Mi a közösségi hallgatás? Ez egy jó kérdés! Kezdjük így. Ha van egy vállalkozásod, akkor a közösségi médiát kell használnod, hogy kapcsolatokat építs a vásárlóiddal és növeld a hírnevedet. Nincs kibúvó – 2021-ben felelőtlenség nem így tenni. Miután beálltál a közösségi médiában, a közösségi hallgatási terv kulcsfontosságú ahhoz, hogy valóban a közösségi médiát használd a közönségeddel való kapcsolattartásra és a vállalkozásod növelésére.

Mi a közösségi hallgatás és melyek a legjobb közösségi hallgatási eszközök

A közösségi hallgatás az a cselekvés, amikor átnézed az összes közösségi média csatornát, hogy említéseket keress a vállalkozásoddal, márkáddal, termékeiddel, kulcsszavaiddal és versenytársaiddal kapcsolatban. A közösségi hallgatás legfontosabb aspektusa a tanulás – az összegyűjtött adatok elemzése és annak meghatározása, hogy milyen lépéseket lehet tenni. Ez lehet válaszolni az üzenetekre vagy teljesen átalakítani a stratégiádat, vagy bármi a kettő között.

Fontos megjegyezni, hogy a közösségi hallgatás és a közösségi média figyelés két különböző dolog. Míg a közösségi média figyelés a mutatókat követi, a közösségi hallgatás arra összpontosít, hogy mit mondanak. Gondolj a mennyiségi és a minőségi adatokra. A közösségi média figyelés adatokat ad, vagy a “mit”, míg a hallgatás a “miért” adja.

Miért fontos ez?

A “közösségi hallgatás” kifejezés ijesztően hangozhat, de valójában azt jelenti, hogy figyelsz arra, amit a vásárlóid mondanak, és alkalmazkodsz az igényeikhez.

Gondolj így: ha lenne egy panziód, és egy vendég azt mondaná, hogy az ágy nem kényelmes, akkor figyelnél, igaz? Ha többen is kifejeznék ugyanazt az érzést, akkor talán fontolóra vennéd a változtatást. Miután új ágyakat vásároltál, figyelnél a visszajelzésekre, hogy a vásárlóid jobban alszanak-e.

A közösségi hallgatás egy módja ennek nagyobb léptékben. Visszajelzéseket kaphatsz mindenféle embertől, megnézheted a versenytársaidat, és nyomon követheted a kulcsszavakat. Amikor mindezeket összeállítod, egy nagyobb képet kapsz, amelyből tanulhatsz és cselekedhetsz.

mi a közösségi hallgatás definíciója

Hogyan néz ki a sikeres közösségi hallgatás

A közösségi hallgatással kapcsolatba léphetsz a vásárlókkal, amikor pozitív vagy negatív megjegyzéseket hagynak. A pozitív megjegyzésekre való válaszolással tovább építed ezt a pozitív kapcsolatot. Például, ha valaki posztolt arról, hogy mennyire nagyszerű volt a tartózkodása a panziódban, és megjelölte a vállalkozásod oldalát, akkor válaszolnál, hogy öröm volt őket vendégül látni.

A másik oldalon, a negatív megjegyzésekre való válaszolással megmentheted a napot, mielőtt a helyzet eszkalálódna. Ha valaki tweetelt, hogy a weboldalad nem engedi neki, hogy lefoglaljon egy tartózkodást a panziódban, azonnal beugorhatsz, és kijavíthatod a problémát.

Ez nagyobb léptékben is működik. Amikor válság vagy botrány van a vállalkozásoddal kapcsolatban, az emberek figyelni fognak, és hallgatni fognak a válaszodra. Azt akarják látni, hogy foglalkozol vele és helyrehozod a hibákat. Az ignorálás csak negatívan befolyásolja a hírnevedet.

Miután átnézted a saját közösségi médiádat, ellenőrizned kell a versenytársakat és az iparágat. Kövesd a legjobb versenytársaidat, hogy lásd, milyen új termékeket dobnak piacra, és mit mond a közvélemény. Aztán nézz ki, és nézd meg az egész iparágadat. Mit mondanak az emberek, hogy szükségük van rá? Mi nem működik számukra? Végül nézd meg a saját ajánlatodat, és nézd meg, hogy tudsz-e kitölteni bármilyen fehér teret.

Négy közösségi hallgatási eszköz, amit érdemes megfontolni

Most, hogy tudod, mi a közösségi hallgatás, és készen állsz a kezdésre, érdemes megfontolnod egy eszköz használatát, hogy segítsen neked. A közösségi hallgatási eszközök adatokat gyűjthetnek számodra, így nem kell a megemlítések keresésével és a kulcsszavak tanulmányozásával foglalkoznod. Íme a legjobb 4 eszköz, amit érdemes megfontolnod:

Sprout Social

sprout social hallgatás

Javítsd az interakciókat és egyszerűsítsd a tapasztalataidat a Sprout Social használatával. A közösségi média kezelő szoftverük mindent egyesít számodra.

  • Okos bejövő – Összegyűjti az üzeneteket minden platformról egy bejövőbe, így sosem maradsz le egy üzenetről sem. Csapatmunkára lett tervezve, így sosem válaszolsz ugyanarra az üzenetre kétszer.
  • Márkakulcsszavak – Soha ne maradj le egy üzenetről, amely a márkáddal vagy termékeiddel foglalkozik. A márkakulcsszavak folyamatosan futnak és megjelennek az okos bejövődben.
  • Trendszámadás – Nézd meg a legnépszerűbb hashtageket, témákat, embereket és márkákat, amelyek a vállalkozásoddal kapcsolatban említésre kerülnek. Ez segít jobb tartalom létrehozásában és több közönség elérésében.
  • Kulcsszójelentés – Ismerd meg a vállalkozásoddal kapcsolatos kulcsszavak forgalmát, hogy nyomon követhesd a piacot, ellenőrizhesd a marketing hatékonyságát és nyomon követhesd a termékeidet.

Hubspot

hubspot közösségi hallgatási eszközök

Prioritásként kezeld az interakciókat, és soha ne hagyj ki egy lehetőséget a kapcsolatteremtésre ezzel a közösségi média termékkel.

  • Marketing kampányok – Építs egy kampányt, és oszd meg a blogodból vagy máshonnan származó tartalmat a közösségi média csatornákon, mindezt útmutatással arról, mikor a legjobb posztolni.
  • Közösségi média interakciók figyelése – Ellenőrizd az interakciókat az adatbázisodból származó kapcsolatoktól.
  • Kulcsszavak – Hozz létre kulcsszó figyelő áramlásokat, amelyek specifikusak a vállalkozásod számára.
  • Csatornák összehasonlítása – Ellenőrizd a különböző közösségi média csatornák teljesítményét a látogatások és a leadek statisztikáival, így tudni fogod, hol kell összpontosítanod az energiádat és hol kell növekedned.

Hootsuite

hootsuite képernyőkép

Kombináld a közösségi média figyelést és hallgatást egy helyen. Egyszerűsítsd a közösségi médiát az összes platform egyetlen irányítópultra hozásával.

  • Bejövő – Lásd az összes közösségi média interakciót, nyilvános és privát, egy helyen.
  • Áramlások – A Hootsuite áramlásai segítenek figyelni és kapcsolatba lépni az emberekkel minden platformon egy irányítópultról. Válaszd ki, hogy a posztjaidat és említéseidet, az iparágadat, vagy böngészd az összeset szeretnéd-e nézni.
  • Keresési áramlások – Válaszd ki a hashtageket, kulcsszavakat és egyebeket, amelyeket nyomon szeretnél követni. A Hootsuite folyamatosan frissíti ezt az információt számodra.
  • Tartalom – Tervezz, hozz létre, ütemezz és tárolj tartalmat egy helyen, hogy a csapatod könnyen együttműködhessen és posztolhasson.

Synthesio

synthesio képernyőkép

Ez a ingyenes Hootsuite alkalmazás segít a vállalkozásoknak hallgatni, kapcsolatba lépni és elemezni a beszélgetéseket az összes közösségi média platformon, valamint a mainstream médiában.

  • Szűrők – Ez a funkció lehetővé teszi, hogy szegmentáld az adatokat, így megtalálhatod a közönségedet. Ez magában foglalja az országokat, nyelveket, érzelmeket, szerzőket, témákat, affinitásokat és egyebeket.
  • Figyelés – Multitaskolj az összes áramlásod figyelésével egyszerre, egy helyen.
  • Kommunikáció – Oszd ki az említéseket a csapatod között, és válaszolj, DM-ezz és retweetelj a Twitteren, mindezt az alkalmazásból.
Végső gondolatok

Ahogy egyre több üzlet zajlik online, a közösségi média fontos részévé vált bármely vállalkozás marketing stratégiájának. Fontosabb, mint valaha, hogy figyelemmel kísérd, mit mondanak az emberek a vállalkozásodról, termékeidről, versenytársaidról és az iparágról. A közösségi hallgatással több visszajelzést kaphatsz és gyorsabban reagálhatsz, mint valaha. Akár használsz egy eszközt, hogy segítsen neked, akár nem, be kell építened a közösségi hallgatást a stratégiádba, hogy versenyképes maradj.

Olvasd el ezt is: Közösségi bizonyíték a marketingben – legjobb gyakorlatok és példák

Tetszik a tartalmunk? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradj!

Laura Green

Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.

View all posts →