A tartalommarketing stratégia magában foglalja a tartalom kidolgozását és terjesztését egy előre elkészített kommunikációs terv szerint. Olyan tartalom tervezése, amely válaszol a potenciális ügyfelek leggyakoribb kérdéseire és problémáira, egyszerű módja a leadek megszerzésének. Hogyan használjuk a tartalmat az értékesítés növelésének szolgálatában? Milyen kevésbé nyilvánvaló ötletek segíthetnek ebben? Fedezze fel, hogyan szerezhet leadeket jól megválasztott tartalommal.
Tartalommarketing – tartalomjegyzék:
- Érdekli az értékesítés növelése a tartalom révén?
- A tartalom típusai és a leadgenerálás
- A weboldala statisztikái vs. a leadekre adott válasza
- Leadek megszerzése értékesítési hívásokon keresztül
- Lépjen be az értékesítő szerepébe a leadek megszerzése érdekében
- Tágítsa a határokat
Érdekli az értékesítés növelése a tartalom révén?
A Google automatikus kiegészítése releváns kulcsszavak beírásakor az egyik legegyszerűbb módja az inspiráció megszerzésének. Azonban van egy hátránya az automatikus kiegészítési javaslatok használatának – míg ezek értékesek a felhasználó (a valódi igényeikre válaszolva) és a SEO számára, nem adnak teret az innovációnak.
A Google legjobb eredményeiből származó téma javaslatok alapján történő ötletkeresésnek csak az egyik módjának kell lennie a értékes tartalom létrehozásához.
A tartalom típusai és a leadgenerálás
Az egyik legjobb gyakorlat, amely hasznos az értékes tartalom ötletek kidolgozásában, hogy a blogtémákat nemcsak kulcsszótervezőkben és külső eszközökben keressük, hanem közvetlenül a szervezetből is. Végül is, ha egy téma többször is felmerül több értékesítő között – ez egy világos jel a marketinges számára, hogy érdemes alaposan megvitatni a témát több szinten.
Ez az új nézőpont az inspiráció keresésére akkor merül fel, amikor a szervezet stratégiájának megváltoztatása forog kockán. Sok esetben, például amikor a SaaS cégek áremelést terveznek a bővülésük során – fontos, hogy átfogalmazzák a meglévő tartalommarketing tervet. Ez segít elérni a prémium ügyfeleket.
A weboldala statisztikái vs. a leadekre adott válasza
Elég gyakori forgatókönyv, hogy a céloldal viszonylag nagy számú látogatást generálhat, de ez nem fordul át kielégítő számú konverzióba. Sőt, a weboldal látogatásainak adatai sem megfelelő mutatók – mivel ezek meglehetősen absztrakt statisztikák, amelyeket nehéz objektíven összehasonlítani.
A marketingesek fő problémája, hogy túlságosan a megtekintések számára támaszkodnak, és ennek több oka is van:
- egy nagy számú internetező, aki alacsony konverziós arány mellett böngészi az oldalt, azt jelenti, hogy a forgalomelemzés információi kérdésesek lehetnek,
- sok oldal népszerűsége néhány oldal forgalmának generálásának köszönhető,
- az oldalra irányuló forgalom növelésére irányuló vágy hozzájárulhat olyan tartalom használatához, amely bár növeli a látogatásokat, nem növeli a konverziókat és az értékesítést.
Leadek megszerzése értékesítési hívásokon keresztül
Akár szeretsz kísérletezni és új technikákat használni a munkádban – felejtsd el egy pillanatra azokat az eszközöket, amelyeket már jól ismersz a tartalom létrehozásához.
Kezdésként próbáld meg hallgatni az értékesítőid hívásait. Az elsődleges érték számodra az lesz, hogy megismerd a potenciális ügyfeleid hangját – az igényeiket, érveiket és kifogásaikat.
Nincs aranyszabály arra, hogy hány ilyen hívásban kell részt venned – lehet, hogy már néhány, vagy néha egy tucat hívás után is értéket kezdesz látni. Ez a tapasztalat egy erőteljes tudásmennyiséggel fog ellátni a célközönségedről, amely lehetővé teszi, hogy újraértelmezd a jelenlegi tartalommarketing stratégiádat a témák és a tartalom típusai szempontjából. Hosszú távon ez lehetővé teszi, hogy növeld az értékesítést a kívánt közönség számára.
Lépjen be az értékesítő szerepébe a leadek megszerzése érdekében
Néha a tartalommarketing terv végrehajtása anélkül történik, hogy bármilyen együttműködés lenne az értékesítési osztállyal. És az értékesítők rendelkeznek a legjobb tudással a potenciális és a meglévő ügyfelekről.
Ha úgy érzed, hogy képes vagy rá – lépj egy lépéssel tovább, és próbálj meg néhány vagy több ilyen beszélgetést saját magad lebonyolítani – egy ilyen szerepcserével és a komfortzónádból való kilépéssel nyer-nyer helyzetet teremtessz.
Tudást fogsz szerezni a cég közönségéről, a potenciális ügyfeleiről – és ha az értékesítő is részt vesz ebben a kísérletben, és például az a feladata, hogy értékes blogcikket készítsen a potenciális partnere számára – akkor nagy valószínűséggel hajlandóbb lesz megosztani azt az ügyfelekkel. Mit gondolsz, mi lesz a reakciója a leadekre, amelyek a SEO-optimalizált cikkén keresztül érkeznek egy szövegírótól?
Tágítsa a határokat

Leadek megszerzése a tartalommarketing stratégiád újradefiniálásával rendkívül hatékony lehet, és lehetővé teszi, hogy kevesebb ügyfelet vonzz be, akik éppen annyi (vagy akár még több) üzletet generálnak a céged számára.
A marketing nagyon sok kísérletezésről és új, hatékonyabb ügyfélszerzési formák kereséséről szól. Az “out of the box” gondolkodás lehetővé teszi a sikert, szóval – kezdj neki!
Mira Bodhi
Ismeri a szabadúszó munkának az előnyeit és hátrányait, és mégis a legjobbat hozza ki belőle. Az időgazdálkodás és az önmotiváció a legnagyobb előnyei. Jelenleg digitális nomád, és az egész világot bejárva dolgozik.