Mi az a piactér? Tudod, hogyan hozhatod ki belőle a legtöbbet? Mik a legfőbb előnyei és hátrányai az online értékesítési alkalmazásoknak? A piactér az egyik legnépszerűbb értékesítési forma az Interneten. Az online piactér megkönnyíti az értékesítési folyamatot, és nagyszerű megoldás mind a kezdő eladók, mind azok számára, akik már rendelkeznek saját internetes oldallal. Hogyan profitálhatsz egy online piactérből? Olvasd el a cikket, hogy többet megtudj.
Mi az a piactér? – tartalomjegyzék:
Mi az a piactér?
A piactér egy internetes bolt, amely sok eladót gyűjt össze, akik termékeiket kínálják. Az ügyfelek lelkesen látogatják ezeket a platformokat, mert össze tudják hasonlítani az ajánlatokat. Ezek a platformok másképp működnek, mint az összehasonlító eszközök. A piactér tulajdonosa nem a felkínált választék tulajdonosa, hanem elszámol más eladókkal, és jutalékot számít fel az értékesítések után.
A piactér előnyei és hátrányai
A piactér előnyei az eladók számára:
- Hasznot húzhatnak a piactéren való márkaismertségből.
- Fizikai termékeket, digitális termékeket és szolgáltatásokat is értékesíthetnek.
- Hozzáférésük van egy széles ügyfélbázishoz.
- A platformok professzionális támogatást és útmutatókat kínálnak.
- A bolt karbantartása intuitív, és lehetővé teszi a megrendelések számának és nyereségének könnyű ellenőrzését.
- A felkínált termékek jobban láthatóak a böngészőkben.
- A platform karbantartásával, a megrendelések feldolgozásával és a marketinggel kapcsolatos költségek nincsenek benne.
Előnyök a vásárlók számára:
- Hozzáférésük van sok eladóhoz és ajánlathoz egy helyről.
- Az ügyfelek alacsonyabb árakat várhatnak, mint az online és a bolti üzletekben.
- Az ügyfeleknek nem kell foglalkozniuk a személyes adatok védelmével.
- Az ügyfelek több ajánlatot össze tudnak hasonlítani, és kiválaszthatják a legjobbat.
- A termékekről és eladókról más ügyfelek által közzétett vélemények könnyen elérhetők.
Hátrányok az eladók számára:
- Folyamatosan növekvő és erős verseny.
- A platform által meghatározott szabályok betartásának szükségessége.
- Nehézségek a versenytársak közötti kiemelkedésben.
- Díjak a hirdetésért és az eladott termékekért.
- Az ügyfelek adatai a platform adatbázisában maradnak, nem az eladónál, ami azt jelenti, hogy közvetlen ügyfelei a platformnak.
- Az eladó nem rendelkezik bolttal.
Hátrány a vásárlók számára:
- A szállítási költséget minden csomag után külön kell megfizetni (ha a termékeket különböző eladóktól vásárolják).
A világ legnépszerűbb piacterei
Amazon
A világ legnépszerűbb piactér platformja az Amazon, amely havonta több mint 5 milliárd látogatást generál. Bárki nyithat boltot az oldalon, függetlenül a helytől, ezért a verseny nagyon magas.
A platformot 1994-ben alapította Jeff Bezos, kezdetben működése az internetes könyvesboltra korlátozódott, de az idő múlásával a bolt választéka bővült.
A statisztikák mutatják a bolt népszerűségét, érdemes ránézni:
- 45% – az Amazon részesedése az amerikai e-kereskedelmi piacon,
- 469,82 milliárd dollár – az Amazon nettó bevétele 2021-ben,
- minden másodpercben az Amazon eladása 4722 dollárra rúg – ami 283 dollárt jelent percenként és 17 millió dollárt óránként,
- a legnépszerűbb kategóriák: Otthon & Konyha, Személyes Ápolás, és Játékok & Szórakozás.

eBay
A következő globális piactér platform az eBay. Ez a piactér széles választékot kínál, amely új és használt termékeket is tartalmaz. A platform globálisan működik ebay.com néven, de helyi domainekkel rendelkezik, amelyeknek köszönhetően a bolt működésével kapcsolatos díjak az adott országokban eltérőek.
Az eBay a következő amerikai platform, amely sikeres lett mint internetes aukciós szolgáltatás. Pierre Omidyar alapította 1995-ben. Nézzük meg a legfontosabb statisztikákat:
- 2020-ban a platform 10,2 milliárd dollár bevételt generált,
- minden hónapban 109 millió felhasználó látogatja az eBay-t,
- a szolgáltatás legnépszerűbb kategóriái: elektronika, ruházat, cipők, kiegészítők és autóipar.

Etsy
Egy kicsit más piactér, mint a többi, az Etsy, amely összegyűjti azokat az eladókat, akik kézműves és DIY készleteket, valamint vintage termékeket kínálnak. Ez egy ideális értékesítési platform művészek és kézművesek számára.
Ez a nemzetközi szolgáltatás először 2005-ben vált nyilvánossá. Az Etsy egy fiatal platform, de fejlődésének dinamikája a statisztikákban is tükröződik:
- 2020-ban a szolgáltatás 1,72 milliárd dollár bevételt generált,
- a platform több mint 4,3 millió aktív eladót és több mint 81 millió aktív vásárlót gyűjt össze,
- a legnépszerűbb kategóriák az Etsy-n: anyagok és kézműves eszközök, ékszerek, otthon és életstílus.

Összegzés
A piactér nagyszerű lehetőségeket kínál azoknak az eladóknak, akik szeretnék interneten folytatni értékesítési tevékenységüket, vagy azoknak az eladóknak, akik szeretnék bővíteni boltjukat és további értékesítési csatornákat kínálni. Mielőtt eldöntenéd, hogy ezt a megoldást használod, érdemes többet megtudni a piacterek minden előnyéről és hátrányáról, valamint az interneten elérhető piacterekről.
Mi az a piactér? Most, hogy tudod a választ erre a kérdésre, megtudhatod, melyik lehetőség a legjobb számodra: piactér vagy a saját e-kereskedelmed.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.