Mi az a fenntartható üzlet?

A legegyszerűbb értelemben a fenntartható üzlet nemcsak a jólétére, nyereségére és növekedésére tekintettel van működése során, hanem a társadalomra, a bolygóra és a fogyasztókra gyakorolt hatására is. Ez egy meglehetősen széles fogalom, amely lehetőséget ad mindenkinek, hogy megtalálja a saját módját, hogy illeszkedjen a fennálló trendhez. Fontos, hogy kapcsolódjon a föld természeti erőforrásainak megóvásához. A fenntartható üzletet folytató tulajdonosoknak minden folyamat során az a gondolat vezérelje őket, hogy megőrizzék a bolygót olyan állapotban, hogy a jövő generációi is hasznot húzhassanak belőle.

Ez manapság egyre növekvő probléma, főként azért, mert a környezeti katasztrófa szelleme nagyon is valós. Szerencsére egyre többen közelítik meg ezt a kérdést felelősségteljesen, és nemcsak a saját érdekeikre és a jelenlegi helyzetre gondolnak, hanem úgy tervezik cselekedeteiket, hogy azok pozitív hatással legyenek a jövő generációira is. Természetesen a felelősség nemcsak az üzlettulajdonost, hanem a vásárlót is érinti.

fenntartható üzlet

Márkázás vagy környezeti tudatosság – mi a fontosabb a fogyasztók számára?

Sok márka tévesen azt feltételezi, hogy mivel a vásárlók tömege hűséges hozzájuk X éve, a környezethez való hozzáállásuk nem fog változni. Azonban a cégek véleménye némileg eltér a fogyasztókétól. Egyre többen figyelnek arra, hogy egy márka hogyan viszonyul a fenntarthatósághoz és milyen politikákat hirdet. Sokan hajlandóak elhagyni korábbi szokásaikat új termékek javára, amelyek küldetése és víziója jobban összhangban áll a nézeteikkel.

A vállalkozás ágazatától függően ezek a fontos kérdések eltérőek lesznek. A ruházat esetében a kompozíció és az anyagminőség fontosabb lesz, mint az alacsony ár és az eldobhatóság, míg a kozmetikumok esetében a mesterséges színezékek és az állatkísérletek hiánya felül fogja írni a korábbi szokásokat és a márkahűséget.

Természetesen ezek csak példák, de segítenek illusztrálni, amit az elején említettünk. Egy márka pozíciója nem kőbe vésett, és a piacon lévő termékek sokfélesége lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy saját irányelveik alapján válasszanak. Ezért bármely e-kereskedelmi cég, amely még nem valósította meg a fenntarthatóságot a működésében, a lehető leghamarabb dolgozzon ki stratégiát. Ez az egyetlen esély a piacon maradásra manapság.

Fenntarthatóság az e-kereskedelemben – lehetséges ez?

Sok kezdő vállalkozónak úgy tűnik, hogy a fenntarthatóság és az üzlet szlogenjei nem járhatnak együtt. Végül is bármely üzlet fő célja, hogy minél nagyobb bevételt termeljen. Valóban így van? Részben valószínűleg igen. Ez nem azt jelenti, hogy az egyik kizárja a másikat. A cég lehet nyereséges és fenntartható üzlet egyidejűleg. A kulcs az, hogy milyen lépéseket tesznek az e-kereskedelem tulajdonosai ennek elérése érdekében. Ennek az üzletnek a kulcsfontosságú kérdései, amelyek valódi környezeti előnyöket hozhatnak, a következők:

  • A logisztikai folyamatokból származó szénlábnyom,
  • A szállítmányok csomagolásához használt anyagok,
  • A termék minősége – visszaküldések,
  • Hatékony munkakörnyezet.

A e-kereskedelem egyik legnagyobb hátránya a csomagolás. Ez nemcsak a címzett számára kellemetlenség, aki kénytelen tárolni, válogatni és a megfelelő helyre eljuttatni, hanem a bolygónk számára is. Bár ez talán kissé túlzásnak hangzik, a környezet védelme nem csupán múló trend vagy aktivisták szlogenje. Sokan számára ez életmód és fontos szempont a vásárlások során. A beszállítók választéka olyan nagy, hogy a fogyasztók megengedhetik maguknak, hogy azt válasszák, amely megfelel minden követelményüknek, beleértve a fenntarthatósághoz való megfelelő hozzáállást is. Biztosan a csomagolás kérdése nem az egyetlen környezeti fenyegetés, amelyet az e-kereskedelem jelent.

Az első lépés a változás felé a hit elhagyása, hogy az egyén tehetetlen. Függetlenül a vállalkozás méretétől vagy a választott területtől, még egy kis változás is a megfelelő irányba különbséget jelent. Ráadásul ez büszkeségre ad okot és inspirálhat másokat. Tehát, ha tervezed, hogy megváltoztatod a hozzáállásodat és fenntarthatósági stratégiát valósítasz meg – beszélj róla.

Milyen előnyöket hozhat a fenntartható fejlődés megvalósítása?

Ezeknek a cselekvéseknek a bolygónak tulajdonítható előnyei nyilvánvalóak. De a fenntarthatóság megvalósításával a működésedben te is nyerhetsz valamit magadnak és a vállalkozásodnak. Ez a legjobb lehetséges kombináció a jó és hasznos között.

Mit nyer a vállalkozásod, amikor csatlakozol a zöld forradalomhoz?

  • Pénzügyi kedvezmények és privilégiumok a kormányzati szabályozások miatt
  • Pozitív nyilvánosság
  • Lehetőség, hogy nagyobb hűséges vásárlói csoportot érj el
  • Versenyelőny a munkavállalói környezetben

Szeretném bevezetni a fenntartható üzletet – hogyan kezdjem?

A legjobb, ha egy olyan tervet készítesz, amely illeszkedik a vállalkozásodhoz. Nincs egyetlen konkrét séma, amelyet mindenki megvalósíthat. A tevékenységek mindig kissé eltérőek lesznek, és különböző terjedelműek. Azonban ne feledd, hogy akár egy kis változásról, akár egy nagy átalakulásról van szó, a legfontosabb, hogy elkezdj cselekedni. Nem kell azonnal nagy lépéseket tenned, mindenki a saját erőforrásai szerint cselekszik. Nincs ötleted, hol kezd? Reméljük, hogy a következő tippek inspirációt adnak neked!

Fenntartható üzlet a munkakörnyezetben

Kezdj magaddal. Gondold át, milyen változtatásokat tehetsz az irodádban vagy a raktárban az energiafogyasztás csökkentése érdekében.

Talán érdemes lenne kicserélni az izzószálas lámpákat LED lámpákra, amelyek jelentősen kevesebb áramot fogyasztanak. Vezess be új szabályokat és előírásokat, amelyek ösztönzik az embereket, hogy kapcsolják le a lámpákat és az elektromos készülékeket, amikor elhagyják a szobát. Vagy talán beszerezhetnél a munkatársaidnak egy víztartályt, hogy csökkentsd a műanyag mennyiségét? Ne feledd, hogy még az öko-barát irodai kellékek vásárlása is egy lépés a helyes irányba. Nem kell azonnal döntened egy alternatív energiaforrás létrehozásáról, amely lehetővé tenné a céged számára az energiafüggetlenséget (bár ha meg tudod tenni, az nagyszerű ötlet).

Fenntartható üzlet a logisztikai folyamatban

Míg sokan úgy vélik, hogy az e-kereskedelmi boltok jelentősen hozzájárulnak a szénlábnyom előállításához, a kutatások azt mutatják, hogy ennek éppen az ellenkezője igaz. A fenntartható üzlet az e-kereskedelemben segít csökkenteni azt.

Mindez annak köszönhető, hogy a nagykereskedelmi raktárakból a csomagokat nagyobb mennyiségben szállítják a cég raktáraiba, ahonnan közvetlenül a vásárlókhoz kerülnek. Azokban az időkben, amikor az e-kereskedelmi üzlet nem volt annyira elterjedt, a vásárlók kiskereskedelmi mennyiségben rendelték meg termékeiket közvetlenül a gyártótól. Végül is, a kisebb mennyiségű csomagok hosszabb távolságokat tettek meg. Így a helyi szállítmányok és elosztóközpontok segítenek csökkenteni a szénlábnyomot.

Milyen változtatásokat tehetsz a cégedben? Ellenőrizd, hogy a szállító, akivel szerződésed van, figyelmet fordít-e a környezeti kérdésekre – sokan rendelkeznek elektromos autókkal. Azt is felajánlhatod a vásárlóidnak, hogy egyesítsék az összes termék szállítását. Ez izgalmas lehetőség azoknak a vállalkozásoknak, amelyek különböző raktárakból hozzák az árucikkeiket, vagy átmeneti készlethiányban szenvednek. Egy vásárló, akinek még egy kis kedvezményt is felajánlasz, valószínűbb, hogy hajlandó egy kicsit tovább várni.

Megfelelő csomagolás

Az első változtatás, amit tehetsz, az, hogy biológiailag lebomló anyagokat választasz. Nem mindig lehetséges teljesen megszüntetni őket, de még a részleges csökkentés is nagy hasznot hoz a környezetnek. A megfelelő méretű csomagolás alkalmazásával is csökkentheted a felesleges csomagolást. Természetesen fontos, hogy gondosan biztosítsd a szállítmányt, hogy épségben érkezzen meg a fogyasztóhoz, de nagyon jól tudjuk, hogy gyakran a túl sok töltőanyag a nem megfelelő méretű dobozból adódik. Arra is ösztönözheted a vásárlóidat, hogy újrahasználják a csomagolást vagy megfelelően újrahasznosítsák azt.

A visszaküldések számának csökkentése

Vannak iparágak, ahol a visszaküldések elkerülhetetlenek. Az egyik biztosan a ruházati ipar. Ebben az esetben a visszaküldések leggyakoribb oka a méreteltérés. Mit tehetsz, hogy ezt a számot legalább egy kicsit csökkentsd?

Válassz világos leírást, adj hozzá videót és fényképeket, amelyek különböző testalkatú embereken mutatják be a terméket, és adj meg egy pontos mérettáblázatot. Ezenkívül a vásárlóknak tudniuk kell, hogy a termék megfelel-e a standard méreteknek, vagy kissé nagyobb vagy kisebb. Bár ezek a változtatások valamelyest csökkentik a visszaküldéseket, nem szüntetik meg azokat. Így további világos visszaküldési politikát is kidolgozhatsz, beleértve a generált kódokat a nyomtatott visszaküldési címkék helyettesítésére.

Ahogy látod, ezek egyszerű lépések, amelyek segítenek elindítani a zöld forradalmat a vállalkozásodban. Ezek csak néhány inspiráció a jó kezdethez. Ahogy megvalósítod őket, biztosan észre fogod venni, hogy a gondolkodásod megváltozik, és újabb ötletek merülnek fel. Talán te leszel a következő zöld vezető? Ne felejtsd el beszámolni a metamorfózist. Ebben az esetben van mit büszkélkedni.

Olvasd el ezt is: 4 módszer a munkahelyi ellenálló képességed növelésére

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →