Sok oka van annak, hogy növeljük a rendelési értéket egy online boltban. A rendelési érték növelésének fő előnye, hogy tranzakciónként többet keresel. Tehát hogyan tudod rávenni az ügyfeleket, hogy többet és/vagy drágább termékeket vásároljanak? Az Átlagos Rendelési Érték (AOV) az az összeg, amelyet egy átlagos vásárló költ a boltodban. Ezt úgy lehet kiszámítani, hogy elosztod a teljes bevételt a leadott rendelések számával. Bár ez a képlet nem veszi figyelembe a kapcsolódó költségeket.
Rendelési érték egy online boltban. Tartalomjegyzék:
- Ajánlj ingyenes szállítást… egy adott összeg felett
- Javasolj kiegészítő termékeket
- Ajánlj ajándékkártyákat
- Győződj meg róla, hogy hűségprogramot vezetsz be
- Ajánlj időkorlátos akciókat
1. Ajánlj ingyenes szállítást… egy adott összeg felett
Az ingyenes szállítási küszöb beállítása a legegyszerűbb módja a rendelési érték növelésének egy online boltban. Hogyan csináld? Számold ki az átlagos rendelési értéket, és adj hozzá körülbelül 30%-ot. Az eredmény lesz az a küszöb, amely felett az ügyfél nem fizet a szállításért.
2. Javasolj kiegészítő termékeket
A keresztértékesítés és az upselling más módjai a kosár értékének növelésére. Ha egy vásárló egy ruhát néz, győződj meg róla, hogy ajánlasz hozzá egy megfelelő övet. Amikor ezeket a termékeket együtt, egy szettben látja, valószínűbb, hogy úgy döntenek, hogy mindkettőt megvásárolják. Hasonlóképpen, ha olcsóbb termékeket néznek (pl. bőrkesztyűk), győződj meg róla, hogy ajánlasz egy drágábbat is, például egy pénztárcát.

3. Ajánlj ajándékkártyákat
Még ha az ajándékkártyák kis értékűek is, növeled annak esélyét, hogy az ügyfél visszatér hozzád, és… ad egy kis pluszt, hogy valami nagyobbat vásároljon. Azonban győződj meg róla, hogy a termékek árai olyan szinten vannak, hogy az ajándékkártya ne eredményezzen ingyenes vásárlást az ügyfél számára.
4. Győződj meg róla, hogy hűségprogramot vezetsz be
A megismételt vásárlások ösztönzésével segítesz egy olyan közösség kialakításában, amely valószínűleg több terméket rendel, és – egy olyan nagykövetekből álló közösséget hozol létre, amelyen keresztül csökkented a marketingköltségeidet. Ez fontos, mert a kutatások szerint az online boltok többségi nyeresége a visszatérő vásárlóktól származik. Ezért ez egy csodálatos módja a rendelési érték növelésének egy online boltban.
5. Ajánlj időkorlátos akciókat
Ajánlhatsz egy 48 órás ajánlatot, ahol a felhasználók ingyenes ajándékot vagy különleges kedvezményt kapnak, ha egy bizonyos összegű terméket rendelnek. Ez nagyszerű módja az átlagos rendelési érték növelésének a csendesebb időszakokban, amikor a rendszeres vásárlók nem vásárolnak sokat.
Van más ötleted arra, hogyan lehetne növelni a rendelési értéket egy online boltban? Oszd meg őket lent.
Ha már tudod, hogyan növelheted a rendelési értéket egy online boltban, és érdekel a konverziók növelése az e-kereskedelmben, olvass tovább.
Szeretnél kapcsolatban maradni a tartalmunkkal? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.