A hosszú farok pozicionálás hatékony módszer a weboldalak népszerűsítésére. A pozicionálásnak sok különböző iskolája és különböző stratégiái vannak. Az egyik ezek közül a hosszú farok pozicionálás, amely hosszú farok kulcsszavakat használ. Mit is jelent ez pontosan, és ki használhatja ezt a weboldal népszerűsítési módot?

A pozicionálási módszerek diverzifikálásának köszönhetően lehetséges, hogy jobb hatásokat érjünk el az ilyen akciók során. Az egyik gyakran használt módszer a hosszú farok pozicionálás, azaz az alapos, általában több szóból álló kulcsszó kifejezésekre alapozott pozicionálás. Ennek a módszernek köszönhetően akár több száz különböző kifejezésen is népszerűsítheted a weboldaladat alacsony költségek mellett. Mi is pontosan a hosszú farok pozicionálás, és milyen előnyöket hoz a weboldal tulajdonosainak?

Hosszú farok pozicionálás – tartalomjegyzék:

Hosszú farok pozicionálás – alapok

A “hosszú farok” módszer nem új az SEO világában, és stratégiai jelentősége a konkrét eredmények (az ajánlat, szolgáltatás, vásárlás iránt érdeklődő ügyfelek vonzása) elérésében régóta ismert. Ha nem öt, nem tíz és nem is húsz kulcsszót választasz a pozicionáláshoz, amelyek gyakran nagyon népszerűek és versenyképesek, hanem több száz vagy akár több ezer kifejezést, akkor jelentősen javíthatod az oldalad láthatóságát.

Ugyanakkor nem kell aggódnod az ilyen vállalkozás költségei miatt. A hosszú farok kifejezésekre vonatkozó pozicionálási szolgáltatások nagyon vonzó áron érhetők el.

hosszú farok pozicionálás infografika

Miből áll a hosszú farok SEO?

  • pontos terméknevek,
  • specifikus szolgáltatásnevek részletes helyszínnel,
  • személyes információk, amelyek üzlethez kapcsolódnak, például egy művész,
  • modellek részleges műszaki leírással, pl. telefonok, számítógépek.

A hosszú farok a hagyományos kulcsszavakra alapozott pozicionálás kiegészítésén alapul, számos kifejezéssel, amelyek növelik az akciók konverziós esélyeit.

Bemenet = akció

A konverzió az e-marketing és SEO világában olyan helyzet, amikor egy internetező, miután belépett egy weboldalra, valamilyen akciót hajt végre rajta. Az online bolt eladója szempontjából ez elsősorban egy termék megvásárlása. A részletes hosszú farok kifejezésből származó bejegyzések magasabb konverziós arányt eredményeznek.

Ennek oka, hogy a hosszú farok lehetővé teszi az internetezők számára, hogy olyan weboldalakat és boltokat találjanak, amelyek tartalmuk valóban érdekli őket. Miután beléptek és megtalálták a keresett terméket, általában azonnal megvásárolják azt. Ez azért van, mert nem kell tucatnyi aloldalon átkattintaniuk, hanem mindent egy kattintással megtalálnak a keresőmotorban.

Hogyan válasszuk ki a megfelelő hosszú farok kifejezéseket?

Elsősorban ne korlátozd magad. A hosszú farok SEO arról szól, hogy a weboldaladat minél több különböző szóval és kulcsszó kifejezéssel írd le. A pozicionálást nemcsak a főoldalra és néhány fülre, hanem az online boltok kategória- vagy termék aloldalaira is fel lehet osztani. A kifejezéseket a boltban elérhető választék, a weboldalon tárgyalt tematikus tartalom, a nyújtott szolgáltatások helyszíne szerint kell kiválasztani.

Bár a hosszú farok gyakorlatilag korlátlan lehetőségeket kínál, a kifejezéseknek a lap tartalmához kell kapcsolódniuk. Teljesen más iparágra vonatkozó szavak választása teljesen elhibázza a célt.

A hosszú farok előnyei

A weboldal tulajdonosa, amelyet így pozicionálnak, konkrét hatásokat várhat el ezekből az akciókból. Ez elsősorban a fent említett megnövekedett konverziós arány, de nem csak. A hosszú farok SEO a weboldal látogatottságának növekedését is jelenti. Továbbá több internetező is megismeri a tartalmát és emlékezik a nevére.

Mivel a hosszú farok kifejezésekre kevesebb a verseny, sokkal könnyebb “beverekedni” őket a TOP-ba és magas pozíciókon tartani őket. Ezenkívül az ilyen hosszú farok pozicionálás pénzügyileg is előnyös: lehetővé teszi sok kulcsszó népszerűsítését még kis költségvetés mellett is.

hosszú farok pozicionálás infografika

Hogyan alakítsuk az SEO-t a hosszú farokhoz?

Az SEO szerepe, hogy a weboldal tartalmát és témáját nézze. Értékelnie kell, hogy a weboldal alkalmas-e a hosszú farok SEO-ra, van-e elegendő számú könyvjelzője és aloldala, amelyek forgalmat generálhatnak.

Ha nem – érdemes javasolni a tulajdonosnak, hogy bővítse azt, és végezzen optimalizálási intézkedéseket. A pozicionálónak emellett fejlett eszközöket is kell használnia a megfelelő kifejezések kiválasztásának megkönnyítésére. A végrehajtott intézkedéseknek következetesnek kell lenniük, és egyidejűleg kiegészíteniük kell a hagyományos pozicionálást, nem pedig teljesen helyettesíteniük azt.

Az egyik dolog, ami a hosszú farok pozicionáláshoz kapcsolódik, a hangalapú keresés. Úgy tűnik, hogy ez kulcsfontosságú az SEO szempontjából, és többet megtudhatsz róla itt.

Kamil Jasiński

Egy SEO szakértő, aki szerelmes a szavakba. Folyamatosan meglepi másokat azzal, hogyan lehet őket saját előnyére használni. Ébreszd fel éjjel a közepén, és elkezd veled beszélgetni a legújabb SEO pozicionálási ötletéről.

View all posts →