Hogyan javítható a csapatmunka az Ön vállalkozásában? Tudja, hogyan teheti jobbá a csapatát? Van egy nagyszerű csapata, tele tehetséges, motivált egyénekkel, akiknek világosan meghatározott céljaik vannak. Minden szükséges eszköze megvan a tervezés és a feladatok megvalósításának támogatására. Miért van akkor ez a megérzés, hogy a sikerhez vezető út rögös lesz? Olvassa el a cikket, hogy megtudja, hogyan javíthatja a csapatmunkát a távmunkák növekvő népszerűségének korában.
Hogyan javítható a csapatmunka – tartalomjegyzék:
Szerepek a csapatban
A csapattagoknak meg kell érteniük, hogy kéz a kézben kell dolgozniuk, és hogy minden egyes ember a területen hatással van a végső eredményre. Nincs előrehaladás, ha a csapattagok nem ismerik a szerepeiket a csapatban. A szerepeket nem lehet feladatokként (mint például termelés, reklám, adminisztráció vagy jogi kérdések) kezelni, hanem a csapatban lévő egyes egyének működésének sajátosságaként.
Minden egyes ember, a tulajdonságai, karaktere, viselkedési módja és egyéni képességei (nem szakmai kompetenciák) miatt különböző szerepeket játszik. Miért van ilyen nagy hatással ezeknek az elemeknek a munkahelyen? Mert kulcsszerepet játszanak a munkahelyi környezet finom kapcsolatrendszerének kialakításában.
A csapatban lévő egyes egyének szerepeinek meghatározásához ajánlott a modellezés elvégzése, a Meredith Belbin által létrehozott eszközök felhasználásával. Ez a menedzsmentelméleti szakember 9 megkülönböztető szerepet határozott meg, amelyeket a csapat egyes tagjainak lehet tulajdonítani: erőforrás-kutató, csapatmunkás, koordinátor, növény, monitor értékelő és szakértő. Végezze el a Belbin tesztet, ügyelve arra, hogy a csapata minden tagja helyesen és őszintén értékelje magát.
A csapattagok tulajdonságainak teljes áttekintésével képes lesz a feladataikat az ő jellemzőikhez igazítani. Az a tudat, hogy bizonyos helyzetekben bizonyos módon viselkedünk, szélesebb megértést hoz a csapat dinamikájáról. Könnyebb elkerülni a kommunikációs akadályokat, kevesebb a konfliktus és a felesleges, terméketlen viták.
Magas átláthatóság
Adjon alapos magyarázatot a csapat céljaira, mielőtt elkezdené nyomon követni a haladást (mind a rendszeres alkalmazott, mind a vezető csapat esetében) – a tevékenységek átláthatóságát minden érintett alkalmazott pozitívan értékeli.
A vállalat elvárásainak (stratégiai célok és operatív célok) részletes és pontos bemutatása, valamint az együttműködés stílusának és fő elveinek preferenciáiról szóló információk bizalmat, megértést és a csapat moráljának javulását hozzák.
Ne feledkezzen meg a csapattagok felhatalmazásáról – adjon nekik lehetőséget arra, hogy befolyásolják tevékenységeik végső eredményét. A szakértők azt javasolják, hogy a mai időkben az alkalmazottak bizonyos lehetőségeket várnak el munkahelyeiken, és azok a vállalatok, amelyek növekedési lehetőségeket kínálnak és felhatalmazzák alkalmazottaikat, sokkal jobban értékeltek a munkaerőpiacon, különösen a fiatalabb alkalmazottak körében. A saját döntések meghozatalának szabadsága a legjobb módszer az alkalmazottak bevonására és elkötelezésére, és a legjobb módja a csapatmunka javításának.

Jó kommunikáció
A kommunikáció a legkönnyebb és egyben a legnehezebb eleme a mindennapi csapatmunkának. A legkönnyebb, mert nem igényel további eszközöket vagy létesítményeket a végrehajtáshoz, és a legnehezebb, mert hajlamosak vagyunk elfelejteni, mennyire fontos. A rendszeres találkozók, amelyeket tervezésnek hívnak (hetente egyszer, kétszer vagy havonta egyszer) segíthetnek a jó kommunikáció biztosításában az egyének között és a csapatmunka javításában.
Néhány találkozót napi szinten is tarthatunk – a nap és az elért eredmények összegzésére. A rendszeres találkozók során a tevékenységek pozitív és negatív eredményeire kell összpontosítani, valamint teret adni az alkalmazottak nyilatkozataira. A jó kommunikáció alapja az átláthatóság, a bizalom és az őszinteség légköre, és mindez a vezető csapattal és a menedzsmenttel kell, hogy kezdődjön.

Termelékenységi eszközök
Hallott már a Kanban táblákról? Ez a digitális eszköz projektmenedzsmentre készült, de könnyen használható a feladatok mindennapi teljesítményének javítására. E típusú eszköz használatával az alkalmazott a feladatait olyan kategóriákba oszthatja, amelyek jelzik azok állapotát (elvégzendő, folyamatban, kész). A tábla lehetővé teszi a feladatok koordinálását a csapattagok között. Minden feladat vizuális formában van bemutatva, így minden feladattal és határidővel kapcsolatos aggály gyorsan és hatékonyan kezelhető.

Összegzés
A hatékony csapatmunka sok erőfeszítést és elkötelezettséget igényel. Nem könnyű meggyőzni minden egyes embert arról, hogy a kölcsönös támogatás lehetővé teszi a korábban kitűzött célok gyorsabb megvalósítását. A csapat vezetőjének vagy menedzserének figyelemmel kell kísérnie a csapat helyzetét, keresnie kell a nehézségek forrásait, és folyamatosan növelnie kell a csapatmunka minőségét.
Olvassa el ezt is: Hogyan kommunikáljunk a munkahelyen a hatékonyabb munkavégzés érdekében?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.