A kattintásvadász címek használata egy módja annak, hogy nagy számú olvasót vonzzunk. De megéri ezt a módszert használni egy blogon?
Ez nem lesz egy újabb cikk a “MEGBÍZHATÓ MÓD A MARKETINGBEN VALÓ SIKERHEZ” vagy a “TEDD EZT ÉS ISTEN LESZEL” sorozatban. Ha így lenne, kétségtelen, hogy ennek a tartalomnak a címe kattintásvadásznak nevezhető.
Kattintásvadász címek – tartalomjegyzék:
- Kattintásvadász – mi az és mikor beszélhetünk róla?
- Kattintásvadász – használati példák és bejegyzés címek
- Megéri kattintásvadászt használni?
- Hogyan írjunk bejegyzés címeket, hogy figyelmet generáljunk?
A figyelemfelkeltő, de nem igaz cím sok forgalmat generálhat. Azonban van egy nagy hátránya – visszafordíthatatlanul lerombolja a vonzott közönség bizalmát. Megéri kockáztatni egy gyors, de múló látogatószám-növekedésért?
Kattintásvadász – mi az és mikor beszélhetünk róla?
Az internet globális elterjedtsége széleskörű hozzáférést biztosít az információkhoz bármikor, bárki számára, aki hozzáfér a hálózathoz. A tudás internetre való áthelyezésével egyfajta útmutató alapjává vált, a horizontok szélesítésének helyévé, egy virtuális könyvtárrá. Az emberek megtanulták, hogy egyszerű, intuitív kifejezéseket használva keressenek információt a keresőmotorban. Túl hosszú tartalom vonzótlanná válik a gyors információt kereső felhasználó számára. A cégek, szerzők és publicisták ezt a tényt kihasználják, és szándékosan összezavarják a címzettet a “kattintásvadász” címekkel.
A kattintásvadász nem más, mint kíváncsiságot keltő bejegyzés címek, amelyek félrevezetik a címzettet. Az emberek úgy tervezik őket, hogy csábítsák az olvasót a megadott link követésére, és forgalmat generáljanak a hivatkozott weboldalra. A figyelemfelkeltő, de hamis címek mindenhol használatosak – blogokon, weboldalakon, videócímekben. Ezek általános eszközzé váltak a látogatók számának gyors növelésére.
Kattintásvadász – használati példák és bejegyzés címek
Az Oxford English Dictionary kutatói a kattintásvadászt olyan tartalomként definiálják, amelyet a néző figyelmének megragadására terveztek. Ez bizonyára egy nagyon általános és imprecíz definíció, amely nem magyarázza meg teljesen a kattintásvadászt. Az angol kifejezés teljes jelentése kissé pejoratívabb jelleget ölt. A “kíváncsisági rés” marketing jelenségére utal.
A kíváncsisági rés arról szól, hogy kiváltja a közönséget, hogy bővítse tudását egy figyelemfelkeltő téma elolvasása után. Azonban a kattintásvadász cikkek esetében ez a szükséglet nem teljesül. Egy csalódott néző, aki rájön, hogy nem kapja meg a kívánt információt, csalódással reagál. Ennek következtében irritáció és érdeklődés csökkenése lép fel.

A “csali” címek példái a következő cikk címek lehetnek:
- Lewandowski sikerének titka. Híres focista felfedte a titkot
- Tragédia és hitetlenség. Ez bárkivel megtörténhet
- Az emberek nagy számban kezdenek meghalni. Hogyan kerülhetjük el a halált?
A szövegszerkesztő szándékosan megdöbbentő kifejezéseket vezet be, hogy felkeltse a felhasználó érdeklődését. A helyzet komolyságának hiperbolizálása túlzott kifejezésekkel történik, hogy növeljék a megtekintések számát, növeljék a hirdetésekből származó profitot, és nyilvánosságot nyerjenek a hálózaton.
Megéri kattintásvadászt használni?
A hamis címek használatának azonnali hatásai eltűnnek a néző “csalásának” sok hátránya mögött. A kattintásvadász használata elmulasztja a marketing kapcsolatok alapelvét – a kapcsolat kiépítését a közönséggel azáltal, hogy megadja nekik, amire szükségük van a pillanatban. Ez ellentétes a hirdetésekben található bevált folyamatokkal is.
A címzettek pszichológiai kondicionálását többek között az AIDA modell mutatja be, amely négy egymást követő szakaszt feltételez a címzett reakciójában. A kattintásvadász valóban felhívja a figyelmet, felkelti az érdeklődést, és akár vágyat is ébreszthet, de a cselekvési szakaszban a címzett egy leküzdhetetlen akadállyal szembesül. Ez hamis információ, amely nem illeszkedik a cím kontextusába, vagy a megígért információ hiánya, ami hatékonyan csalódást okoz a látogatónak.
Hogyan írjunk bejegyzés címeket, hogy figyelmet generáljunk?
A legfontosabb, hogy egy jól megírt cím intuitív vázlatnak, a cikk összefoglalásának kell lennie, nem pedig egy kitalált és alátámaszthatatlan szavak halmazának. A blogbejegyzés címeket könnyed, de kontextuálisan megfelelő nyelven kell megírni. A kattintásvadász használata olyan, mint a vékony jégen járni. Nem tudjuk, hogy egy felhasználó mikor hagyja el végleg azt a cikket, amely nem adja meg neki a “kíváncsisági rés” betöltésének elégedettségét. Ha szeretnél többet megtudni arról, hogyan írj figyelemfelkeltő címeket, nézd meg azokat a tippeket, amelyeket készítettünk.
Mira Bodhi
Ismeri a szabadúszó munkának az előnyeit és hátrányait, és mégis a legjobbat hozza ki belőle. Az időgazdálkodás és az önmotiváció a legnagyobb előnyei. Jelenleg digitális nomád, és az egész világot bejárva dolgozik.