Ezért a weboldalon a “Rólunk” oldal elengedhetetlen, ahol a nézők megerősítést találhatnak a márka hitelességéről és megbízhatóságáról, amelyet éppen néznek. Íme 4 módja ennek a fülnek a leírására, és egyben a célod elérésére – figyelemfelkeltés, bizalomépítés és a márkával való szorosabb kapcsolat (és végső soron egy kapcsolat) ösztönzése.

Mi az a Rólunk oldal?

A “Rólunk” oldal (néha “A cégről” vagy “Történetünk” néven is ismert) egy weboldal része (de lehet hirdetési brosúra vagy más marketinganyag is), amelyet arra terveztek, hogy információt nyújtson egy adott cégről vagy szervezetről. Ennek a fülnek a célja, hogy bemutassa egy adott márka történelmét, küldetését, értékeit, céljait, valamint a mögötte álló embereket. A megismerése segít a potenciális ügyfeleknek, üzleti partnereknek és más érdeklődőknek jobban megérteni, hogy ki a cég, miért értékes, és milyen okból érdemes a többi jelenlegi entitás (ugyanazokat az ajánlatokat népszerűsítve) közül azt a bizonyos márkát választani.

Hogyan írjunk Rólunk oldalt?

Ha különböző márkák weboldalait nézzük, gyakran tapasztalhatjuk, hogy a Rólunk oldal a fő fülön található tartalom megismétlése, amely a cég elérhetőségi adataira összpontosít (azaz a Kapcsolatfelvétel fül tartalmának megismétlése), vagy olyan elemeket mutat be, amelyek a márka kínálatában szerepelnek (és így sok más fülön is elérhetők). Azonban ez nem az a fajta információ, amit a felhasználók keresnek, amikor éppen oda látogatnak. Íme négy hatékony gyakorlat, amelyek segítenek létrehozni azt a fajta leírást a Rólunk oldaladon, amelyet a felhasználó – és talán a jövőbeli ügyfeled – elvár.

  1. Mesélj a történetről
  2. Az első módszer a megközelítés eredménye, amely szerint az emberek szeretnek történeteket hallani, valamint más emberektől vásárolni – vagyis javasolja a történetmesélés erejének kihasználását. Végül is, minden cégnek van egy rövidebb vagy hosszabb története, és ennek elmondása (különösen személyes módon, ami nagyszerű a mikro, helyi cégek számára) kulcsfontosságú lehet a vásárlókkal való kapcsolatépítéshez.

    Ha szeretnéd kihasználni ezt az ötletet, kezdd a cég születésének bemutatásával. Meséld el, ki alapította, mikor, kivel, milyen körülmények között, és ami a legfontosabb – miért. Mutasd be a cég történetének mérföldköveit, összpontosítva nemcsak a megvalósított sikerekre, hanem azokra a kihívásokra is, amelyeket le kellett küzdeni. A történeted elmondása segít a vásárlóidnak jobban megérteni téged.

  3. Fókuszálj a vízióra, küldetésre és értékekre
  4. A cég küldetése, víziója és alapvető értékei kulcsfontosságú elemek, amelyek segítenek formálni a márka identitását. A dinamikus piaci verseny idején éppen ilyen kérdések révén, amelyek a márkastratégia lényeges részét képezik, kell elkezdened a vállalkozásod megalapozását – hogy meghatározd, miért csinálod, amit csinálsz, és milyen értékek (innováció, fenntarthatóság, lányosság stb.) irányítanak téged.

    Azonban, miután azonosítottad ezeket a kérdéseket, ne kezeld őket titkos tudásként, amelyet csak te vagy esetleg néhány alkalmazott ismer. Mutasd be a Rólunk aloldalon, hogy az ügyfelek láthassák, mi fontos számodra. Végül is lehet, hogy ugyanazok az elemek fontosak számukra is – és ez ösztönözheti őket a vásárlásra.

  5. Mutasd be a csapatodat
  6. Biztosan hallottad, hogy a történetmesélés növeli az értékesítési esélyeket, mivel az emberek leginkább más emberektől vásárolnak, nem pedig olyan márkáktól, amelyekhez nem tudnak arcot társítani. Ez a hit a harmadik példa alapja, amely megmutatja, hogyan lehet Rólunk oldalt fejleszteni – azaz a cég legértékesebb erőforrását, az embereket bemutatva.

    Ezért mutasd be a csapatod kulcsfontosságú tagjait, vázolva tapasztalataikat, szenvedélyeiket és azt, hogyan támogatják a termékek létrehozását vagy a szolgáltatások tervezését a végfelhasználó számára. Ezen információk (az egyének fényképeivel alátámasztva) megadásával bizalmat építesz a nézőben, és megmutatod, hogy kompetens és elkötelezett szakemberek állnak a céged mögött.

  7. Keverd össze a fenti pontokat
  8. A fent említett negyedik módszer a három korábban említett módszer keveréke. Kétségtelenül ez a legjobb gyakorlat, amelyet a Rólunk oldalak létrehozásakor és elemzésekor találsz. Miért? Mert magában foglalja a történetmesélést (a cég fejlődésének története valóban lenyűgöző lehet a közönség számára), bemutatja az arcokat (ami alapvető a márkába vetett bizalom építése terén), és jelzi, mik a cég értékei (ami lehetőséget ad az azonosításra). Ha mindezt az információt (valamint a csapattagok vagy egy külső szövegíró kreativitását) szintetizálod, olyan leírást hozhatsz létre, amely felkelti még a legszkeptikusabb néző érdeklődését is.

Rólunk oldal

Rólunk oldal – összefoglaló

Bár a Rólunk oldal a legrövidebb, legkevésbé bonyolult, és a márka weboldalán található egyéb fogadásokhoz képest kis mennyiségű információt tartalmaz, a helyes megalkotása sok nehézséget jelent a cégek számára – függetlenül attól, hogy melyik iparágban működnek. Azonban a szöveg kidolgozása nem lesz olyan terhes és időigényes, ha kihasználod a fent vázolt tartalomtervezési javaslatokat.

Mégis, ebben a tekintetben kétségtelenül érdemes ezt a feladatot arra a személyre bízni, aki a legjobban ismeri a céget, vagy segítséget kérni egy szakembertől, aki a szükséges információk összegyűjtése után olyan leírást készít, amely lehetővé teszi számodra a kívánt célok elérését. Ez a legjobb módja annak, hogy a Rólunk oldal is szerepet játsszon az ügyfél vásárlásra ösztönzésében vagy meggyőzésében.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →