Konfrontatív munkavállaló – van egy a csapatodban? Azok az egyének, akik csatlakozni fognak a csapatodhoz, a karakterük, személyiségük és temperamentumuk szempontjából illeszkedniük kell. Az összhang elősegíti a megértést és az együttműködést, miközben minimalizálja a konfliktusok kockázatát is. Néha azonban még a legjobb alkalmazkodás sem működik, és a munkavállaló problémák forrásává válik a csapatban. Hogyan találhatunk közös alapot a problémás munkatárssal, hogy megakadályozzuk a konfliktus eszkalálódását? Olvasd el a szöveget, hogy többet megtudj.
Konfrontatív munkavállaló – tartalomjegyzék:
- Konfrontatív munkavállaló – tervezd meg a beszéded előre
- Aktív hallgatás
- Készülj fel bármilyen lehetőségre
- Tartsd magad a tényekhez
- Fogd vissza a lélegzeted és maradj fókuszált
- Összefoglalás
Konfrontatív munkavállaló – tervezd meg a beszéded előre
Függetlenül attól, hogy a konfliktust a munkavállaló ismétlődő viselkedése okozta, vagy csak egy helyzet a beszélgetés előtti gondos felkészülés a legegyszerűbb módja annak, hogy nyugodt maradj és ne súlyosbítsd a helyzetet. A jól átgondolt és rendkívül gondos szavak kiválasztása, valamint a nyugodt hangnem, az nyitott hozzáállás és a kedves arckifejezés együtt mutatja a konfliktus megoldására való hajlandóságot. Az ilyen megközelítés pozitív választ vált ki a konfrontatív munkavállalóból.
Aktív hallgatás
Ugyanolyan fontos, hogy mi hangzik el és mit hallasz – győződj meg róla, hogy nyitott maradsz és készen állsz arra, hogy meghallgasd a munkavállalódat. Nem kezdheted a beszélgetést előre megalkotott elképzelésekkel a konfliktusról, és nem lehetnek ötleteid a konfliktus megoldására, mielőtt beszélnél minden érintettel. Minden próbálkozás, hogy egy megoldást rákényszeríts, további nézeteltérésekhez vezethet. Egy ilyen kísérlet után a hiba a te oldaladon lesz. Az aktív hallgatás az egyik legfontosabb eszköz a HR szakemberek számára.
Az eredményes kommunikáció biztosan kihívás, de az aktív hallgatás az egyetlen lehetőség a jó eredmények elérésére, különösen, hogy a munkavállaló, akit konfrontatívnak vagy dühösnek látnak, nem mindig az egyetlen oka a konfliktus megjelenésének.
Készülj fel bármilyen lehetőségre
Felszólal-e a munkavállaló, vagy verbálisan támad-e? Kihúzódik-e, vagy elfogadja a te nézőpontodat? Soha nem tudhatod, hogyan reagál egy személy egy adott helyzetben, de néhány választ előre megjósolhatsz, és próbálhatod gyakorolni a lehetséges reakcióid forgatókönyveit. Nagyon fontos, hogy ne lepődj meg a konfrontatív munkavállaló viselkedésén a beszélgetés során – próbálj meg ne elveszíteni a pozíciódat.
A jól begyakorolt válaszok vagy viselkedés a legnépszerűbb forgatókönyvek keretein belül lehetővé teszi, hogy nyugodt, stabil hozzáállással kezdhesd a beszélgetést. Emlékezz arra, hogy nem arról van szó, hogy minden kérdésre készen állj válaszokkal, hanem inkább arról, hogy a felkészülés jobb lelkiállapotot biztosít.
Tartsd magad a tényekhez
Próbáld meg kideríteni, mi pontosan a konfliktus oka – a nem megfelelő viselkedés kapcsolódhat magához a munkához, a csapatban való együttműködéshez, vagy a munkavállaló személyes problémáihoz. Meg kell értened a munkavállalót és az ő szükségleteit, mielőtt elkezded a beszélgetést vele.
A munkavállalóval folytatott találkozó során légy konkrét, pontos és igaz. Minél komolyabb a megközelítésed, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a konfrontatív munkavállaló megérti és elfogadja, hogy a viselkedése problémás.
Tartsd magad a tényekhez, amelyek nem foglalkoznak a munkavállalók érzelmi problémáival, koncentrálj a konkrét viselkedésre és helyzetekre. Próbálj meg nem vádolni a munkavállalót semmivel, ne tegyél vádakat, és tartsd magad a lényeghez, mert a megközelítésed a legfontosabb a folyamat során.

Fogd vissza a lélegzeted és maradj fókuszált
HR szakemberként objektivitást és nyugalmat kell mutatnod a konfliktus helyzetében. Nehéz lesz, ha hagyod, hogy az érzelmeid felszínre törjenek. A beszélgetés előtt győződj meg róla, hogy a mentális állapotod elég jó ahhoz, hogy megoldhasd a problémát. Hogy megnyugodj, próbálj ki jógát, meditációt vagy fizikai gyakorlatokat. Maradj pozitív, és ne válj védekezővé vagy agresszívvá. Ez a legjobb módja a konfrontatív munkavállaló kezelésének.
Ha nyugodt tudsz maradni, akkor képes leszel megérteni a helyzetet és közösen megoldást találni a dühös munkavállalóval. Ha nem tudsz nyugodt maradni, akkor a legjobb, ha szünetet tartasz a beszélgetésben, amíg nem tudsz nyugodtabb hangnemben beszélni.
Összefoglalás
Sokféleképpen lehet kezelni a konfrontatív munkavállalókat. Néhány vezető agresszívebb megközelítést választhat, és fenyegetéseket vagy büntetéseket alkalmazhat a feladat elvégzéséhez, míg mások passzívabb megközelítést választhatnak, például időt adva a munkavállalónak, vagy pozitív megerősítést alkalmazva. Nincs helyes válasz, mivel minden vezetőnek megvan a saját stílusa, és ami az egyik embernek működik, az nem biztos, hogy a másiknak is működik.
A vezetőknek tudatában kell lenniük annak, hogy a szavaiknak és cselekedeteiknek milyen hatása lehet a munkavállalóikra. A legjobb módja a konfrontatív munkavállaló kezelésének az, ha elkerüljük a konfrontációt. Nem szabad eszkalálni a helyzetet azzal, hogy belemerülsz egy vitába. Egy jó módja ennek a helyzetnek a kezelésére, ha a munkavállalónak segítséget és támogatást nyújtasz. Felajánlhatsz neki coaching üléseket vagy egy mentort, aki segít neki a személyes fejlődésében. Ez segít jobb kapcsolatot kialakítani vele és javítani a teljesítményét a munkában.
Lehet, hogy érdekel: Minőségi Emberi Erőforrás Menedzsment Rendszer. 5 fontos jellemző, aminek ott kell lennie
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.