Csökkentse a rezsiköltségeket – tartalomjegyzék:
Az alábbiakban részletesen elmagyarázzuk, hogy mely költségkategóriák tartoznak a fent említett fogalom alá, valamint rámutatunk a legjobb módszerekre a rezsiköltségek csökkentésére, amelyek kétségtelenül megérik a fáradozást a jelenlegi gazdasági helyzetben.
Mik a vállalati rezsiköltségek?
A rezsiköltségek (más néven közvetett vagy működési költségek) olyan folyamatos kiadásokra utalnak, amelyeket egy vállalat a napi működése során visel, de amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül egy adott termék előállításához vagy egy adott szolgáltatás nyújtásához. Így ezek azok a költségek, amelyeket a vállalatnak fedeznie kell a termelés vagy az értékesítés szintjétől függetlenül. Főként a következőket tartalmazzák:
- bérleti díjak vagy lízingdíjak (irodai helyiség, raktárak vagy egyéb létesítmények bérlése vagy lízingelése),
- közművek (áram, víz, gáz és egyéb közművek költségei, amelyek szükségesek az üzleti működéshez),
- adminisztratív személyzet bére és juttatásai (HR vagy pénzügyi feladatokat ellátó alkalmazottak számára kifizetett összegek),
- biztosítás (kötelező és önkéntes is),
- irodai kellékek és berendezések (irodai berendezések, számítógépek, nyomtatók, szkennerek és egyéb, a napi működéshez szükséges eszközök költségei),
- adó és engedélyek (pl. ingatlanadó)
- értékcsökkenés (az eszközök értékének fokozatos csökkenése az idő múlásával, amelyet a pénzügyi kimutatásokban figyelembe vesznek),
- karbantartás és javítás (a berendezések, gépek és készülékek javításával kapcsolatos követelések),
- jogi és könyvelési díjak.
4 módszer a rezsiköltségek csökkentésére
A rezsiköltségek hatékony kezelése kulcsfontosságú a vállalat nyereségességének megőrzéséhez, különösen a kevésbé stabil gazdasági körülmények idején. Ezért a vállalatok olyan módszereket keresnek, amelyekkel csökkenthetik ezeket a költségeket – de anélkül, hogy negatívan befolyásolnák a működést vagy a termékek és szolgáltatások minőségét. Az alábbiakban bemutatjuk a legjobbakat, amelyek várhatóan a kívánt eredményeket hozzák 2023-ban.
- Tárgyalások lebonyolítása a beszállítókkal
- Kiválasztott folyamatok kiszervezése
- Pénzügyi audit elvégzése
- Használjon egy átfogó eszközt
A rezsiköltségek csökkentésének első módja a meglévő beszállítókkal (pl. könyvelési szolgáltatások, anyagok, jogi szolgáltatások stb.) való tárgyalások lebonyolítása, ami időt és energiát igényelhet, de jelentős megtakarítást hozhat a vállalkozás számára. Amikor ezt a döntést hozza, határozza meg a konkrét célokat, amelyeket el szeretne érni a tárgyalások során (pl. alacsonyabb árak, hosszabb fizetési határidők vagy kedvezmények nagyobb vásárlások esetén), és hogy mit tud cserébe felajánlani. Keressen olcsóbb beszállítókat is, összehasonlítva a piacon elérhető ajánlatokat (ár, minőség, fizetési és szállítási feltételek, valamint az együttműködés története szempontjából). Az Ön által talált ajánlatok érvet jelenthetnek a meglévő beszállítók számára, hogy csökkentsék áraikat, hogy megtartsanak.
A kiszervezés bizonyos feladatok vagy folyamatok külső cégeknek való átadását jelenti, amelyek szakosodtak ezekre a területekre (például könyvelés, ügyfélszolgálat, marketing, toborzás, IT vagy gyártás). Segíthet csökkenteni a rezsiköltségeket azáltal, hogy megszünteti a belső munkatársak felvételének és betanításának szükségességét, valamint a berendezések vagy infrastruktúra megvásárlását és karbantartását. Ha ezt a módszert szeretné alkalmazni, először azonosítsa azokat a folyamatokat vagy feladatokat a vállalatában, amelyeket ki lehet szervezni – azaz azokat, amelyek jelentős költségekkel járnak vagy szakértelmet igényelnek.
Az egyik másik mód a költségek csökkentésére, ha pénzügyi auditot végeztet el valakivel, aki szakosodott erre a területre. Bár ezt a folyamatot általában a pénzügyi kimutatások pontosságának megítélésére használják, eszközként is szolgálhat a bevételek és kiadások forrásainak megértésére. Így lehetővé teszi annak felmérését is, hogy minden rezsiköltség szükséges és ésszerű-e. A következő lépésként pedig lehetőség nyílik a fejlesztési területek keresésére – nemcsak a költségek csökkentésében, hanem a vállalat nyereségességének növelésében is más eszközök révén.
Ahelyett, hogy általában több eszközért előfizetési díjat fizetne, keressen egy alternatívát, amely az összes (vagy a legtöbb) funkciót kínálja, amire a vállalkozásának szüksége van. Az egyik ilyen megoldás a Firmbee, egy erőteljes rendszer a projektek és csapatok kezelésére. A projektfeladatok lebontása és konkrét felhasználók hozzárendelése mellett a toborzási folyamatot is lebonyolíthatja (ATS rendszer), felépítheti kapcsolati adatbázisait (CRM), kezelheti a naptárát és a teendőlistáját, ellenőrizheti a készletet, árajánlatokat készíthet az ügyfeleknek, számlákat állíthat ki, és nyomon követheti a bevételeket és kiadásokat. Fedezze fel a Firmbee lehetőségeit a ingyenes verzióval!
Rezsiköltségek – összefoglalás
A rezsiköltségek csökkentése, a látszat ellenére, nem feltétlenül jelent olyan megszorításokat, amelyek negatívan befolyásolják egy vállalat vagy szervezet működését – a jobb kifejezés ebben a kontextusban kétségtelenül a “szükséges költségoptimalizálás.” Végül is, bármely vállalkozás célja, hogy megtalálja a pénzmegtakarítás módjait, miközben megőrzi vagy javítja a termékek vagy szolgáltatások minőségét. Az első lépés ennek érdekében kétségtelenül a bevételek és kiadások alapos elemzése, amely azonosítja azokat a területeket, ahol megtakarításokat kell vagy lehet keresni. Ezt követheti annak meghatározása, hogy a vállalat mely módszerek mellett dönt – az igényei és lehetőségei függvényében.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.
Piotr Pawłowski
Terméktulajdonos, több mint 15 éves tapasztalattal a széles értelemben vett internetes marketing területén. A legkisebb probléma nélkül képes egy projektet irányítani, és minden egy helyen van. Szenvedélyesen érdeklődik a növekedési hackelés iránt, érdeklődési területei közé tartozik a projektmenedzsment, az üzletfejlesztés és a tartalommarketing. Emellett lelkes HR-rajongó is.