Mi az a piactér? Tudod, hogyan hozhatod ki belőle a legtöbbet? Mik a legfőbb előnyei és hátrányai az online értékesítési alkalmazásoknak? A piactér az egyik legnépszerűbb értékesítési forma az Interneten. Az online piactér megkönnyíti az értékesítési folyamatot, és nagyszerű megoldás mind a kezdő eladók, mind azok számára, akik már rendelkeznek saját internetes oldallal. Hogyan profitálhatsz egy online piactérből? Olvasd el a cikket, hogy többet megtudj.

Mi az a piactér? – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a piactér?
  2. A piactér előnyei és hátrányai
  3. A világ legnépszerűbb piacterei

Mi az a piactér?

A piactér egy internetes bolt, amely sok eladót gyűjt össze, akik termékeiket kínálják. Az ügyfelek lelkesen látogatják ezeket a platformokat, mert össze tudják hasonlítani az ajánlatokat. Ezek a platformok másképp működnek, mint az összehasonlító eszközök. A piactér tulajdonosa nem a felkínált választék tulajdonosa, hanem elszámol más eladókkal, és jutalékot számít fel az értékesítések után.

A piactér előnyei és hátrányai

A piactér előnyei az eladók számára:

  • Hasznot húzhatnak a piactéren való márkaismertségből.
  • Fizikai termékeket, digitális termékeket és szolgáltatásokat is értékesíthetnek.
  • Hozzáférésük van egy széles ügyfélbázishoz.
  • A platformok professzionális támogatást és útmutatókat kínálnak.
  • A bolt karbantartása intuitív, és lehetővé teszi a megrendelések számának és nyereségének könnyű ellenőrzését.
  • A felkínált termékek jobban láthatóak a böngészőkben.
  • A platform karbantartásával, a megrendelések feldolgozásával és a marketinggel kapcsolatos költségek nincsenek benne.

Előnyök a vásárlók számára:

  • Hozzáférésük van sok eladóhoz és ajánlathoz egy helyről.
  • Az ügyfelek alacsonyabb árakat várhatnak, mint az online és a bolti üzletekben.
  • Az ügyfeleknek nem kell foglalkozniuk a személyes adatok védelmével.
  • Az ügyfelek több ajánlatot össze tudnak hasonlítani, és kiválaszthatják a legjobbat.
  • A termékekről és eladókról más ügyfelek által közzétett vélemények könnyen elérhetők.

Hátrányok az eladók számára:

  • Folyamatosan növekvő és erős verseny.
  • A platform által meghatározott szabályok betartásának szükségessége.
  • Nehézségek a versenytársak közötti kiemelkedésben.
  • Díjak a hirdetésért és az eladott termékekért.
  • Az ügyfelek adatai a platform adatbázisában maradnak, nem az eladónál, ami azt jelenti, hogy közvetlen ügyfelei a platformnak.
  • Az eladó nem rendelkezik bolttal.

Hátrány a vásárlók számára:

  • A szállítási költséget minden csomag után külön kell megfizetni (ha a termékeket különböző eladóktól vásárolják).

A világ legnépszerűbb piacterei

Amazon

A világ legnépszerűbb piactér platformja az Amazon, amely havonta több mint 5 milliárd látogatást generál. Bárki nyithat boltot az oldalon, függetlenül a helytől, ezért a verseny nagyon magas.

A platformot 1994-ben alapította Jeff Bezos, kezdetben működése az internetes könyvesboltra korlátozódott, de az idő múlásával a bolt választéka bővült.

A statisztikák mutatják a bolt népszerűségét, érdemes ránézni:

  • 45% – az Amazon részesedése az amerikai e-kereskedelmi piacon,
  • 469,82 milliárd dollár – az Amazon nettó bevétele 2021-ben,
  • minden másodpercben az Amazon eladása 4722 dollárra rúg – ami 283 dollárt jelent percenként és 17 millió dollárt óránként,
  • a legnépszerűbb kategóriák: Otthon & Konyha, Személyes Ápolás, és Játékok & Szórakozás.
Mi az a piactér - Amazon

eBay

A következő globális piactér platform az eBay. Ez a piactér széles választékot kínál, amely új és használt termékeket is tartalmaz. A platform globálisan működik ebay.com néven, de helyi domainekkel rendelkezik, amelyeknek köszönhetően a bolt működésével kapcsolatos díjak az adott országokban eltérőek.

Az eBay a következő amerikai platform, amely sikeres lett mint internetes aukciós szolgáltatás. Pierre Omidyar alapította 1995-ben. Nézzük meg a legfontosabb statisztikákat:

  • 2020-ban a platform 10,2 milliárd dollár bevételt generált,
  • minden hónapban 109 millió felhasználó látogatja az eBay-t,
  • a szolgáltatás legnépszerűbb kategóriái: elektronika, ruházat, cipők, kiegészítők és autóipar.
Mi az a piactér - eBay

Etsy

Egy kicsit más piactér, mint a többi, az Etsy, amely összegyűjti azokat az eladókat, akik kézműves és DIY készleteket, valamint vintage termékeket kínálnak. Ez egy ideális értékesítési platform művészek és kézművesek számára.

Ez a nemzetközi szolgáltatás először 2005-ben vált nyilvánossá. Az Etsy egy fiatal platform, de fejlődésének dinamikája a statisztikákban is tükröződik:

  • 2020-ban a szolgáltatás 1,72 milliárd dollár bevételt generált,
  • a platform több mint 4,3 millió aktív eladót és több mint 81 millió aktív vásárlót gyűjt össze,
  • a legnépszerűbb kategóriák az Etsy-n: anyagok és kézműves eszközök, ékszerek, otthon és életstílus.
Mi az a piactér - Etsy

Összegzés

A piactér nagyszerű lehetőségeket kínál azoknak az eladóknak, akik szeretnék interneten folytatni értékesítési tevékenységüket, vagy azoknak az eladóknak, akik szeretnék bővíteni boltjukat és további értékesítési csatornákat kínálni. Mielőtt eldöntenéd, hogy ezt a megoldást használod, érdemes többet megtudni a piacterek minden előnyéről és hátrányáról, valamint az interneten elérhető piacterekről.

Mi az a piactér? Most, hogy tudod a választ erre a kérdésre, megtudhatod, melyik lehetőség a legjobb számodra: piactér vagy a saját e-kereskedelmed.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →