Miért fontos a befogadás a munkahelyen? A megfelelő befogadási gyakorlatok hiányában a cégeknek diszkriminációval, egyenlőtlen bánásmóddal és elfogultsággal, valamint alacsony termelékenységgel és innovációhiánnyal kell szembenézniük.

Hogyan népszerűsítsük a befogadást a munkahelyen – tartalomjegyzék:

  1. Stratégiák a befogadás népszerűsítésére a munkahelyen
  2. Összefoglalás

Miért fontos a befogadás a munkahelyen?

A befogadás egy olyan kérdés, amely szorosan kapcsolódik a diverzifikáció kérdéséhez. Néhány cég összekeveri a diverzifikációt a befogadással, a befogadást az egyenlőséggel, és így tovább. Ezek nem felcserélhető kifejezések, bár általában minden problémát együtt tárgyalnak. A diverzifikáció az egyének közötti különbségekre utal a munkahelyen, amelyek a háttérhez vagy a fizikai jellemzőkhöz kapcsolódnak, mint például: kor, nem, faj vagy etnikum, míg a befogadás a gyakorlatok, politikák és normák összességét jelenti, amelyeket a szervezet feltételez, hogy minden alkalmazott érezze magát meghallgatva, látva és értékelve a különbségeik ellenére.

A befogadás azt jelenti, hogy olyan stratégiákat alkalmazunk, amelyek segítenek abban, hogy minden munkacsoport tagja biztonságban és befogadva érezze magát. A diverzifikáció a fogalom, míg a befogadás az ideál gyakorlati megvalósítása. A cégeknek foglalkozniuk kell a diverzifikációs kérdésekkel (különböző emberek felvétele, a kisebbségek munkára való ösztönzése, etnikailag és nemileg diverz csapatok létrehozása), valamint a befogadási eljárásokkal, különben a diverzifikáció nem hozhat pozitív változásokat a cég számára.

befogadás

Stratégiák a befogadás népszerűsítésére a munkahelyen

Sokféleképpen lehet befogadó munkahelyet létrehozni. Ahhoz, hogy az irodája befogadóbb legyen, a következő stratégiákat kell alkalmaznia:

Tegye a toborzási kampányait befogadóvá – a befogadás a felvétel előtt kezdődik. Minden dokumentumát és kiadványát át kell nézni a diverzifikáció és a befogadás szellemében. A toborzási hirdetései nemek és etnikai szempontból semlegesek? Használ megfelelő nyelvezetet? Készített már olyan álláshirdetéseket, amelyek a jövőbeli feladatokra összpontosítanak a múltbeli teljesítmények helyett? A hirdetésében világosan meg kell állapítania, hogy a különböző korú vagy élethelyzetű jelöltek szívesen látottak. Fontolja meg a elfogultság-mentes toborzó szoftver használatát, amely lehetővé teszi a befogadó álláshirdetések létrehozását, valamint segít az alkalmazottak elemzésében, amely a teljesítményen és az adatokon alapul.

Képzést biztosítson a beilleszkedés során – a munkáltató sok képzést biztosít a beilleszkedési folyamat során. Ajánlott, hogy a diverzifikációs és befogadási képzést a folyamat részévé tegye. Amikor minden alkalmazott ugyanazon képzési programon vesz részt, és ugyanazokat a befogadási politikákat tanulja, van esély arra, hogy a befogadás és az etika kultúrája sikeresen megvalósuljon az egész szervezetben. A legtöbb esetben a képzés miatt az alkalmazottakat felelősségre vonhatják, ha eltérnek a cég szabályaitól.

Alakítson ki befogadási szokásokat – az alkalmazottak általában szeretnének igazságosabbak lenni, és általában jobban érzik magukat, amikor tudják, hogyan támogathatják a egyenlőséget a környezetükben. Tegye a pénzét oda, ahol a szája van, és biztosítson alkalmazottainak befogadási coaching programokat. Nincs jelentős változás, amelyet egy éjszaka alatt el lehetne érni. Az egyszeri képzés egyes helyzetekben elegendő lehet, de a coaching szélesebb perspektívát adhat az alkalmazottaknak, és lehetővé teheti számukra új készségek elsajátítását.

Tegye a találkozókat befogadóbbá – a jobb kommunikáció érdekében vonjon be több felet a találkozóiba. Hívja meg azokat az egyéneket, akiknek lehet valami mondanivalójuk a témáról, ne korlátozza a listáját a menedzserekre vagy szakértőkre, engedje meg a fiatalabb vagy tapasztalatlanabb alkalmazottaknak, hogy bemutassák véleményüket. Engedje meg, hogy az alkalmazottai meghallgattassák magukat, és kerülje el az elfogult nézőpontot, hogy egyes egyének nem nyújtanak egyenlően hasznos betekintést. Engedje meg a kölcsönös tanulást és javítsa a kommunikációt – azok az alkalmazottak, akik úgy érzik, hogy látják őket, valószínűbb, hogy keményebben dolgoznak a cég céljainak elérése érdekében.

Képezze a vezetőket és menedzsereket – a cégnek politikákkal és eljárásokkal kell rendelkeznie a befogadásra, és a cég minden fontos személyének tudatában kell lennie ezeknek, sőt a menedzsereknek, szakértőknek és felügyelőknek is képzésben kell részesülniük, hogy megfelelően reagáljanak ezekre a szabályozásokra. A cég vezetői hozzák meg a legfontosabb döntéseket a cégben, ezért a befogadásnak a legmagasabb prioritásuknak kell lennie, meg kell érteniük, mennyire előnyös a cég számára a befogadás kultúrája.

A felügyelőknek nem mindig kell kifejezniük a véleményüket, de képesnek kell lenniük példát mutatni. A különböző vezetési stílusok befolyásolják a befogadást a munkahelyen, és még a legkisebb változások is a legfelső szinten hatalmas különbséget jelenthetnek a közönséges alkalmazottak számára. A menedzserek képzése és oktatása biztosítja, hogy az alacsonyabb szintű alkalmazottaknak legyen hová fordulniuk problémák és nehézségek esetén, amelyek a diverzifikációval kapcsolatosak.

Engedje meg a diszkrimináció bejelentését – minden nem befogadó tevékenységet, akárcsak a diszkrét politikákat és eljárásokat először észlelni kell, hogy ki lehessen javítani és megváltoztatni. Engedje meg alkalmazottainak, hogy nyíltan kommunikáljanak az ilyen problémákról, és vegyenek fel proaktív megközelítést a negatív viselkedés felszámolására. Próbáljon létrehozni egy online eszközt az ilyen incidensek, például zaklatás vagy diszkrimináció bejelentésére, ahol az alkalmazottak megjegyzéseiket hagyhatják anélkül, hogy kényszerítenék őket a legmagasabb szinten foglalkoztatott menedzserekkel való beszélgetésre.

befogadás

Összefoglalás

Egy befogadó munkahely minden alkalmazottat tiszteletben tartottnak és értékeltnek érez, és ezért fontos a befogadás a munkahelyen. Vannak különbségek az egyének között, és ezt a tényt el kell ismerni. Nem tudjuk megváltoztatni a valóságot, ahol a diverzifikáció formái dominálnak. A megfelelő befogadási gyakorlatok hiányában a cégeknek diszkriminációval, egyenlőtlen bánásmóddal és elfogultsággal, valamint alacsony termelékenységgel és innovációhiánnyal kell szembenézniük. Jobb a legjobb gyakorlatokat és eszközöket alkalmazni a befogadás és a diverzifikáció népszerűsítésére, mintsem a gyenge üzleti eredmények és a magas fluktuáció költségeit viselni.

Olvassa el ezt is: A diverzifikációs menedzsment és az egyenlő foglalkoztatási lehetőség közötti kapcsolat a munkahelyen

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on.

Nicole Mankin

HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.

View all posts →