifinomult elemző eszközöket, amelyek rögzítik az oldal forgalmát, és hőtérképként jelenítik meg. Látni fogod, hol állnak meg az emberek az oldalon, mire kattintanak, és hogy egyáltalán görgetnek-e lefelé az oldalon. Ez az elemzés segíthet meghatározni, hol helyezd el a CTA gombot.
Amikor felfedezed, hogy a vásárlóid mikor mondanak le a vásárlásról, és már tudod, miért, készíts egy új verziót az oldalból, és végezz A/B teszteket, hogy összehasonlítsd, valóban jobban teljesít-e. Csak akkor, ha a feltételezéseid megerősítést nyernek, érdemes megvalósítani a tervedet, és a jelenlegi oldalt kicserélni az új verzióra.
Az internetfelhasználók hajlamosak óvatosak lenni, különösen, ha olyan cégekről van szó, amelyekkel még soha nem foglalkoztak. Ezért fontos, hogy részletes céginformációkat, világos feltételeket és szabályokat, termék visszaküldési politikákat és elérhetőségi információkat tartalmazz. Egy “Rólunk” szakasz hozzáadása, amely leírja a cég vízióját és küldetését, valamint alapításának történetét, befolyásolhatja a cég megbízhatóságának észlelését, ami további előnyt jelenthet.
A bevásárlókocsik különböző szakaszokban és különböző okok miatt elhagyják a vásárlást, de gyakran a pénztárnál. Ha a vásárló akadályokba ütközik, vagy nincs lehetősége arra, amit a leggyakrabban használ, és amellyel a legkényelmesebben érzi magát, valószínűleg elhagyja a bevásárlókocsit. A különböző fizetési módok kínálata lehetőséget ad a vásárlóknak a választásra.
A Shopify boltod javítására szolgáló bővítmények és eszközök széles választéka áll rendelkezésre. Sok közülük hasznos, de túlzottan használva lassíthatja az oldal betöltését. Az oldal betöltési sebessége az egyik legfontosabb elem, amely befolyásolja, hogy a felhasználó konvertál-e. Ennek elkerülése érdekében rendszeresen ellenőrizd a bővítményeidet, és távolítsd el azokat, amelyeket nem használsz. Az egyes Shopify témákon belül elérhető funkciókat is áttekintheted, és megnézheted, melyeket nem használják a felhasználók.
A marketingkampány egy darab a kirakós játékból, amely növeli az eladásokat és a konverziókat. A hatékony hirdetés embereket vonz az oldaladra, és ha az optimalizált és könnyen használható, vásárolni fognak. Tehát ha növelni szeretnéd a konverziókat, győződj meg róla, hogy megfelelő marketingkampányod van. Válaszd a világos kommunikációt, határozd meg a célközönségedet, és alaposan elemezd a vásárlói személyiségeidet.
Összefoglalás
A magasabb konverziós arány lehetőséget ad az értékesítési bevételek növelésére és a versenytársaktól való kiemelkedésre. Megérteni, hogy nem magának a marketingkampánynak van jelentősége, hanem a weboldal minőségének, a siker alapja. Kezeld úgy, mint a vállalkozásod kirakatát, és győződj meg róla, hogy minden elem finomhangolt, és az oldal felhasználóbarát hely.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.