A YouTube-nak több mint 2 milliárd felhasználója van világszerte, így ez a második legnépszerűbb közösségi hálózat a Facebook után, és a második legnagyobb keresőmotor a Google után. Azonban a videós szegmensben egyetlen cég sem érhet a YouTube nyomába, amely ma az internetes hirdetési piac motorja. A YouTube marketing egy nagyon hatékony módja az organikus forgalom növelésének, valamint a nézőkkel való kapcsolatok kialakításának és fenntartásának.
YouTube marketing – tartalomjegyzék:
- Miért éri meg a YouTube marketing?
- Hogyan működtessünk egy YouTube csatornát?
- Fedezd fel a YouTube algoritmusának bonyolult működését
- YouTube marketing – összefoglalás
Miért éri meg a YouTube marketing?
A platform számos módot kínál a felhasználókkal való interakcióra, lehetővé téve a partnerségek kialakítását influencerekkel, tartalommarketing tevékenységeket, valamint termékeid hirdetését a szolgáltatás keretein belül kínált formátumok segítségével. Ezért a YouTube marketing nagyon hatékony módja lehet azoknak az ügyfeleknek a megcélzására, akiket nehéz más platformokon, például a Facebookon elérni.
Nehezen lehet nevet szerezni a YouTube-on, azonban az óriási verseny miatt. A YouTube marketinggel elért siker tehát szilárdan meg kell, hogy alapozódjon egy jól átgondolt stratégiára, amely figyelembe veszi ennek a különleges szolgáltatásnak a jellemzőit. Igen, szinte bármely platformon közzétehetsz egy videót, de minden platform saját szabályai szerint működik, amelyeket tiszteletben kell tartani, ha el akarod érni a közönségedet.
Ennek ellenére érdemes szívvel-lélekkel foglalkozni a YouTube marketinggel, mert:
- Segít a cég imázsának kialakításában,
- A YouTube marketing lehetővé teszi, hogy elérd azokat a nézőket, akik konkrét kulcsszavak beírásával közvetlenül kifejezik szándékaikat (tehát nincs véletlenszerűség, ami más közösségi média platformokra jellemző),
- Lehetővé teszi, hogy növeld a felismerést a niche célcsoportok körében influencerekkel való együttműködés révén.
Hogyan működtessünk egy YouTube csatornát?
Hogyan kezdjünk neki? Természetesen egy YouTube Brand Account létrehozásával. Egy normál Google fiókkal létrehozott csatornát csak egy személy kezelhet – a Google fiók tulajdonosa. Azonban, ha márkás fiókot használsz a csatorna létrehozásához, egyszerre több jogosult Google fiókkal is bejelentkezhetsz, és olyan csatornát hozhatsz létre, amelynek neve eltér a Google fiók neveitől.
Hogyan hozzunk létre egy YouTube Brand Account-ot?
A Google Támogatási oldala a következő irányelveket emeli ki azok számára, akik YouTube csatornát szeretnének létrehozni:

Milyen videókat töltsünk fel a cég YouTube csatornájára?
A csatorna létrehozása talán nem elegendő. A sikerhez szükséges a magas színvonalú tartalom biztosítása. A YouTube biztosan a professzionalizálódás felé halad. A platform célja, hogy olyan márkákat vonzzon, amelyek folyamatosan képesek befektetni a minőség javításába, és így fenntartani az érdeklődést a szolgáltatás iránt.
Ez azt jelenti, hogy a kis szereplők hátrányba kerülnek? Egyáltalán nem! A “professzionalizálódás” nem jelenti a hagyományos tévés minőséget. A jó tartalom nem feltétlenül igényel kifinomult felszerelést és drága szoftvereket. Egy videó rögzítéséhez mindössze egy telefonra, megfelelő világításra és egy ötletre van szükség.
Az utóbbi kétségtelenül a legnagyobb kihívás a törekvés során. A marketingesek folyamatosan keresik a kiemelkedés módjait, néhányan még hisznek egy csodálatos YouTube marketing recept létezésében, amely vírusként terjed, de – bár érdemes mindkettőre figyelni – jobb először a célcsoport igényeinek kielégítésére összpontosítani. Aztán, ahogy adatokat gyűjtesz róluk, könnyebb lesz túlszárnyalni az elvárásaikat és pozitívan meglepni őket.
Határozd meg a célodat és a közönségedet a videóid számára
Mielőtt rákattintanál az “ADD” gombra, szánj egy kis időt arra, hogy átgondold, kinek szeretnél beszélni, és milyen célokat szeretnél elérni a YouTube marketing tevékenységeiddel.
Növelheted a céged ismertségét, eladhatsz termékeket és szolgáltatásokat, vagy szakértői imázst építhetsz egy adott területen, de – függetlenül a céltól – a videóidnak kézzelfogható értéket kell nyújtaniuk a felhasználónak. Így a közönséged érdeklődésére kell összpontosítanod, és így megtudhatod, kik ők.
A szűken kiválasztott csoport megcélzása a legbiztosabb módja annak, hogy elnyerd az elköteleződésüket. Ezt a YouTube is posztulálja, amely azt javasolja, hogy figyelj a specializációra, például egy olyan játékcsatorna létrehozásával, amely egy címre vagy játéktípusra összpontosít, vagy egy olyan csatornára, amelyet konkrét demográfiai csoportok, például nagyvárosi anyák számára hoztak létre.
Elemezd a nézettséget és reagálj
Azonban ezek csak általános irányelvek, és anélkül, hogy adatokkal rendelkeznél, amelyek a célcsoportod valódi igényeit mutatják, nem fognak sokat segíteni. Ahhoz, hogy teljes mértékben elérd a SAJÁT közönségedet, ismerned és értened kell őket, és a leggyorsabb módja ennek a megfelelő eszközök használata.
A YouTube Analytics értékes információkat nyújt, megmutatva azokat az elemeket, amelyek miatt az emberek megnézik a videóidat, sőt, néhányat meg is osztanak barátaikkal. Elemezheted a videóidra fordított időt, és láthatod, mikor veszítik el az érdeklődésüket, mely részek vonzzák a legnagyobb figyelmet, és mely videók tartják meg a nézőket a leghosszabb ideig a hasonló hosszúságú YouTube videókhoz képest.
Továbbá, a legutóbbi 48 órás és 60 perces nézettséget is láthatod az egész csatornádon vagy konkrét videók esetében, ami segít észlelni a forgalmi csúcsokat és összekapcsolni azokat a valós idejű eseményekkel.
A YouTube Analytics egy valódi információforrás, amely lehetővé teszi, hogy láthasd, mely YouTube marketing tevékenységek működnek valójában. Nehéz elképzelni a valós videómarketinget e nélkül az eszköz nélkül.
Fedezd fel a YouTube algoritmusának bonyolult működését
A YouTube-on való jelenlétedet hasonlóan kell megfontolnod, mint a Google keresési eredményeiben való jelenlétedet, mert akárcsak ott, a YouTube-on is fontos, hogy az első helyen találjanak meg.Hogyan rangsorolja az algoritmus a keresési eredményeket?
Sajnos számos szempont van, amelyek mindegyike a felhasználói élmény iránti aggodalomra épül. A YouTube, akárcsak a Google, nem engedheti meg magának, hogy olyan javaslatok jelenjenek meg a keresési eredmények között, amelyek nem felelnek meg a felhasználók szándékainak.
Ahhoz, hogy a megadott kifejezésekre adott válaszként megjelenő lista tetején szerepelj, biztosítanod kell, hogy az algoritmus tudja, mely kifejezések érdekelnek. A videók címei, leírásai, címkéi, miniatűrjei és hivatkozásai mind fontos jelek, amelyeket felhasználhatsz és kell is használni a forgalom növelésére.
A cím szintén kulcsfontosságú. A figyelemfelkeltés mellett világosan jeleznie kell, mi rejlik a linken. És, akárcsak a Google keresőoptimalizálás esetében, a kulcsszavakkal való túltöltés itt is értelmetlen. Egy rendezett leírás, amely a lehető legtöbb információt tartalmazza, sokkal jobban teljesít, és természetesnek tűnik.
Mely videók vonzzák a legjobban a nézőket a YouTube-on?
Bár a hosszú videók készítése ellentmondásosnak tűnik a korlátozott figyelmi időtartam tételével, ma a helyzet bonyolultabbá válik, különösen a YouTube-on. A múltban a rövidebb videókat valóban jobbnak tartották, de most már minden a témától és a közönségtől függ. Összességében érdemes kísérletezni a hosszabb anyagokkal. A hosszabb videók hosszabb nézési időt jelentenek, ami a YouTube algoritmusait kedvezően befolyásolja.
Azonban itt a józan ész ajánlott, hogy ne űzd el a nézőket. A hosszú bevezetők, az inkonzisztencia, a fő ponttól való eltérés egyszerűen unalmas, ezért tartsd ezeket a minimumon, és összpontosíts arra, amit közvetíteni szeretnél. Az elterelés elkerülése és a lendület fenntartása érdekében használhatsz és kell is “mozi” trükköket, mint például vonzó zene vagy gyors vágások. Ez bizonyítja azt a feltételezést, hogy a közzétenni kívánt anyag szerkesztése éppolyan fontos, ha nem fontosabb, mint a felvétel maga.
Ahhoz, hogy ne csak megtartsd a nézőket, hanem át is alakítsd őket vásárlókká, érdemes kihasználni a YouTube által kínált natív funkciókat, például interaktív grafikák elhelyezését a végső képernyőkön, amelyek egy másik videóra, lejátszási listára, csatornára vagy weboldalra vezetnek, vagy CTA-kat, amelyek a csatorna előfizetésére ösztönöznek.
A végső képernyőket a videó utolsó 20 másodpercében adhatod hozzá, ezért érdemes megtervezni, hol fognak megjelenni. A videó szerkesztése úgy, hogy elegendő idő legyen a megjelenésükre, vagy egy képet elhelyezni, amelyen a végső képernyők elhelyezhetők, mindenképpen nagyszerű módja a nézőid még nagyobb elkötelezésének.
YouTube marketing – összefoglalás
A YouTube-on való siker kulcsa a nézők és az algoritmus, de a videókat nem szabad csak az előbbiek figyelembevételével létrehozni, mivel a kattintások száma és az általad eltöltött idő elegendő ahhoz, hogy automatikusan elnyerd az algoritmusok kedvét.
Mivel a YouTube marketing egy modern média csatorna, figyelembe kell venned, hogy folyamatos tanulást és felfedezést igényel. Ezért készítettünk 10 ötletet a YouTube nézettséged növelésére.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.