személyes márka építése hasznos, ha szabadúszóként dolgozol. Valószínűleg rendelkezel azokkal a készségekkel, amelyeket a potenciális üzleti partnerek keresnek. Amit valószínűleg hiányolsz, az a túl sok ügyfél. Hogyan különböztetheted meg magad sok szakembertől, hogy az ügyfelek hozzád jöjjenek? A siker egyik eleme a személyes márkázás. Van néhány tippem számodra, hogyan építheted fel a személyes márkádat.

A szabadúszó személyes márkájának építése – tartalomjegyzék:

  1. Személyes márka építése
  2. 6 személyes márkázási ötlet a közösségi médiához
  3. Kezdj magaddal
  4. Célcsoport
  5. Figyelj a képedre
  6. Hogyan építsd a márkádat a közösségi médiában?

Személyes márka építése

Kezdj az elemzéssel

Ha még soha nem tetted, keresd meg a teljes nevedet a Google-ban. Ellenőrizd, mit találhatnak rólad a potenciális ügyfelek. Ha találsz valami zavarót – reagálj. Megpróbálhatod kérni az információt tartalmazó fotó eltávolítását a weboldalról, vagy eltávolítani a fotódat vagy a nevedet. Ha a törlési kísérleted nem volt sikeres, próbálhatod pozicionálni a tartalmadat. A neved alapján vezetett blog segíteni fog.

A második lépés, hogy böngészd át a közösségi médiádat. Ellenőrizd, van-e olyan tartalmad, ami nyilvános, és amit nem szeretnél megmutatni a megbízóidnak. Mindig megváltoztathatod a magánélet beállításait, és ha ez lehetetlen – töröld a tartalmat. Győződj meg róla, hogy azok a csatornák, amelyeken dicsekedni szeretnél, következetesek – pl. ugyanaz a profilkép segíteni fog. Ennek köszönhetően senkinek sem lesz kétsége afelől, hogy az a tiéd.

Ne felejtsd el linkeket hozzáadni a profilokhoz, hogy könnyen megtalálhassanak más profilokat – különösen, ha más, ugyanazzal a névvel rendelkező emberek is aktívak. Az About.me, egy egyszerű, ingyenes névjegykártya oldal, segíthet. Ha nem használod a közösségi média figyelést, bár ajánlom ezt a befektetést, látogass el a SentiOne-ra – ott demót végezhetsz, hogy információt keress magadról. Tartsd naprakészen az adataidat az interneten.

Határozd meg a célodat

Tudvalevő, hogy attól függően, mit szeretnél, más lépéseket kell tenned. Különböző értékek fontosak az IT ügyfelek számára, mások, ha az írási készségeidet szeretnéd eladni. Legyél világos abban, mi fontos számodra. A legjobb, ha a folyamatot szakaszokra bontod. Ellenőrizd a profiljaidat és a weboldaladat vagy blogodat a releváns értékek szempontjából.

Nem azt mondom, hogy nem publikálhatsz bármit a magánprofilokon, de tudatában kell lenned annak a ténynek, hogy a megbízók különböző szinteken átvizsgálhatnak. Ha nincs, nyiss fiókokat a releváns portálokon és szakmai oldalakon. Fontolóra veheted a LinkedIn-t. Érdemes legalább frissíteni az önéletrajzodat ott. Tudom a tapasztalatból, hogy ott is szerezhetsz érdeklődőket.

Személyes márka építése szabadúszóként-min

Tervezd meg a tevékenységeidet

Tudvalevő, hogy nem mindenki rendelkezik azzal az idővel, hogy naponta több órát töltsön a személyes márkázásának elemzésével az interneten. Tervezd meg, hogy naponta néhány vagy tucat percet szánsz erre a feladatra – a rendszeresség biztosítja a tevékenységek végrehajtását, és nem lesz időrabló.

Gondolkodj el, hogyan szeretnéd kialakítani a szakértői képedet. Különböző viselkedések kívánatosak különböző iparágakban. A legegyszerűbb módszer a tartalommarketing használata. Indíthatsz blogot, jelentkezhetsz portálokra, és kereskedelmi újságoknak kínálhatsz szövegeket vagy szakértői kommentárokat.

Jó ötlet részt venni kiválasztott találkozókon vagy konferenciákon. Feltöltheted a prezentációdat egy ilyen találkozóról a Slideshare-re. Nincs univerzális szabály arra vonatkozóan, hogy ingyen vagy pénzért kell-e tenned. Gondolkodj el mi a jövedelmezőbb számodra: sok kisebb ügyfél, gyorsan és könnyen, vagy talán kevesebb, de nehezebb és értékesebb?

A te ideális ügyfeled – mi fontos számára? Miért választanak téged más megbízók helyett? Milyen ár megfelelő számukra: olyan, amely értékeli a munkát (nem túl olcsó), de készen állnak arra, hogy ezt az összeget elköltsék. Nincs marketingtevékenység, amely hatékony lenne, ha nem tudod, mit és kinek szeretnél kommunikálni.

Partnerek és társak

Másoktól is kérhetsz segítséget. Ha programozol, jó, ha ismersz néhány grafikust. Írsz szöveget? Nem árt, ha van korrekciós támogatásod. A szolgáltatásaid és más alvállalkozók támogatásának felajánlásával növelheted a piaci esélyeidet.

6 személyes márkázási ötlet a közösségi médiához

  1. Portfólió – közzéteheted a munkáidat, projektjeidet vagy ügyfeleidet a csatornáidon. De ne felejtsd el, hogy ne untasd a nézőket.
  2. Segítség – a képképzés egyszerű módszere, ha segítesz másoknak. Vegyél részt csoportokban, vagy használj figyelést, hogy válaszolj a kérdésekre, bemutatva a tudásodat és szimpátiát nyerve.
  3. Kutatás – a közösségi média tudásbányát jelent. Használj őket munkára. Ismerd meg az új trendeket, tudj meg többet az ügyfelekről, figyeld a versenytársakat.
  4. Együttműködés – könnyű partnereket vagy olyan embereket találni online, akik segíthetnek. Kereshetsz őket sok tényező és jellemző figyelembevételével, pl. lakóhely vagy a személy jellege.
  5. Személyiség – mutasd meg magad. Tűnj ki. Találd meg a niche-edet.
  6. Képépítés – a legélénkebb felhasználás. Építsd fel a képedet mint szakértő, lázadó, tanácsadó – amit csak akarsz.
személyes márka építése

Kezdj magaddal

Nincs olyan képképzési tevékenység, amely segítene, ha nem foglalkozol a saját képed kialakításával. Hogyan adod el magad? Találkozókon vagy a weboldalon? Hogyan szervezed őket? Honnan jönnek az ügyfeleid? A leadek megszerzésének és átalakításának folyamatának ismeretében dolgozhatsz a javításán. Lehet, hogy a weboldal fejlesztésre szorul, mert az emberek nem találják meg az őket érdeklő tartalmat? Lehet, hogy az emberek több tartalomra számítanak?

Amit érdemes átgondolni:

  • ajánlások az ügyfelektől,
  • esettanulmány (ha szolgáltatásokat kínálsz) vagy,
  • valamilyen bemutató (ha van terméked, pl. egy alkalmazás).

Érdemes dicsekedni azzal a céggel, akikkel dolgoztál, de főleg akkor, ha tudod, hogy ajánlhatnak – különösen, ha valaki ellenőrizni szeretné a készségeidet. Gondolkodj el, hogyan ösztönözheted az ügyfeleidet, hogy hagyjanak ajánlást. Ez nyilvánvaló előny számodra, de mutasd meg nekik, mit nyernek ezzel.

Célcsoport

Nem mindenki lehet az ügyfeled. Nem is mindenki kellene, hogy az legyen. Gondolkodj el, mely ügyfelek lennének a legmegfelelőbbek számodra. Készen állnak egy ésszerű összeg kifizetésére, és elégedettek a szolgáltatásaiddal vagy készségeiddel. Értékeld a képességeidet a szándékokhoz, mert könnyű olyan projekteket vállalni, amelyek nem lesznek nyereségesek, vagy kiderül, hogy lehetetlenek számodra.

Figyelj a képedre

A lehetséges veszélyeket is meg kell említeni. Nagyon könnyű megbánni a közzétett tartalmat. Nagyon óvatosnak kell lenned a közzétett információk témájával kapcsolatban. Lehet, hogy úgy találod, hogy megszeged a szerződés feltételeit, és túl sok szót posztolsz. De a legnyilvánvalóbb veszély az, hogy nem éred el a potenciálodat.

Hogyan építsd a márkádat a közösségi médiában?

Válaszd ki az érdeklődési területedet. Amiben jó vagy. Nehéz jó marketinget csinálni, ha a terméked nem jó. A kutatás megköveteli a közösségi média figyelésének, a Twitter keresőmotorjának, a Buzzsumo-nak – egy eszköz a népszerű szövegek megtalálására egy adott témában – vagy a Ritetag-nak, egy eszköz a Twitter hashtagjeihez, a használatát.

Legyél következetes, gondolkodj stratégiailag. Ne légy abban a tévhitben, hogy lehetnek hivatalos munkaprofiljaid és magáncsatornád. Gondolj a jelenlétedre. Az IFTTT – egy eszköz a fiókok közötti függőségek létrehozására, vagy a Know, egy rendszer, amely ellenőrzi, hogy egy adott bejelentkezés szabad-e, segíteni fog.

Hozz létre jó tartalmat. Az embereknek látnia és hinnie kell. Készíts grafikákat a Canva-ban, és kezeld a több fiókot a Buffer vagy a Hootsuite segítségével. Lépj ki az emberekhez. Beszélj.

A figyelés mellett a csak leiratkozás is hasznos lesz – ellenőrzi, ki érdemes követni, és a Facebookon végzett fejlett lekérdezések megmutatják, kivel érdemes kapcsolatba lépni. Ne feledd, hogy te vagy a vezérigazgató, és te vagy felelős a személyes márkád építéséért. Kezeled megfelelően.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi aktív méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →