Miért érdemes médiatervet készíteni? Különbséget jelent, ha előre ütemezed a bejegyzéseket a Facebookon? Milyen típusú bejegyzésekre érdemes fókuszálni a közösségi médiában? Kutattuk a témát, és válaszokat készítettünk minden ilyen kérdésre és még sok másra az alábbi cikkben.

Hogyan készítsünk jó médiatervet – tartalomjegyzék:

  1. Egy bejegyzési naptár, hogy megkönnyítse a vonzó tartalom létrehozását
  2. Médiaterv – hogyan készítsük el?
  3. Hogyan profitáljunk a pillér tartalomból?
  4. Célok sokszínűsítése a bejegyzési naptárban
  5. Kezdj el médiatervet futtatni, és nézd meg, mi történik!

Egy bejegyzési naptár, hogy megkönnyítse a vonzó tartalom létrehozását

A fogyasztói figyelem megszerzése a marketingesek és a közösségi média szakemberek egyik legfontosabb célja. Ha szeretnél kiemelkedni a többi márka közül és elkerülni a káoszt a közösségi média fiókjaidban – a médiaterv fenntartása legyen az egyik rendszeres gyakorlatod. Miért érdemes közösségi média naptárt vezetni? Nézzük meg!

Ha hosszú távú tervet készítesz, ellenőrizheted a tartalmat és elkerülheted a véletlenszerűséget a létrehozott bejegyzésekben. Előnyhöz jutsz, ha havonta egyszer eldöntöd, hogy leírod a legfontosabb területeket, amelyeket szeretnél lefedni a Facebookon, Instagramon vagy a céged Linkedin oldalán.

Az újabb innováció érkezése a cégbe, egy rangos díj megnyerése – ezek csak egy töredéke a médiatervedben lefedhető lehetséges témáknak. Hol – a szervezeten kívül – kereshetsz még lehetőségeket, hogy inspirációt meríts értékes és koherens tartalomhoz?

Médiaterv – hogyan készítsük el?

A legkényelmesebb megoldás, ha havonta tervezőt használsz – ez az optimális időszak a közösségi média tartalmának előkészítésére. Inspirációért nézd meg más online naptárakat, amelyek különböző tevékenységek ütemezésére összpontosítanak. Az ilyen szórakoztató elemek beépítése segíthet kiemelni a vállalkozásod kevésbé formális oldalát is.

A közösségi média az egyik leghatékonyabb eszköz a kapcsolatok kiépítésére a környezettel és a lojalitás megszerzésére. Függetlenül attól, hogy B2B vagy B2C céget képviselsz – mindig egy ember áll a lánc végén, és érdemes harcolni a figyelméért.

Az internet számos eszközt és kész sablont kínál a Facebook bejegyzések tervezésére. Sikeresen kihasználhatod a képességeiket, vagy kipróbálhatsz egy táblázatot – miután a szükségleteidhez igazítottad, te leszel a közösségi média irányítója! Egy ilyen dokumentum segít neked ötleteket gyűjteni a tartalomhoz és beállítani a közzétételi ütemtervet.

Az egyik lapot a dokumentumban szentelheted azoknak a témáknak, amelyeket te vagy a csapattagjaid inspirálónak találnak a tartalom keresése során. Egy másik jó ötlet, hogy felsorolod a weboldalad legnépszerűbb témáit/cikkjeit – hagyd, hogy ezek “pillér tartalom” szerepet töltsenek be.

Marketing médiaterv infografika

Hogyan profitáljunk a pillér tartalomból?

Kezdjük azzal, hogy definiáljuk a kifejezést. Pillér tartalom a weboldalad vagy blogod legfontosabb és legértékesebb tartalma. Olyan leggyakoribb kérdéseket ölel fel, amelyek vonzzák a látogatóidat, és időtlen.

A kommunikációd irányításakor, akár Instagram, Facebook, vagy Linkedin bejegyzéseket tervezel, próbáld meg beépíteni a pillér tartalmad elemeit. Ez lehet egy fénykép vagy egy rövid animáció, amely kiemel egy adott kérdést. Így folyamatosan olyan tartalmat fogsz szállítani, amely inspiráló a követőid számára, és tudást vagy szórakozást nyújt, amit a weboldaladon találtak. Ez egy win-win helyzet – alkalmanként bemutathatod a már jól ismert tartalmat, mégis különböző kiadásokban és formátumokban, hogy friss és vonzó maradjon.

Célok sokszínűsítése a bejegyzési naptárban

A közösségi média erőfeszítéseid hatékonyságának mérése lehetséges, ha előre világosan meghatároztad a céljaidat. A követők számának növelésére vagy a weboldalad látogatottságának növelésére törekszel? Talán a márkával való interakció a célod? A prioritások meghatározásával könnyebben elérheted őket.

A bejegyzéseid tervezésekor vedd figyelembe, hogy a kidolgozott tartalomnak van-e esélye elérni ezeket a célokat. A megfelelően kidolgozott CTA-k segítenek elérni a kívánt statisztikákat.

Kezdj el médiatervet futtatni, és nézd meg, mi történik!

Ha eddig nem vezettél bejegyzési naptárt – itt az ideje, hogy megváltoztasd a nézőpontodat, és kezdj el egy ilyen ütemezést. Csak néhány ilyen ülés után a tevékenységeid közötti különbség kézzelfogható lesz.

Először is, lehetővé teszi, hogy elkerüld a szorongást egy olyan helyzetben, amikor néhány napos távollét után kötelezőnek érzed, hogy készíts egy bejegyzést.

Másodszor, miután tisztáztad a tartalmad céljait, biztosan javulást fogsz látni a válaszokban – mert ha feltételezed, hogy egy bejegyzés célja például a vita kiváltása, akkor a megfelelő lépéseket fogod tenni, hogy ösztönözd a követőidet a terved végrehajtására – például érdekes kérdések feltevésével vagy CTA-k használatával.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →