A következő bejegyzésben többet megtudhat a távmunkások időlopásáról és betegszabadság csalásáról. A távmunkavégzés lehetősége nagyon pozitív fogadtatásra talált a munkavállalók körében, amit az is bizonyít, hogy rövid időn belül a munkavállalók egyre növekvő száma által megkövetelt és a világ egyre növekvő számú munkáltatója által kínált foglalkoztatási formává vált. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindenki rajong ezért a trendért – sok vezető és felsővezető aggódik a csapattagjaik feletti kontroll hiányának következményei miatt. Olvasson tovább.
A távmunkások időlopása és betegszabadság csalás – tartalomjegyzék:
- Időlopás
- Betegszabadság visszaélése
- Kontroll vagy bizalom?
- Teljes kontroll egy munkavállaló felett
- Bízni egy munkavállalóban
- Összegzés
Időlopás
Amikor egy munkavállaló az irodába érkezik, bármikor ellenőrizheti, hogy éppen mivel foglalkozik, beszélhet vele, kérheti a végzett munka hatásának megtekintését, és megfigyelheti őt a nap folyamán. A hibrid vagy távmunkavégzés bevezetése elvonta a kontrollt a csapatvezetőktől, és aggodalmakat keltett a úgynevezett „időlopás” miatt. Ez a jelenség azt jelenti, hogy a munkavégzési időt személyes tevékenységek elvégzésére használják (például vacsora főzése, mosás, kutyasétáltatás, boltba járás, gyerekek iskolából való elhozatala), ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a munkavállaló több órát kap fizetésként, mint amennyit valójában munkaköri feladatokra fordított.

Gyaníthatja, hogy munkavállalói nem megfelelően töltik az idejüket a munkahelyen, amikor:
- túl későn válaszolnak a kapott üzenetekre (annak ellenére, hogy „elérhető” státuszban vannak online),
- nem kapcsolják be a webkamerát és nem szólalnak meg a megbeszélések során,
- olvashatatlan e-maileik vannak a bejövő levelek között (miközben régóta válaszolniuk kellett volna rájuk),
- nem válaszolnak a céges telefonjukra.
A távmunkások felügyeletének hiánya megnöveli a feladatok elvégzésének idejét, ami alacsonyabb termelékenységet és veszteségeket jelent a cég számára.
Betegszabadság visszaélése
A betegállomány bejelentése és a betegszabadság igénylése a második olyan helyzet, ahol a vezetők úgy érzik, hogy nincs kontrolljuk a távmunkások felett – amikor nem kell megjelenniük az irodában, senki sem kérdőjelezi meg a tüneteiket. Hasonlóképpen, a távmunkások, akik betegek, akár a fizetett betegszabadságot sem veszik igénybe, hogy ne veszítsenek el a fizetésükből. Az ilyen magatartást is a munkáltató „megcsonkításának” egy bizonyos formájának kell tekinteni, mivel a betegség jelentősen csökkenti a munkavállaló termelékenységét. Bármely irodai munkavállalót ilyen helyzetben haza küldenének, hogy minél előbb felépüljön.
Kontroll vagy bizalom?
Hogyan lehet kezelni a távmunkásokat, hogy megszüntessük a félelmeinket? A kérdésre adott válasz összefügg azzal, hogy egy adott cég milyen megközelítést alkalmaz a munkavállalókkal és a szervezeti kultúrával kapcsolatban. Két lehetőség van: annyi kontroll, amennyire csak lehetséges, és bizalom.
Teljes kontroll egy munkavállaló felett
A korábbi megközelítés a megfigyelő eszközök használatára, valamint a munkaidő-nyilvántartás kötelezővé tételére támaszkodik, termelékenységi normák meghatározásával (a pozíciótól, felelősségektől stb. függően) és következmények levonásával a határidők be nem tartása esetén. Ezen kívül dönthet úgy, hogy csak azoknak engedélyezi a távmunkát, akiknek hosszú munkatapasztalatuk vagy magas termelékenységük van, vagy hozzáadhatja az időlopást a csalási politikájához. Az ilyen magatartás egyrészt motiválhatja a távmunkásokat a feladataik megfelelő elvégzésére, másrészt pedig ellenérzéseket kelthet a céggel szemben a túlzott felügyelet és igazságtalanság miatt.
Bízni egy munkavállalóban
A második megközelítés magában foglalja a munkavállalók megnyugtatását, hogy bízik bennük és például egy feladat-alapú munkarendszer vagy rugalmas munkaidő bevezetését. Az ilyen feltételek lehetővé teszik a munkavállalók számára, hogy mind a munkájukat, mind a háztartási kötelezettségeiket teljesíthessék. Ezt a munkavállalói kör biztosan értékelni fogja, és növelni fogja a munkamotivációjukat és az általános termelékenységüket.
Összegzés
„Átlátható kommunikáció” – ez az alapelv a távmunkásokkal való együttműködés során. Az olyan magatartások kockázatának minimalizálása érdekében, amelyeket fentebb leírtunk, őszintének kell lennie a távoli csapattagjaival kapcsolatban, hogy mit vár el tőlük.
Most olvasta el a távmunkások időlopásáról és betegszabadság csalásáról szóló bejegyzést. Olvassa el ezt is: A közösségi média a toborzásban. 1 fontos ok, hogy használja őket.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.