A Applover szerint az outsourcing piaca 2018-ban 85,6 milliárd dollárt ért, és egy évvel később ez a szám 92,5 milliárd dollárra nőtt. Olvasd el a cikket, hogy megtudd, miért növekvő trend az outsourcing.
Miért növekvő trend az outsourcing – tartalomjegyzék:
- Mi az outsourcing?
- Csökkentett költségek
- Hozzáférés új technológiákhoz
- Kulcs a globális piacra
- Diverzifikáció
- Összefoglalás
Mi az outsourcing?
Az outsourcing, azaz egy külső cég megbízása szolgáltatások elvégzésére, a 20. század végén jelent meg az üzleti környezetben. Az outsourcing főként arról szól, hogy specifikus feladatokat delegálunk olyan entitásoknak, amelyek szakosodtak ezekre. Például egy bútoripari cég, ahelyett, hogy IT szakembereket alkalmazna egy online bolt létrehozására, ezt a feladatot egy olyan cégre bízhatja, amely ilyen szolgáltatásokat nyújt az ötlet megvalósításához. Nyilvánvaló, hogy az ilyen munkákat nem feltétlenül külső cégeknek kell elvégezniük. Ideiglenes munkavállalók és szabadúszók is elvégezhetik ezeket.
Csökkentett költségek
Az infláció növekedésének korában a legtöbb cég költségcsökkentési lehetőségeket keres. Az egyik ilyen módszer az outsourcing. Számos szolgáltató alacsonyabb bérű országokban található (például az Egyesült Államokhoz vagy Nyugat-Európához képest). Ilyen országok például Lengyelország és India. Az outsourcing ilyen országokba lehetővé teszi a cégek számára, hogy csökkentsék kiadásaikat. Az adminisztratív és HR költségek most a megbízó cég oldalán vannak. Sőt, az outsourcingot használó szervezeteknek nem kell extra pénzt fektetniük az infrastruktúrába.

Hozzáférés új technológiákhoz
Ha egy külső céget bíznak meg egy adott projekt végrehajtásával, a szervezet hozzáférést kap a szakértőkhöz és a használt technológiákhoz. Az új technológiák lehetővé teszik a cég számára, hogy versenyelőnyre tegyen szert a piacon, többek között a kínált szolgáltatások minőségének növelésével. Ez lehetővé teszi a szervezet számára, hogy több ügyfelet vonzzon, és így növelje a nyereségét.
Kulcs a globális piacra
Az outsourcing népszerűsége növekszik, mivel hozzáférést biztosít a szélesebb globális piacokhoz. A kisebb cégek, a feladatok delegálásának köszönhetően, gyorsabban tudják skálázni üzletüket. Ennek eredményeként képesek sokkal rövidebb idő alatt belépni a globális piacokra, ahol jobb eséllyel javíthatják pénzügyi eredményeiket és népszerűsíthetik márkájukat.
Diverzifikáció
Külső cégek igénybevételével a szervezetek diverzifikálják a munkavállalóikra háruló felelősségeket. Mivel elkezdik használni az outsourcing szolgáltatásokat, belső munkavállalóik a legfontosabb feladatokra tudnak összpontosítani. Az olyan feladatokat, mint a könyvelés és a HR folyamatok, ezután külsőleg delegálják. Ez a gyakorlat különösen népszerű azok körében, akik saját vállalkozást indítanak.
Miért növekvő trend az outsourcing – Összefoglalás
Ahogy a fenti példák is mutatják, az outsourcing használata nagyszerű módszer lehet jelentős megtakarítások elérésére több vállalkozás számára. Az outsourcing lehetővé teszi a cégek számára, hogy ne csak a külső szolgáltatók szakértelmét, hanem technológiájukat is kihasználják. Ennek köszönhetően a vállalatok versenyelőnyre tehetnek szert a piacon, és így növelhetik nyereségüket.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.