Miért van szükség naptáralkalmazásokra? Ahhoz, hogy hatékonyan végezhesd a munkádat, meg kell teremtened a megfelelő körülményeket. Ezek közé tartoznak olyan tényezők, mint a nyugalom, a tervezés és a határidők ismerete, valamint azok folyamatosan változó frissítései. Különösen fontos ez a hatalmas és folyamatosan növekvő számú szakember számára, akiknek meg kell birkózniuk a multitaskinggal. Tudni, hogy milyen következő lépéseket kell tenni, mikor és ki vesz részt, rengeteg szervezési készséget igényel. Nem is beszélve a modern munkavállalók által figyelemmel kísért számos egyéb részletről.
Összességében rengeteg dologgal kell foglalkozni, és minél magasabbra kerülsz a vállalati ranglétrán, annál többet kell irányítanod. Ezen igények figyelembevételével számos naptáralkalmazás jelent meg a piacon, amelyek a mindennapi élet személyes menedzserének szerepét töltik be – függetlenül attól, hogy szakmai vagy személyes életről van szó. Mik azok a naptáralkalmazások? Hogyan javítják a feladatok teljesítésének hatékonyságát? Végül, mely alkalmazások közül választhatunk? Ha nem használsz egyet, vagy nem vagy elégedett azzal, amit van, nézd meg a legjobb 5 naptáralkalmazás listánkat, hogy összehasonlíthasd és eldönthesd, mit válassz.
Naptáralkalmazások – tartalomjegyzék:
- Naptáralkalmazások, tehát pontosan mik is azok?
- Online naptárak cégekben és projektekben
- A legjobb 8 naptáralkalmazás
- Összegzés
Naptáralkalmazások, tehát pontosan mik is azok?
A naptáralkalmazások, ahogy a neve is sugallja, beépített naptárfunkciót kínálnak a felhasználóik számára, amely elérhető az ujjaik hegyén. Ezekben információkat lehet megadni a közelgő eseményekről, megvalósítandó tervekről, projektekről és feladatokról, amelyek várják a megvalósítást. Emellett lehetőség van értesítések integrálására is, így semmi fontos nem marad figyelmen kívül.
Online naptárak cégekben és projektekben
Projektet kezelni számos kihívást jelent, például több feladat irányítását. Az összes releváns kérdés egyetlen eszközben való megtekintése (a feladatcélok, prioritások, felelősök vagy határidők mellett) lehetővé teszi a folyamatok áramlásának ellenőrzését. Ráadásul mindenki hozzáfér az összes olyan információhoz, amely rá vonatkozik. Ez hatékonyabb és eredményesebb feladatvégzést eredményez.
A naptáralkalmazás hasznosságának maximalizálása érdekében a cégben érdemes figyelmet fordítani a rendelkezésre álló funkciókra:
- események, találkozók és feladatok hozzáadása leírásukkal, nap és idő szerint,
- mentett információk megjelenítése napi, heti vagy havi nézetben,
- az egyes feladatok ismétlődésének beállítása,
- a naptár megosztása harmadik felekkel,
- különböző naptárak létrehozása (pl. minden projekthez).

A legjobb 8 naptáralkalmazás
- Firmbee
- három lehetőség közül választani (esemény, találkozó és feladat), amelyek néhány órát, egy teljes napot vagy akár néhány napot is tarthatnak,
- hozzáadni egy problémát egy adott projekthez a feladatok jobb elosztása érdekében,
- hozzáadni egy tárgyat, leírást, kijelölt felhasználókat vagy megjegyzéseket bármely problémához,
- beállítani a státuszt (pl. új, folyamatban, kész) és a prioritást (alacsony, normál, magas),
- beállítani a kiválasztott probléma ismétlődését (pl. minden csütörtökön megjelenik),
- megbecsülni a feladat elvégzéséhez szükséges időt,
- létrehozni egy teendőlistát, megkönnyítve a következő lépések végrehajtását minden feladaton belül.
- Any.do
- Todoist
- Google Naptár
- ZenDay
- TinyCalendar
- Jorte
- aCalendar
Bár a Firmbee sokkal több, mint egy digitális tervező, jól működhet ilyen formában is. Ezt a megoldást ingyenesen használhatják a szabadúszók és a csapatok (maximum 5 fő), valamint a nonprofit szervezetek, akik ezt e-mailben kifejezik. A Firmbee naptár lehetővé teszi az időd és a felelősségeid kezelését rövid távon (órás, napi és kétéves nézet) és hosszú távon (heti, kétheti, havi nézet). A Firmbee-ben lehetőséged van:
Az Any.do segítségével a felhasználók szervezhetik és nyomon követhetik napi és szakmai kötelezettségeiket dedikált teendőlisták segítségével. Az alkalmazás lehetővé teszi feladatok létrehozását, időpontok és emlékeztetők beállítását, valamint jegyzetek hozzáadását egy digitális tervezőben (napi, heti vagy havi). Fontos, hogy az Any.do könnyen integrálható más alkalmazásokkal (például Google Naptár, Slack vagy Gmail), és szinkronizálható különböző eszközökkel. Ráadásul az eszköznek vannak fizetős opciói – Premium és Teams – amelyek további előnyöket kínálnak, beleértve a más felhasználókkal való együttműködés lehetőségét, az ismétlődő feladatokat vagy a további sablonokhoz való hozzáférést, ingyenes próbaidőszakokkal, hogy kihasználhasd az új funkciókat.
A Todoist egy olyan menedzsment eszköz, amely lehetővé teszi, hogy hatékonyan nyomon kövesd projektjeidet és az egyes projektekhez tartozó feladatokat. Lehetővé teszi új feladatok hozzáadását (Kanban táblákon belül), teendőlisták létrehozását, határidők és emlékeztetők beállítását, feladatok megosztását másokkal, vagy prioritások beállítását. Az eszköz egyedi jellemzője, hogy pontokat ad a feladatok teljesítéséért, ami endorfinokat vált ki (a jutalom miatt) és ösztönzi a további feladatok elvégzését, azaz motiváló hatása van. Ráadásul ez a digitális tervező nagyon könnyen beállítható és használható, így ideális a kezdők számára, különösen azoknak, akiknek nehézséget okoz a teendőlisták megjegyzése.

A Google naptáralkalmazás számos hasznos funkciót kínál, például a naptár megosztását másokkal vagy a terveid egy adott helyhez való kapcsolásának lehetőségét, ami a Google Térkép integrációnak köszönhetően sokkal könnyebbé teszi a felhasználó számára a megtalálást és az odajutást. A Google Mail teljes integrációjával az alkalmazás lehetővé teszi, hogy ismétlődő célokat állíts be és nyomon kövesd a haladásodat velük kapcsolatban, létrehozz feladatlistákat. Van lehetőség a naptár exportálására PDF formátumban és eseményekhez kapcsolódó foglalások közvetlenül a naptáradból. Az alkalmazás elérhető asztali eszközökön és mobil verzióban Androidra is.
Ennek az alkalmazásnak az egyik megkülönböztető jellemzője a 3D idővonal opció, amely lehetővé teszi az erőforrásaid még jobb kezelését, a múltbeli teljesítmény megtekintésével is. Integrálva van a Google Naptárral, így minden releváns információ egy helyen található. A program Androidra készült.
Ingyenes verziójában a naptár lehetővé teszi, hogy integrálódj más alkalmazásokkal, beleértve a Google Naptárat, hogy egyetlen helyről gyűjtsd össze az összes releváns információt. Ezzel a programmal értesítéseket küldhetsz, offline dolgozhatsz és gazdagíthatod a bejegyzéseket a helyszín elemével, GPS alkalmazásokkal való integráció lehetőségével. Mindez egy világos és felhasználóbarát felületen. A TinyCalendar támogatja az iOS és Android rendszereket.
Ez egy megoldás azok számára, akik értékelik a testreszabhatóságot. Számos paraméter közül választhatsz, mint például színek, témák, háttérképek és widget méret. De ez még nem minden. Van egy bolt, ahol további funkciókat vásárolhatsz. Sokak által értékelt opció a navigációs alkalmazásokkal való integráció és a menetrend exportálásának lehetősége. A Jorte elérhető Android és Apple felhasználók számára is.
Ez a naptáralkalmazás megfelel azok elvárásainak, akik szeretik a funkciók bőséges választékát. A widgetek és színek gazdagsága, az intuitív navigáció, a havi naptár opció. Ráadásul van havi, heti és napi tervező, címjegyzék integráció és NFC funkció – mindez egy naptáron belül. Az alkalmazás Android eszközökre érhető el.
Összegzés
A fent említett online naptárak hasonló funkciókkal rendelkeznek. Hogyan válaszd ki a legjobbat? Természetesen ez egy egyéni kérdés, a felhasználó elvárásaitól és preferenciáitól függően. Az eszközön belüli navigáció egyszerűsége és intuitív jellege szintén kulcsfontosságú lehet a döntésedben.
Ha azonban olyan megoldást keresel a szervezeted számára, amely segít hatékonyabban kezelni nemcsak a munkádat, hanem a céged projektjeit és csapatait is, nézd meg a Firmbee-t. Az eszköz számos funkcióval rendelkezik, beleértve az ATS rendszert, CRM eszközt, pénzügyi modult és még sok mást. Próbáld ki a Firmbee-t ingyen!
Ha szeretnél más hasznos eszközökről is tudni, olvasd el: 5 legjobb szállásfoglaló alkalmazás!
Ha szeretnél kapcsolatban maradni, csatlakozz a Facebook közösségünkhöz!
Mira Bodhi
Ismeri a szabadúszó munkának az előnyeit és hátrányait, és mégis a legjobbat hozza ki belőle. Az időgazdálkodás és az önmotiváció a legnagyobb előnyei. Jelenleg digitális nomád, és az egész világot bejárva dolgozik.
The most important questions
-
Mi az a naptáralkalmazás?
Egy ilyen alkalmazás beépített naptárfunkciót kínál a felhasználóknak, amely az ujjaik hegyén elérhető. Információkat lehet belefoglalni a közelgő eseményekről, megvalósítandó tervekről, projektekről és feladatokról.
-
Milyen további funkciók találhatók a naptáralkalmazásokban?
Ezeknek a típusú alkalmazásoknak a további funkciói között megtalálhatók a megjelenés személyre szabásának lehetőségei, értesítési rendszer, más alkalmazásokkal (naptárak, navigáció) való integráció, vonzó vizuális megjelenítési formák, a naptár exportálásának lehetősége, offline működés, feladatlista létrehozása, a végrehajtott előrehaladás nyomon követése, vagy a lehetőség, hogy közvetlenül az alkalmazásból foglaljunk.