A webináriumok virágzanak az interneten. A koronavírus által okozott lezárás új megoldásokhoz vezetett. A webináriumok, vagy online szemináriumok lehetővé tették a készítők számára, hogy továbbra is megosszák tudásukat anélkül, hogy valóban találkozniuk kellene a közönséggel. Már elkezdted kihasználni a webináriumokat, és szeretnéd, ha népszerűvé válnának? Nézd meg az 5 hasznos tippünket.
5 tipp a webinárium közönségének vonzására – tartalomjegyzék:
- Válassz egy napot
- Oszd meg a jól előkészített ajándékokat
- Válassz egy ideális témát
- Használj ki a közösségi médiát
- Győződj meg róla, hogy az üzeneted világos

1. Válassz egy napot
Ne pénteken tartsd! Tudtad, hogy a legjobb napok a webináriumok lebonyolítására kedd, szerda és csütörtök? A hétvége nem alkalmas, mivel az emberek nagyobb valószínűséggel döntenek úgy, hogy szabadságra mennek, vagy már tervezett szabadnapjaik vannak. A munkahét közepe a legbiztonságosabb megoldás. A közönséged még mindig a feladataikra fog figyelni, és a hétvége távoli dátum lesz a fejükben.
2. Oszd meg a jól előkészített ajándékokat
Csak a VIP-jeidnek! Hogy különlegesnek érezzék magukat, készíts előnyöket csak azok számára, akik regisztráltak a webináriumra. Ez lehet egy PDF fájl, amely a megvitatott téma legfontosabb kérdéseit írja le, vagy egy egyszerű infografika. Minden további csomag a kiválasztottak számára növeli és megerősíti a közönség hitet a különlegességükben. Ne feledd – te kedvezel azoknak, akik különlegesnek éreztetnek, igaz?
3. Válassz egy ideális témát
…elég új ahhoz, hogy vonzza a nézőket, és ne legyen túl bonyolult ahhoz, hogy elvesszenek a webináriumodban tárgyalt főbb fogalmak. A közönséged figyelme elterelődik, amikor túl sok ingert kap, ezért a témádnak figyelemfelkeltőnek kell lennie.
A mi tanácsunk: engedd meg magadnak, hogy provokatív kérdéseket vagy szórakoztató szójátékokat tegyél fel. Légy a versenytársaid előtt!
4. Használj ki a közösségi média erejét
Legyél látható és hallható az interneten. Először is, hozz létre egy Facebook eseményt. Az emberek lelkesen olvassák és csatlakoznak hozzájuk. Azt is javasoljuk, hogy a költségvetésed egy részét az esemény népszerűsítésére és hirdetések készítésére fordítsd. Ez egy gyors és egyszerű módja annak, hogy további nézőket gyűjts a webináriumodra. Ellenőrizd, hogy frissíted az eseményről szóló bejegyzéseket. Például kérdéseket tehetsz fel, amelyekre aztán a beszédedben válaszolsz.
Készíts, majd tűzd ki a fanpage-ed tetejére egy bejegyzést, amely meghívja az embereket az eseményre. Egy grafika vagy, ami még jobb, egy rövid animáció a webinárium dátumával és idejével megragadja és megmarad a közönségedben.
5. Győződj meg róla, hogy az üzeneted világos
És tartsd naprakészen a menetrendedet. Két dolog van, ami magában foglalja az üzeneted átláthatóságát.
Első: Készíts egy pontos vázlatot a témákról, amelyeket érinteni fogsz. Egy kaotikus webinárium nem tűnik professzionálisnak, és nem tartja fenn a közönséged figyelmét. Egy rendezett vázlat minden prezentáció alapja.
Második: győződj meg róla, hogy a felvétel zökkenőmentesen zajlik. Készíts megfelelő hátteret, állíts be egy fiókot az egyik ingyenes webinárium platformon, és tartsd a szemkontaktust.
Te vagy a szakértő ebben, ezért professzionálisan kell kinézned, beszélned és viselkedned. Ez nagyszerű alapot képez a rajongótáborod növeléséhez.
Akarsz kapcsolatban maradni a tartalmunkkal? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.