A GROW modell egyike azoknak a módszereknek, amelyeket egy menedzser vagy egyén használhat a hatékonyság és a motiváció növelésére. Ez egy egyszerű, de nagyon ígéretes módszer a célkitűzésre és a problémamegoldásra. Emellett több más coaching módszer alapját is képezi. A modell lényege, hogy arra ösztönöz valakit, hogy gondolkodjon a jelenlegi helyzetéről, a kívánt jövőről, és arról, hogyan töltheti ki a két állapot közötti szakadékot.

Növekedj a GROW modellel

Háttér

Érdekes, hogy a GROW modellt Timothy Gallwey Inner Game módszere befolyásolta. Gallwey, mint tenisz edző, észrevette, hogy gyakran látta, mit csinálnak rosszul a játékosok, de az, hogy egyszerűen elmondta nekik, mit kellene tenniük, nem hozott tartós változást. Megfigyelte, hogy a játékosok képesek voltak rövid ideig követni a tanácsait, de hosszú távon nem tudták azt észben tartani. A GROW modell segít a céljaid alapjainak megteremtésében és abban, hogy mélyebb megértést nyerj arról, mit, hogyan és miért szeretnél elérni.

Hogyan működik a GROW modell

A nomenklatúra az első betűkre utal, amelyek egy jelentős szót alkotnak – növekedés. Ez egy megoldásorientált modell, és a betűk a következőket jelentik: Célok, Valóság, Opciók és Akarat. A modell feltételezése, hogy növelje a munkavállalók potenciálját, hatékonyságát és elkötelezettségét.

4 aspektus

Adott probléma (cél) minden szakaszában releváns kérdéseket kell feltenni a cél érdekében. A sorrend fontos.

A modellt felépítő aspektusok a következők:

GROW modell

Cél

A GROW modell első aspektusa a célok megfelelő meghatározása, amelyeket egyedül vagy csapatban szeretnénk elérni. Ezért ebben a fázisban a következő kérdéseket kell feltenni:

  • Mit szeretnél elérni?
  • Mi a célod?
  • Mikor szeretnéd elérni?
  • Mi az oka annak, hogy el akarod érni a célt?
  • Hogyan fogod tudni, hogy a célt elérted?

Valóság

Másik aspektus a jelenlegi helyzet állapotának meghatározása. Kérdezd meg magadtól: honnan indulsz? Ezen a szakaszon értékes kérdések a következők:

  • Mi a jelenlegi helyzet?
  • Mit próbáltál már meg a cél elérése érdekében?
  • Milyen lépéseket nem tettél még meg?
  • Mi akadályoz meg abban, hogy elérd a célodat?
  • Milyen akadályokat kell leküzdened?

Opciók

Ez az aspektus az opciók és alternatív stratégiák leírásáról szól, amelyek rendelkezésünkre állnak. Ebben a szakaszban egy megfelelő cselekvési tervet fogsz meghatározni, amely segít elérni a végső célt. Hasznos kérdések a következők:

  • Mit tehetsz a cél elérése érdekében?
  • Mik az opcióid?
  • Mi a következő lépés?
  • Milyen lépések biztosítják a legjobb eredményeket?
  • Mi fog történni, ha nem teszel semmit?

Akarat

Most elérkezett a döntéshozatal ideje. Ki kell választanod az előzőleg javasolt opciók közül egyet. Ennek köszönhetően meghatározható, mikor és ki fogja elvégezni a feladatot, és hogy a kiválasztott személy szeretné-e azt végrehajtani. Ezen a szakaszon kérdezd meg:

  • Mit fogsz tenni?
  • Melyik opciót választod?
  • Akarsz ezeket a lépéseket megtenni?
  • Mi a határidő a célod elérésére?
  • Milyen támogatásra van szükséged?

Ideje kitűzni a céljaidat!

Olvasd el ezt is: Mi az a growth hacking és hogyan javíthatja a vállalkozásodat?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradj!

Agnieszka Markowska-Szmaj

View all posts →