Minden cégnek törekednie kell arra, hogy olyan munkakörnyezetet teremtsen, ahol az alkalmazottak iránti törődés, a mentális egészség támogatása, valamint a fejlődés és önmegvalósítás lehetőségei fontosak. Ez különösen releváns a poszt-pandémiai világban, ahol egyre többen beszélnek a depresszióról, a munkahelyi kiégésről, a csendes kilépésről és más jelenségekről, amelyek negatívan befolyásolják mind az alkalmazottakat, mind a céget. Ezért az alkalmazotti élmény menedzserek egyre népszerűbbek. Mit csinál egy alkalmazotti élmény menedzser, és mik az elvárt eredmények a munkájukból? Olvass tovább, hogy többet megtudj.
Alkalmazotti élmény menedzser – tartalomjegyzék:
- Miért fontos az alkalmazotti élmény?
- Alkalmazotti élmény menedzser feladatai
- Alkalmazotti élmény menedzser munkaköri leírása
- Összegzés
Miért fontos az alkalmazotti élmény?
Az alkalmazotti élmény magában foglalja az összes interakciót (események, érzések stb.) a céggel és munkatársakkal, amelyek az alkalmazott döntésétől kezdődnek, hogy elfogadja a munkalehetőséget, egészen a munkaviszony utolsó napjáig. A végső benyomások lehetnek pozitívak és negatívak is – és a felügyelők, munkatársak és a HR osztály (mint a humán erőforrások kezeléséért felelős entitás, beleértve a pozitív munkakörnyezet megteremtését) gyakorolják a legnagyobb hatást rájuk. A munkahelyi élmény menedzserek kulcsszerepet játszhatnak a folyamatban – feltéve, hogy a cég látja a potenciáljukat.
Olyan pozíció létrehozása a szervezetben stratégiai jelentőséggel bír, és azt a gondolkodást tükrözi, hogy egy alkalmazott, aki boldognak érzi magát a munkahelyén (pozitív hozzáállása van másokhoz, nem találkozik akadályokkal a munkában, fejlődik stb.) motiváltabb a feladatai megfelelő ellátására. Következésképpen a cég sikeréért dolgozik, mintha az a sajátja lenne, és eléri a céljait. Ugyanakkor, ennek a megközelítésnek és megfelelő intézkedések megtételének köszönhetően csökken a munkahelyi kiégés, a visszatérő alkalmazotti betegszabadság vagy a munkaerő-fluktuáció kockázata, ami csökkenti a cég költségeit. Ennek eredményeként a cég növekszik, a termelékenység nő, innovációk kerülnek bevezetésre, és a cégről kialakult kép pozitív.

Alkalmazotti élmény menedzser feladatai
Az alkalmazotti élmény menedzser felelős azért, hogy az alkalmazottak a lehető legpozitívabb élményben részesüljenek, hogy teljes potenciáljukat ki tudják aknázni. Egy ilyen személynek részt kell vennie a cég összes folyamatában, amely az alkalmazotti életciklussal kapcsolatos – az orientációs szakasztól a távozásig, próbálva olyan szervezeti kultúrát építeni, amely a bizalmon, az együttműködésen és az aktív hallgatáson alapul. Az alkalmazotti élmény menedzserek felelősek az alkalmazottakkal való kapcsolattartásért, az ő perspektívájuk megértéséért, szükségleteik felfedezéséért és ennek alapján megfelelő intézkedések megtételéért. Így közvetítőként működnek a menedzserek és a rendes alkalmazottak között, felhatalmazva az utóbbiakat.
Alkalmazotti élmény menedzser munkaköri leírása
A szerepük megfelelő betöltéséhez a munkahelyi élmény menedzserek olyan stratégiákat építenek, amelyek a teljes alkalmazotti élmény javítására irányulnak. Ennek érdekében anonim felméréseket és egyéni visszajelző üléseket tartanak, amelyek során felmérik az alkalmazottak elégedettségi és elkötelezettségi szintjeit. Megvizsgálják az alkalmazottak benyomásait a betanulás után, és úgynevezett kilépő interjúkat végeznek, hogy megtudják, mit gondolnak a cégről a munkaviszony teljes időtartama után. Ezen alapjában következtetéseket vonnak le, és próbálnak változtatásokat eszközölni a fejlesztésre szoruló területeken.
Az alkalmazotti élmény menedzserek teljesítményértékeléseket is végeznek, kezelik az alkalmazottak szabadságait (a jól kipihent alkalmazottak termelékenyebbek) és bevezetik az alkalmazotti jutalmazási rendszereket (az alkalmazottak elkötelezettségének és lojalitásának növelése érdekében).
Összegzés
Bár a szóban forgó pozíció már évek óta létezik, csak most kezd nőni a jelentősége – 2023-ban a LinkedIn által készített 25 leggyorsabban növekvő szakma listáján az 5. helyen állt. Ez a Covid-19 járvány következménye, amely jelentősen befolyásolta az alkalmazottak jólétét és a munkaszervezést, nagyobb figyelmet fordítva a pozitív alkalmazotti élményre, mint a cég sikerének kulcsfontosságú elemére. Kétségtelenül érdekes lesz figyelemmel kísérni az egyre több alkalmazotti élmény menedzser megjelenését és a tevékenységeik eredményeit.
Olvasd el ezt is: Mit csinál egy humán erőforrás igazgató?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTokon.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.