Mi a perfekcionizmus?

A perfekcionizmus egy személyiségjegy, amely a magánéletben és a szakmai életben egyaránt megnyilvánul. Ez a viselkedés folyamatosan a tökéletességre törekvést és a magunkkal és/vagy másokkal szemben irreálisan magas elvárások támasztásának hajlamát jelenti.

Megnehezíti a munkát a perfekcionizmus?

Bár bármely feladat célja, hogy helyesen végezzük el, egyes alkalmazottak túllépik a határokat. Az extrém perfekcionizmus negatívan befolyásolhatja a vállalat stratégiájának megvalósítását. Az elégedetlenség a saját eredményeinkkel és a részletek folyamatos finomítása meghosszabbíthatja a munkát egy adott projekten. Ugyanakkor az ilyen cselekedetek hatással lehetnek egy alkalmazott termelékenységére, sőt, akadályozhatják a csapatmunkát is.

Érdemes figyelni a túlzott perfekcionizmus első jeleire, mivel ez fejlődhet, és boldogtalanná tehet minket nemcsak a szakmai, hanem a magánéletünkben is. Végső soron betegségekhez, például depresszióhoz vagy étkezési zavarokhoz vezethet.

A perfekcionizmus leküzdésének módjai

A cél nem a perfekcionizmus teljes megszüntetése, hanem az, hogy ne koncentráljunk túlzottan egy dolog kijavítására. Ha a feladatot a irányelvek szerint elvégeztük, inkább fejezzük be, mintsem hogy túlanalizáljuk a helyességét. Íme néhány módszer, amelyek megkönnyítik a feladatok elvégzését.

  1. Állíts be prioritásokat
  2. A munkahelyen különböző feladatokkal találkozunk. Néhányuk fontos, és a lehető leghamarabb el kell végezni, míg mások várhatnak egy ideig. Fontos, hogy képesek legyünk megkülönböztetni őket, és megtervezni a megvalósításukat úgy, hogy ne zavarják az esetlegesen felmerülő további projekteket. Ilyen tervezéssel képesek leszünk minden feladatot a megadott határidőn belül, komplikációk nélkül elvégezni.

  3. Szüntesd meg a zavaró tényezőket
  4. Semmi sem nehezíti meg a feladatok elvégzését, mint a zavaró tényezők, amelyek folyamatosan eltérítenek minket a munkánktól. Ez megnehezíti a koncentrálást egy adott feladatra, és ezért lehetetlenné teszi annak pontos elvégzését. Érdemes jó szokásokat kialakítani az életünkben, például feladatlistát készíteni a teendőkről és a határidőkről, vagy legalábbis kikapcsolni a telefonunkon az értesítéseket, amelyek elvonhatják a figyelmünket a kötelezettségeinkről.

  5. Vedd körül magad motiváló emberekkel
  6. Az értékes kapcsolatok más emberekkel, akik motiválni tudnak minket és lehetővé teszik, hogy higgyünk magunkban, nagyon fontosak. A szeretteink támogatása fontos elem, amely megkönnyíti a problémák kezelését. A munkatársakkal való kapcsolatok is nagyon fontosak, és megkönnyíthetik a céljaink elérését.

  7. Ne hasonlítsd magad másokhoz
  8. A magunk másokhoz való hasonlítása negatívan befolyásolhatja a hozzáállásunkat, és demotiválhat a munkában. Ne gondolj arra, hogy valaki hatékonyabb, gyorsabban végzi el ugyanazokat a feladatokat, vagy jobban értékelik a munkáját. A legfontosabb, hogy a saját tempónkban fejlődjünk, és inspirálódjunk az ilyen emberektől. Az ilyen hozzáállás valószínűleg segít elérni a céljainkat, és megtanít arra, hogy tanuljunk mások tapasztalataiból.

Összegzés

Érdemes emlékezni arra, hogy van egy bizonyos mennyiségű időnk és energiánk, amelyet bizonyos feladatokra kell szánnunk. Ügyelj arra, hogy ne költsd el túl sokat a lényegtelenekre. Ezenkívül figyeld, hogy a perfekcionizmusod a megfelelő szinten van-e, és lehetővé teszi-e, hogy pontosan és hatékonyan kövesd az utasításokat.

perfekcionizmus

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.

Nicole Mankin

HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.

View all posts →