A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az emberi erőforrások területén elsősorban a toborzási folyamatok lebonyolításával kapcsolatban kerül szóba. Azonban ez nem az egyetlen (bár kétségtelenül fontos) terület, ahol alkalmazható. Ez a modern technológia a munkavállalók visszajelzéseinek összegyűjtésére és megadására is használható. Olvass tovább, hogy többet megtudhass.
AI segít a munkavállalói visszajelzésben – tartalomjegyzék:
- Miért olyan fontos a visszajelzés a munkahelyen?
- AI használata a munkavállalóidtól származó visszajelzés összegyűjtésére
- Hogyan használj AI-t a jobb munkavállalói visszajelzés megadására
- Az AI használatának előnyei a visszajelzés összegyűjtésében és megadásában
- Összegzés
Miért olyan fontos a visszajelzés a munkahelyen?
A munkavállalók körében végzett felmérések világosan jelzik, hogy motiváltabbnak érzik magukat a munkában, amikor értékelik őket, és amikor tudják, hogy a véleményük számít (különösen, ha figyelembe veszik a cég folyamataiban). Ezt biztosítod, amikor úgy döntesz, hogy visszajelzési kultúrát alakítasz ki a munkahelyen.
A konstruktív visszajelzés, amely a pozitív eredmény elérésére irányul, és amely megjegyzéseket, tanácsokat és javaslatokat ad a munkavállalóknak, a legegyszerűbb módja annak, hogy megmutasd nekik, hogy számítanak neked, ami következésképpen hozzájárul a nagyobb elkötelezettségükhöz és a cég általános sikeréhez. Természetesen, a visszajelzés kétirányú, lehetőséget adva arra, hogy összegyűjtsd a munkavállaló véleményét a cégről, és azonosítsd azokat a területeket, ahol a szervezet változtatásokat eszközölhet a munkavállalói jólét javítása érdekében.
AI használata a munkavállalóidtól származó visszajelzés összegyűjtésére
Milyen módokon tudtál eddig a munkavállalók érzéseiről információt gyűjteni vagy visszajelzést kapni tőlük? Valószínűleg hagyományos felmérések segítségével, ahol zárt és nyitott kérdéseket tettél fel, remélve, hogy a válaszadók őszintén válaszolnak. Ezután összegyűjtötted a felmérés eredményeit diagramok és grafikonok formájában.
De a kérdés az – a kapott visszajelzés lehetővé tette-e számodra, hogy értelmes következtetéseket vonj le, amelyek segítettek ésszerű lépéseket tenni a cég helyzetének javítása érdekében? Gyakran hangsúlyozzák, hogy az ilyen felmérések rendkívül szubjektívek és megbízhatatlanok, és nem teszik lehetővé a változások nyomon követését az idő múlásával. Az AI lehetővé teszi, hogy megszüntesd ezt a problémát, és egy lépéssel tovább lépj a visszajelzés összegyűjtésében és megadásában.

Hogyan használj AI-t a jobb munkavállalói visszajelzés megadására
Hogyan működnek az AI-alapú munkavállalói visszajelző platformok? Pontosan úgy, mint a hagyományos felmérések, ezek a megoldások lehetővé teszik, hogy válaszokat kapj a feltett kérdésekre, és összehasonlítsd azokat egymással. Ezután az algoritmusok a kapott szubjektív adatokat objektív adatokra alakítják, amelyeket további elemzésnek vethetünk alá.
Meg kell jegyezni, hogy a visszajelzés összegyűjtése és megadása itt nemcsak írásban történhet, mint a hagyományos formák esetében, hanem hangon keresztül is (szinkron és aszinkron visszajelzés). Ilyen megoldásnak köszönhetően minden munkavállaló bármikor és a számára legmegfelelőbb módon válaszolhat a kérdésekre.
Az AI használatának előnyei a munkavállalói visszajelzés összegyűjtésében és megadásában
Miért érdemes AI-alapú munkavállalói visszajelző platformokat használni? Mert az objektív adatok megszerzése segít megfelelő változtatásokat eszközölni a javításra szoruló területeken – elsősorban a munkavállalói jólét jobb kezelésében, ami hosszú távon pozitív eredményekhez vezet, mint például a munkavállalói motiváció és termelékenység növekedése.
Másrészt, a munkavállalóknak adott visszajelzés esetén a mesterséges intelligencia észlelni fogja a gyűjtött véleményekben a negatív viselkedési mintákat, amelyeket később ki lehet küszöbölni. Ily módon útmutatást adhatsz a munkavállalónak arról, hogyan tudja javítani a teljesítményét, ami szintén jobb eredményekhez vezet.
Összegzés
Nem kétséges, hogy a munkavállalóknak adott visszajelzés összegyűjtése és megadása pozitív eredményeket hoz – feltéve, hogy mindkét folyamatot rendszeresen megismétlik (pl. félévente, évente) és a megfelelő módon hajtják végre. Egy megfelelő AI-alapú munkavállalói visszajelző platform segíthet neked a folyamatban. Egy ilyen modern megoldás segít a kapott véleményeket szélesebb kontextusba helyezni, és megkönnyíti a következtetések levonását, amelyek lehetővé teszik, hogy lényeges lépéseket tegyél a cég helyzetének javítása érdekében.
Olvasd el ezt is: Tudja a mesterséges intelligencia észlelni a munkavállalói viselkedés változásait?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.