Mi szükséges ahhoz, hogy a legjobb jelöltet vonzzuk a kiválasztott pozícióra? Kétségtelenül egy megfelelően lebonyolított toborzási folyamat. De ne felejtsd el, hogy pontos információkat kérj a pozícióról a felvételi vezetőtől. A területen lévő igények alapos megértése az alapja annak, hogy olyan jelöltet találjunk, aki tökéletesen megfelel ezeknek. Milyennek kell lennie egy megfelelő álláshirdetésnek, és hogyan kérhetjük el azt a felvételi vezetőtől?

Álláshirdetés – tartalomjegyzék:

  1. Álláshirdetés – fontos elemek
  2. Álláshirdetés – a munkavállalónak is?
  3. Jól megtervezett álláshirdetés – eredmények
  4. Összegzés

Álláshirdetés – fontos elemek

Az álláshirdetés ugyanaz, mint az állásleírás? A válasz nem – és itt elmagyarázzuk, miért. Az állásleírás csupán az álláshirdetés kis része (bár kétségtelenül nagyon fontos). Az álláshirdetés célja azonban nem csupán az, hogy tájékoztasson arról, milyen készségekre van szükség a kijelölt feladatok elvégzéséhez, hanem átfogó támogatást nyújtani a lehető legjobb jelölt megtalálásához a pozícióra.

Az álláshirdetés tipikusan a következő kérdésekre ad választ:

  • Miért jelent meg a pozíció a cégnél?
  • Milyen szerepet fog betölteni a felvett személy a csapatban?
  • Milyen eredmények várhatók el a munkavállalótól? (pl. 6-12 hónap után),
  • Volt már korábban is ilyen pozíció a cégnél? (és ha igen, ki dolgozott rajta, és mi volt a felmondás oka?)
  • Mik a felelősségek?
  • Mik a munkalehetőségek?
álláshirdetés

Az álláshirdetés szükséges elemei közé tartozik: a munka általános célja, napi feladatok, szükséges tapasztalat és készségek, további képesítések és kulcsfontosságú személyiségi jegyek. Egy megfelelően megtervezett hirdetés tartalmazza a csapatról és annak munkamódszeréről szóló információkat is – a cég és a potenciális munkavállaló közötti szervezeti kultúra összhangja elengedhetetlen a cél eléréséhez.

Álláshirdetés – a munkavállalónak is?

Felsoroltunk számos elemet, amelyet egy megfelelően strukturált álláshirdetésnek tartalmaznia kell, és amelyek fontosak egy valódi tehetséget kereső cég számára. Azonban szem előtt kell tartani, hogy a toborzási folyamatok mindkét irányba működnek – ahogyan a cég egy olyan munkavállalót keres, aki megfelel az igényeinek, úgy a jelölt is olyan munkahelyet keres, amely reagál az ő igényeire (a munkakörülmények és fejlődési lehetőségek tekintetében). De anélkül, hogy tudnád, mit nyer egy jelölt, amikor jelentkezik egy pozícióra és elkezd dolgozni egy adott csapattal, nem tudod biztosítani a kölcsönösen kielégítő összhangot.

Tehát győződj meg róla, hogy a felvételi vezető is tájékoztat a kínálat úgynevezett értékesítési pontjairól – vagyis többek között a cég stabilitásáról, piaci helyzetéről, a felajánlott támogatás formáiról, karrierfejlesztési lehetőségekről, a csapatban lévő emberekről és más, a jelölt szempontjából releváns elemekről. A megfelelő felkészülés az interjúra e tekintetben mindenképpen nagyobb bizalmat fog inspirálni az interjúalanyban.

Jól megtervezett álláshirdetés – eredmények

Jó álláshirdetés nagyszerű jelölteket eredményezhet. A megadott pozíció feladatkörének és a jelöltek követelményeinek megismerése, de legfőképpen annak a szerepnek a megértése, amelyet a felvett személy betölt a cégben, lehetővé teszi, hogy gyorsan kiszűrd azokat a jelölteket, akik nem felelnek meg a konkrét kritériumoknak.

De ez még nem minden – biztosan jól tudod, hogy minden toborzási folyamat költséget jelent, amelyet a cégnek el kell viselnie. Minden egyes felvételi döntés magában hordozza a kockázatot, hogy egy adott személy nem lesz jó választás, és szükségessé válik a folyamat megismétlése. A rossz személy felvételének kockázatát nem lehet teljesen kiküszöbölni, de minimalizálni lehet, például a megfelelő kérdések feltevésével az interjú során.

Összegzés

A megfelelően megtervezett álláshirdetés számos olyan kérdést érint, amelyeket az állásleírásban nem találunk meg, de amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy a toborzó megértse, milyen jelöltet keres. Az így megszerzett részletes, pontos információk nemcsak a jelöltek jobb kiválasztásához vezetnek, hanem segítik a toborzót az interjúztatási folyamatban is. Minél jobb az álláshirdetés, annál jobb az eredmény.

Olvasd el ezt is: 5 fontos lépés a személyes márkád felépítéséhez toborzóként.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.

Nicole Mankin

HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.

View all posts →