Email marketing platformok – tartalomjegyzék:
Miből áll az e-mail marketing és mire van szükség az e-mail marketing platformokhoz?
Az e-mail marketing egy vállalat hirdetési és promóciós tevékenységeinek egy területe, amely magában foglalja az üzenetek küldését a címzettek specifikus csoportjainak, amelyek az ő igényeikhez és érdeklődésükhöz vannak igazítva. Így ez a kommunikációs csatornák egyike, amelyet a különböző iparágakban működő vállalatok használnak, többek között termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésére, ügyfelek oktatására vagy a címzettekkel való kapcsolatok kiépítésére. Olyan fontos folyamatokat foglal magában, mint:
- adatbázis létrehozása – azaz a kapcsolatok gyűjtése olyan emberektől, akik beleegyeznek abba, hogy üzeneteket kapjanak a vállalatától (pl. egy kiadvány letöltése után, a weboldal első látogatásakor a hírlevélre való feliratkozás részeként, vásárlásokhoz kedvezménykódot kapni),
- a címzettek listájának szegmentálása – az adatbázisban lévő emberek csoportokra osztása kiválasztott kritériumok (többek között viselkedés, demográfiai adatok és vásárlási preferenciák) alapján, ami lehetővé teszi a személyre szabott (azaz testreszabott) üzenetek küldését a specifikus címzetteknek,
- tartalom létrehozása – a küldött üzenetek tartalmazhatnak információkat új termékekről, különleges ajánlatokról, iparági hírekről és tippekről (mindez az ügyfél diagnosztizált igényeitől és az Ön által működtetett területtől függ), de ügyelni kell arra, hogy érdekes és hasznos módon legyenek bemutatva,
- automatizálás – a megfelelő e-mail marketing platform használata lehetővé teszi sok folyamat automatizálását, például üdvözlő üzenetek küldését, válaszadást specifikus feliratkozói tevékenységekre vagy kampányokra az ügyfél életciklusa alapján,
- analitika és optimalizálás – az analitikai eszközöknek köszönhetően nyomon követheti az üzenetek megnyitását, kattintásokat, konverziós arányokat és egyéb mutatókat, hogy azokra alapozva optimalizálja kampányait és igazítsa stratégiáját a jobb eredmények elérése érdekében (a célja szerint).
A legjobb e-mail marketing platformok
A kérdés különösen érdekes aspektusa az automatizálás, amelyet általában speciális eszközök, például e-mail marketing platformok használatával végeznek. A piacon több olyan megoldás is elérhető, amelyeket kifejezetten e funkció figyelembevételével fejlesztettek ki, valamint olyanok, amelyek ezt a típusú automatizálást csak az elérhető lehetőségek egyikeként kínálják. Az alábbiakban 3 népszerű eszközt tárgyalunk, amelyeket a folyamataik egyszerűsítésére használhat.
- MailChimp
- GetResponse
- egy ingyenes csomag, hogy elindítsa az üzletet (havi 2,500 hírlevél, maximum 500 feliratkozó),
- kedvezményes árú tervek (30 vagy akár 50%) alapítványok és nem kormányzati szervezetek (NGO-k) számára,
- az ajánlat bővítése többek között landing oldalak létrehozásával, űrlapok és felugró ablakok hozzáadásával, vagy webináriumok lebonyolításával (egy eszköz több célra),
- ingyenes spam ellenőrző eszközök,
- ingyenes 30 napos próbaidőszak.
- Freshmail
A Mailchimp kétségtelenül az egyik legismertebb e-mail marketing platform – főként azért, mert minden költségvetésű vállalkozás számára alkalmas. Könnyen használható varázslót kínál a hírlevelek tervezéséhez (a drag&drop funkció használatával), és emellett számos kész sablont is kínál, amelyek megkönnyítik az üzenetek előkészítésének folyamatát a küldéshez.
Továbbá, eszközöket biztosít a címzettek listájának szegmentálására, kampányok automatizálására (személyre szabott üzenetek küldése az ügyfelek tevékenységei alapján) és az eredmények elemzésére. Ugyanakkor korlátozott ingyenes verzióban is elérhető (csak havi 1,000 e-mail küldésének lehetősége), ami elegendő csomag a kisvállalkozások vagy a programot belső célokra (vállalati hírlevél) használó cégek számára.

A GetResponse egy olyan e-mail marketing platform, amely a funkciók szempontjából nagyon hasonló a Mailchimphez. Ez azért van, mert a GetResponse segítségével személyre szabott üzeneteket küldhet az ügyfelei tevékenységei és a végrehajtott szegmentálás alapján, miközben részletes analitikai jelentéseket is kap. Ez a megoldás azonban a következőkkel különbözik:

A Freshmail az e-mail marketing platformok közé tartozik, amelyek számos lehetőséget kínálnak. Üzeneteket hozhat létre (akár saját magának, akár kész sablonok segítségével, amelyekből több mint 200 van), szegmentálhatja a címzetteket, vagy testreszabhatja az üzeneteket az ügyfél vásárlási útja szerint, hogy csak néhányat említsünk. A Freshmail rendelkezik A/B tesztelési funkcióval is (az üzenetváltozatok összehasonlítása a legjobban működő kiválasztásához). Mi jellemzi még a Freshmailt? A GetResponse-hez hasonlóan ingyenes próbaidőszakot is igénybe vehet (14 napig tart).
Ezután a címzettek számától függően válthat egy csomagra. Ráadásul 50,000 címzett felett a cég egyedi szerződési feltételeket kínál a standard elérhető tervek mellett.

E-mail marketing platformok – összegzés
A fent tárgyalt e-mail marketing platformok mind hasonló funkciókat és tapasztalatokat kínálnak, támogatva a különböző iparágakban működő vállalkozásokat az automatizálás terén, de egyedi képességekkel és előnyökkel rendelkeznek, amelyek megkülönböztetik őket a versenytársaktól.
Érdemes tehát egy pillanatot szánni arra, hogy mindegyiket kipróbálja (különösen, ha ingyenes próbaidőszakot kínálnak), és megnézze, melyik működik a legjobban az Ön számára. A végső döntés meghozatalakor figyelembe kell venni – a szerszám tiszta funkcionalitása és intuitivitása mellett – az egyéni igényeit, a vállalat méretét, a marketing céljait vagy a kapcsolatok gyűjtésének potenciálját (azaz az iparág jellege – több vagy kevesebb niche), többek között más tényezőket. Reméljük, most már nem lesz nehéz!

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTokon.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.