A Z generáció jelentős szereplővé vált a piacon. Olyan fontos, hogy a nagy cégek elkezdtek változtatni marketingstratégiáikon, és azokat az új generáció ízléséhez igazítani. A Zoomerek egy egyedi csoport, amelynek értékei kissé eltérnek elődeikétől, a Millenniumiaktól. Így az elkövetkező évben értelmes lépés új stratégiák bevezetése és a marketingkampányok a fiatal közönséghez való igazítása. Különösen azért, mert rendkívül ellenállóak a hagyományos marketingtechnikákkal szemben. Az értékeik megismerése segít megtalálni a módokat, hogy elérjük őket. Olvass tovább.
A Z generáció – tartalomjegyzék:
- A Z generáció – ki is ő?
- Mi számít a Z generációnak?
- Miért kellene a marketingstratégiádat a Z generációhoz igazítani?
- 5 marketingstratégia, amit 2023-ban érdemes megvalósítani
- Összefoglalás
A Z generáció – ki is ő?
Ha valami újat szeretnél létrehozni az új generáció számára, tudnod kell, hogy kire is célzol a tartalmaddal, és mi teszi ezt a csoportot különlegessé. Érdemes észben tartani, hogy lehetetlen a Z generációt egy konkrét időkeretbe besorolni. Minden oldal kissé eltérő meghatározást ad, és egyesek még mindig a Millenniumiakkal azonosítják őket, és egy csoport digitális bennszülöttként tekintenek rájuk.
Legyünk úgy, hogy a Z generáció az 1997 és 2010 között született népesség. Ez azt jelenti, hogy a legidősebbek már felnőttek, a legfiatalabbak pedig belépnek a tinédzserkorba. Azonban ez nem a legfontosabb dolog. A marketingstratégiák kidolgozásakor többet kell tudnod arról, hogy hogyan gondolkodnak és mi motiválja a választásaikat. Ezek az elemek jelentősen megkülönböztetik őket a Millenniumiaktól, és komoly kihívást jelentenek a marketingesek számára.

Mi számít a Z generációnak?
A Zoomerek számára a cég értékei nagyon fontosak. Nem elégszenek meg magával a termékkel, és sokkal valószínűbb, hogy vásárolnak egy olyan márkától, amely egy olyan történettel vonzza őket, amely összhangban van a hitükkel és életstílusukkal. Ez igazi forradalom a meglévő cégek számára, akik meg akarják győzni a digitális generációt a termékeikről. Mélyebbre kell ásniuk, és meg kell változtatniuk a cég vízióját és küldetését, ha alkalmazkodni akarnak a piaci követelményekhez.
A vásárlási döntéseik többsége a közösségi médián alapul. Itt keresnek információt, és ezekből a platformokból értesülnek az új termékekről, amelyeket érdemes megfontolni. Tehát ha újévi tervet készítesz, tedd a közösségi média használatát prioritássá.
Miért kellene a marketingstratégiádat a Z generációhoz igazítani?
A hirdetésekkel szembeni ellenérzésük és az autentikus tartalom iránti küzdelem nehézzé teszi a marketinget, és gyakran magas költségekkel jár. Megéri egyáltalán? Természetesen! A Z generáció ma a legnagyobb vásárlói populáció. Az ő döntéseikre mások is figyelnek. A Zoomerek hűséges vásárlók is. Lehet, hogy kicsit költséges őket elérni, de ha bíznak egy márkában, hűségesek maradnak hozzá.
A Z generáció erős vezetők, akik képesek kommunikálni értékeiket és meggyőzni másokat, hogy kövessék őket. Tehát biztos lehetsz benne, hogy nagyszerű márka nagykövetek lesznek barátaik és családjuk körében. Bár néhányan még fiatalok és nincs saját költségvetésük, sikeresen befolyásolhatják az idősebb generáció viselkedését.
5 marketingstratégia, amit 2023-ban érdemes megvalósítani
Legyél átlátható
Ez egy olyan generáció, amely változást akar és meg akarja törni a mintákat. Beszélni akarnak nehéz kérdésekről, és látni akarják az összes tökéletlenséget. Az igazságot akarják, nem mesterséges hirdetéseket. A cégek lassan kezdik észrevenni ezt az igényt, és nemcsak híres hírességeket vagy modelleket használnak kampányaikhoz, hanem hétköznapi embereket is. Egyre gyakrabban mutatják be nem ideális testüket vagy etnikai különbségeiket is.
Az átláthatóság is fontos mindebben. A marketingtartalom létrehozásakor nemcsak mint értékesítést generáló elemet kell kezelni, hanem mint a saját értékedet. Az integritás kulcsfontosságú itt. A Zoomerek mindenféle információt találhatnak, és az interneten kereshetnek, hogy ellenőrizzék azt. Ne feledd, hogy a hivatalos kommunikáción kívül a felhasználóknak hozzáférésük van online fórumokhoz, amelyek a cenzúrán kívül esnek.
Nem elég csak beszélni az értékekről és a társadalmi felelősségről. Ez a generáció szilárd bizonyítékokat és egyenlőséget akar a márka és a közönsége között. Mutasd meg, hogy a társadalmi felelősséged nem csupán az interneten terjesztett szlogenek, hanem olyan értékek, amelyeket a tetteidben is megmutatsz.
Gondoskodj a közösségi médiáról
Tény, hogy a közösségi média elad. Mind a kis cégek, mind az ipar óriásai tudják ezt. Amikor keresed a helyed az interneten, érdemes megismerni minden csatorna sajátosságait. Így meghatározhatod, hol található a potenciális közönséged.
Továbbá, a Z generáció a közösségi médiát úgy kezeli, mint a korábbi Google-generációk. Itt keresnek első információkat egy termékről hashtagok és címkék segítségével. Tehát ne feledkezz meg a kulcsszavakról, és tedd magad kereshetővé.
Nem számít, melyik platformot választod, tudnod kell, hogy a figyelemfelkeltő videók ma eladnak. Csak néhány másodperced van, hogy vonzd a vásárlót. Ha sikerül ezt megtenned, számíthatsz arra, hogy mélyebbre merülnek, meglátogatják a profilodat vagy többet tudnak meg a termékeidről. Azonban jó első benyomást kell tenned.
Felejtsd el a kifejezés nélküli unalmas videókat. Azok eltűnnek az internet sarkain, és senkit sem vonzanak. Ne félj vicces, ironikus vagy érdekes videók készítésétől. Legyél bolondos, kövesd a trendeket és játssz a közösségi médiával. Ezt várja a Z generáció. Ha felkelted a figyelmüket, órákig követni fogják a megosztott tartalmat. Kezeld ezeket a rövid videókat kiindulópontként, hogy fontosabb témákat mutass be.
Építs egy elkötelezett közösséget
Nem csupán a közösségi média profil vezetéséről van szó. Fókuszálj egy elkötelezett közösség építésére. Bár ez időigényes folyamat, és némi elkötelezettséget igényel, mindenképpen megéri. A Z generáció értékelni fogja a közösség és a márka közötti kapcsolat érzését, és viszonozni fogják azzal, hogy tovább terjesztik véleményüket. Érdemes megemlíteni, hogy a más felhasználók által létrehozott tartalom, a termékről szóló vélemények vagy érdekes nézőpontok sokkal jobban eladnak, mint a fizetett hirdetések.
Koncentrálj a közönségeddel való kapcsolatra, ne csupán a tartalomra. Mutasd meg, hogy számíthatnak a segítségedre a megfelelő termék kiválasztásában vagy kérdéseik megválaszolásában. Nézz bele a hozzászólások szekciójába – ott gyakran érdekes viták zajlanak. Válaszolj, ossz meg és kommentálj. Légy a közösség része.
Dolgozz együtt influencerekkel
Ez egy olyan téma, amellyel a legtöbb márka már ismerkedett. Sokuk felismerte és értékelte az influencerek erejét, és megbízták őket termékeik népszerűsítésével. Nem meglepő, hiszen a Z generáció túlnyomó többsége figyelemmel kíséri azokat az influencereket, akik a nézeteik vagy az információk közvetítési módjuk alapján megfelelnek számukra.
Ez egy igazán erőteljes marketingeszköz, amely nagyszerű lehetőségeket kínál. A megfelelően irányított együttműködéssel egy influencerrel többet nyerhetsz, mint csupán a márka kedveltségét és a termékek eladását. Mindez attól függ, hogy mire van igazán szükséged. Ne feledd, hogy az influencerek elkötelezett közönséggel rendelkeznek, akik szívesen válaszolnak a kérdéseikre, és az adatok, amelyeket kapnak, megmutatják, hogy mit vár el valójában a Z generáció, és lehetővé teszik, hogy a termékedet vagy szolgáltatásodat ezekhez az elvárásokhoz igazítsd.
Kezdj el látni a potenciált a hosszú távú cselekvésekben. Nem csupán a termék népszerűsítéséről és az eladásról van szó. Próbálj meg átgondolt marketingstratégiákat megvalósítani, és igazítsd az eszközöket a szükségleteidhez.
Optimalizáld a weboldalad mobil eszközökre
A Zoomerek szeretik használni a közösségi médiát, de a vásárlást még mindig a bolt weboldalán fejezik be. Nyilvánvaló, hogy mindez mobiltelefonról történik. Tehát ha minimalizálni szeretnéd az elhagyott bevásárlókosarak számát, győződj meg róla, hogy a weboldalad teljes mértékben optimalizált a mobil eszközökre. Lehet, hogy úgy tűnik, ez nem újdonság, de még mindig sok cégnek nincs reszponzív weboldala. Ha úgy döntesz, hogy közösségi média kampányt indítasz, ne felejtsd el összekapcsolni a weboldaladdal.
Összefoglalás
Nem tagadható, hogy a Z generáció egy igényes közönség, amely abszolút elutasítja a hagyományos marketinget. Az átlátható, szórakoztató és könnyed tartalmat helyezik a nagy költségvetésű kampányok fölé. Az autentikusságot keresik, és értékelik azokat a márkákat, amelyek részt vesznek társadalmi tevékenységekben. Nagy figyelmet fordítanak arra az értékre, amelyet egy cég képvisel, és ez kulcsfontosságú elem a vásárlási döntéseik befolyásolásában. Fontos számukra a közösség. Azt akarják, hogy részei legyenek, és érezzék, hogy tartoznak hozzá. Tehát ha a következő évre tervezed a marketingstratégiádat, és el akarod érni a Z generációt, vedd figyelembe az értékeiket.
Olvasd el ezt is: A generációs szakadék áthidalása a munkahelyen.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.