Miért választ egy vásárló az A céget, és miért hagyja figyelmen kívül a B cég érveit? Azok a tényezők, amelyek meggyőzik a fogyasztót arról, hogy a választása helyes, miközben elhagyja a hasonló cégek szolgáltatásait, versenyelőnynek nevezik. Azok a szereplők, akik jobban helyezkednek el a piacon a versenytársaikhoz képest, képesek több embert vonzani és ösztönözni, hogy kihasználják az általuk kínált termékeket vagy szolgáltatásokat.

A márkád versenyelőnyének meghatározása:

Hogyan fejlesztheted ezt az előnyt, és hogyan valósíthatod meg a gyakorlatban? Mi a te versenyelőnyöd a saját vállalkozásod működtetése szempontjából? A kérdésekre adott válaszokat az alábbi cikkben találod.

Versenyelőny – alapinformációk

Meghatározás

A versenyelőnyök olyan tényezők összessége, amelyek kedvező helyzetbe hozzák a céget. Egy cég, amelynek hátránya van, jobban prosperálhat a piacon, mint versenytársai.

A kérdés lényegét arra lehet redukálni, hogy a cég valamit jobban csinál, így számíthat a törekvéseinek jobb eredményeire.

A hagyományos fogalom

A marketingkérdések kutatója, Zdzisław Pierścionek, a vállalat versenyképességének építésének legfontosabb fogalmait említi: olyan szempontokat említ, mint a költségek, a minőség területén való versengés, vagy egy adott területen a vezető pozíció kihasználása.

Így a hagyományos fogalmak azt jelzik, hogy a cégek versenyzésének legfontosabb tényezői, hogy olcsóbb és jobb árukat kínáljanak, mint versenytársaik. A mai körülmények között ezek nem az egyetlen figyelembe veendő tényezők.

5 terület a versenyelőnyben

Egy cég versenyelőnye az öt osztályozási terület egyikéhez rendelhető. Ugyanakkor érdemes emlékezni arra, hogy ez nem adott egyszer és mindenkorra, és az idő és a változó tényezők hatására a cég elveszítheti vagy megszerezheti azt²:

A versenyelőny 5 típusa a következő:
  • természeti aspektus – a cég kedvezőbb elhelyezkedésével vagy jogi szabályozásokkal kapcsolatos versenyelőny;
  • ár aspektus – az ár- vagy költségvezetés elvein alapuló előny;
  • differenciáló aspektus – a vásárlói percepcióval kapcsolatos előny, amely szerint egy termék jobb minőségű;
  • szolgáltatási aspektus – ezek a versenyelőnyök a vásárlókkal való tényleges kapcsolaton, a személyzet szakmai tudásán és a fogyasztókkal való kölcsönös kapcsolatok ápolásán alapulnak;
  • bemeneti aspektus – az új szabadalmak fejlesztésével, modern technológiák bevezetésével, a versennyel szembeni akadályok létrehozásával kapcsolatos előny.
versenyelőny infografika.png

Honnan származik egy cég versenyelőnye?

Bizonyított módszerek

Tagadhatatlan, hogy a legtöbb cég megérti a fent említett versenyelőny feltételeit és jellemzőit. Ezért nagyon gyakran láthatunk hirdetési üzeneteket, amelyek olyan szavakat tartalmaznak, mint a legolcsóbb, legjobb minőség, innovatív megoldás. Ily módon a cégek próbálnak versenyelőnyt építeni már bizonyított mintákra. Azonban ez nem az egyetlen módja annak, hogy kiemelkedj a versenytársak közül.

Tekints mélyebben a márkádra

A konkrét entitás által kínált terméknek nem kell a legjobbnak lennie ahhoz, hogy a fogyasztó kihasználja azt. Amit figyelembe kell venni, az a környezet, a vásárlóval való kapcsolat, a professzionális szolgáltatás, a weboldal olvashatósága, a működésének helyessége, és még a termékek aloldalakon történő fényképezésének módja is. A versenytársak által létrehozott kifejezések ismétlése nem jó módja a piacon való hatékony hátrány kialakításának.

Hogyan szerezhetsz előnyt a versenytársakkal szemben?

Építs kapcsolatot a márkád és a vásárlók között

Érdemes pozitív asszociációkat építeni a céggel. Ezt meg lehet valósítani egy érdekes közösségi média oldal fenntartásával, vagy értékes tartalom létrehozásával egy blogon, amely egy online bolt mellett működik.

Egyéb ötletek

Ebben a gyors információcserével teli korban fontos, hogy kifejezetten foglalkozzunk a potenciális vásárlók aggodalmaival. Szükséges, hogy gyors választ biztosítsunk a felmerülő kérdésekre és vitákra.

További előny a vásárlás utáni gondoskodás: a vásárlói elégedettség biztosítása a tranzakció befejezése után. Sok cég versenyelőnyt épít azáltal, hogy kiegészítő garanciát kínál a vásárolt berendezésekre, hűségkártyákat hoz létre, vagy rendszeres akciókat biztosít a visszatérő vásárlóknak.

Versenyelőny – példa

A világos, a vásárló számára érthető üzenetek megfogalmazása hozzáadott érték. Egy fogyasztó, aki a következő mondattal találkozik: megbízhatóan végezzük el szolgáltatásainkat, csalódott lehet az üzenet túl általános jellege miatt. Ehelyett érdemes meggyőzni az olvasót arról, hogy: a szolgáltatásokat szakmai tapasztalattal rendelkező személyzet végzi, amit sok tanúsítvány is megerősít.

A megbízhatóság illúziójának megteremtése sem ajánlott. Az üzenet, amely azt mondja: mi vagyunk a leggyorsabbak a régióban, túl tág és semmilyen módon nem mérhető egy potenciális vásárló számára. A fogyasztó sokkal jobban fogja érzékelni azt az ígéretet, hogy: a termékeket három órán belül szállítjuk a kifizetés jóváírását követően. Ez egy világos és ellenőrizhető mondat, ezért meggyőzőbb a címzett számára.

Ne feledd – a márkád versenyelőnye nagy hatással van a további marketing stratégiáidra és vizuális identitásodra, ezért szánj időt arra, hogy megfelelően átgondold.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →