Ha éppen azon dolgozik, hogy online vigye a vállalkozását – biztosan fontolóra veszi, hogy válasszon egy piactéri platformot, vagy inkább a saját online boltja fejlesztésére összpontosítson. Mindkét lehetőségnek megvannak az előnyei és hátrányai – alább világos jellemzőiket találja. Mindkét lehetőség megvizsgálása lehetővé teszi, hogy megalapozott döntést hozzon, amely a legjobban megfelel a vállalkozása igényeinek.

E-kereskedelem vs piactér – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a piactér?
  2. A piactéren való értékesítés előnyei
  3. Mik a piactéren való értékesítés hátrányai?
  4. Saját e-kereskedelem – lehetőség Önnek?
  5. Mikor éri meg áttérni a saját e-kereskedelemre?
  6. E-kereskedelem vs piactér – melyik jövedelmezőbb?

Mi az a piactér?

A piactér egy online platform, amely több eladó ajánlatait aggregálja. Ez az ajánlatok sokfélesége olyan, mint egy mágnes a fogyasztók számára, mivel széles választék áll rendelkezésükre különböző beszállítóktól.

Ennek a megoldásnak az előnye a egyszerű megvalósítás – akár a Facebook-fiókján keresztül is regisztrálhat a piactéren. Ez azt jelenti, hogy azonnal elkezdheti értékesíteni termékeit. Ilyen platformok például az Amazon, eBay.

A piactéren való értékesítés előnyei

Ennek az e-kereskedelem formának az előnye a saját platform elindításával járó költségek hiánya. A domainbe, a tárhelybe, a bolt karbantartásába és a promócióba történő befektetésről van szó. Ha a piactéren listázza termékeit, akkor nem terheli Önt a fenti kötelezettségek egyike sem.

A célplatform gondoskodik a weboldal karbantartásáról, a hirdetésekről és egy biztonságos fizetési rendszert kínál. Az ő közvetítése a tranzakció véglegesítésekor ér véget – a megvásárolt árukat az eladó tárolja és szállítja.

Mik a piactéren való értékesítés hátrányai?

A fent említett szempontok bizonyára csábítóak, különösen a kezdő vállalkozók számára, akik éppen most kezdik kalandjukat az internetes értékesítéssel. Azonban a hátrány a nyereség megosztásának szükségessége – a piactéri platformok általában jutalékot számítanak fel az eladónak minden véglegesített tranzakció után. Alternatíva a fix tagsági díj. Az ilyen jutalék mértéke a portáltól függ, és néhány százaléktól több százalékig terjedhet.

Saját e-kereskedelem – lehetőség Önnek?

A saját online bolt birtoklása megfosztja az eladót a közvetítőktől – az vállalkozó sok vásárlónak kínálhatja termékeit anélkül, hogy más vállalkozókkal versenyeznie kellene. A folyamatban csak két fél vesz részt – a vásárló és az eladó.

A modern technológiai fejlődés lehetővé teszi, hogy kódolási ismeretek nélkül hozzon létre e-boltot. Népszerű platformok számos funkciót kínálnak már az elején, amelyek megkönnyítik a termékek saját e-boltba való hozzáadását és a rendelkezésre álló sablonok használatát. Érdemes figyelmet fordítani az olyan e-kereskedelmi platformok lehetőségeire, mint a WooCommerce, Shopify, Shopper vagy Magento. Ha többet szeretne megtudni az e-kereskedelemről, olvassa el a cikket, amelyet nemrég írtunk erről a témáról.

Mikor éri meg áttérni a saját e-kereskedelemre?

Ha az ajánlata niche és egy szűk vásárlói csoportnak szól – akkor jövedelmező lépés lesz az erőfeszítések összegyűjtése a saját e-boltja létrehozására. A pozicionálásra való odafigyelés, amely lerövidíti az online elérhetőség útját, egy példa a perspektivikus lépésre, amely segít az e-kereskedelme bővítésében.

Ez is költséghatékony lépés, ha nagy forgalomra számít – ha meg kell osztania a hasznot a közvetítőkkel, akkor az nem lesz jövedelmező az Ön számára.

A saját online boltja lehetővé teszi az egyszerű készletkezelést is. Ezért, ha a márkája már megszerezte a piacon a helyét – akkor a piactípusú megoldásokra való támaszkodás nem a legjobb út. Az ilyen platformokat a fő értékesítési csatorna támogatásaként kezelheti.

E-kereskedelem vs piactér – melyik jövedelmezőbb?

piactér vs e-kereskedelem

E-kereskedelem vs piactér – nehéz egyértelmű kedvencet megnevezni ebben az összehasonlításban. Mindez sok tényezőtől függ. Azonban a következtetés meglehetősen világos – ha éppen most kezdi el online értékesíteni termékeit, ez sokkal kényelmesebb lehetőség lesz az Ön számára. Nem kell foglalkoznia a platform elindításával kapcsolatos teljes technikai háttérrel – már a meglévőre támaszkodik.

Ennek ellenére a hátrányok közé tartozik a magas verseny és a nyereség megosztásának szükségessége. A saját e-kereskedelem idő- és erőforrás-befektetést jelent, de nagyobb autonómiát ad, és nem kell jutalékokat fizetnie.

Csatlakozzon a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradhasson!

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →

The most important questions

  1. Piac – mi az?

    A piactér egy online platform, amely több eladó ajánlatait gyűjti össze. A piacterek példái közé tartozik az Amazon és az eBay.

  2. Hogyan lehet eladni a piacon?

    Amikor termékeket hirdetsz egy piactéren, nem kell a saját platformod létrehozásának költségeivel számolnod. A piactér maga gondoskodik a weboldal karbantartásáról, hirdetésekről és a fizetési rendszerekről. Az eladó csak tárolja és feltölti a felkínált termékeket. A különböző piacterekhez való csatlakozás részleteit a feltételeikben találhatod.

  3. Mikor éri meg áttérni a piactérről az e-kereskedelemre?

    Az e-kereskedelem kifejezetten olyan niche ajánlatokhoz éri meg beállítani, amelyeket könnyen lehet pozicionálni, és akkor is, ha magas forgalom várható. Az e-kereskedelem megoldás a piacon már ismert márkák számára is. Más esetekben és a kereskedelmi utad elején a piactér jobb megoldásnak tűnik.