Vizuális tartalommarketing – tudja, hogyan használhat egy érdekes vizuális hatást az eladásai növelésére? Mindenki tudja, hogy a ruha nem teszi az embert – a legfontosabb nem látható. Amit számít, az a szívünk, az elménk és az intelligenciánk, de az első kapcsolat vizuális, ezért esztétikusan kell öltöznünk, a megjelenésünknek ápoltnak kell lennie. A megjelenés számít, és életünk szerves része. Ezért a vizuális tartalommarketing a weboldalon jelen lévő megfigyelhető, érzékelhető elemekre összpontosít. Olvassa el a cikket, hogy többet megtudjon.
Vizuális tartalommarketing – tartalomjegyzék:
- Mi a vizuális tartalommarketing?
- A vizuális tartalommarketing fontossága
- Vizuális kommunikációs irányelvek
- Összegzés
Mi a vizuális tartalommarketing?
A vizuális tartalommarketing a weboldalon megjeleníthető összes komponenssel foglalkozik, a szövegen kívül. Ezek az elemek különösen fontosak hirdetések vagy más marketinganyagok esetében.
Jelenleg az internetes marketing nagymértékben függ a bemutatott tervek vizuális aspektusaitól. Mindenféle bejegyzés, amelyet a közösségi médiában (Facebook, Instagram és mások) helyeznek el, tartalmaznia kell valamilyen képet, hogy felkeltse a közönség figyelmét. Minden vizuális anyagnak vizuálisan vonzónak kell lennie a nézők számára.
A vizuális tartalommarketing széles spektrumú funkciókat használhat a márka hirdetésének létrehozásához. Minden vizuális komponens, amely nem olvasható, a vizuális tartalom része. Az infografikák az egyik legnépszerűbb vizuális forma, amelyet a médiában mostanában használnak. Ez egy olyan tervezési forma, amely a szövegek és képek jellemzőit összekapcsolja. Sokféleképpen létrehozható. Grafikai elemeket, például ikonokat, logókat, formákat, nyilakat vagy diagramokat lehet használni. Ez egy olyan alkotási forma, amely célja, hogy információt adjon át a közönségnek és vizualizálja a tartalmat. Az infografika célja, hogy megállítsa a közönség szemét a képeken a görgetés során.
A bannerek egy másik univerzális és elterjedt hirdetési forma. A banner hagyományos verziója írott tartalmat tartalmaz, amely a képekkel együtt van nyomtatva az anyag lapján. Az interneten, hasonlóan az infografikákhoz, a banner egy grafikai formája a tartalomátvitelnek – a tartalom lehet információs vagy hirdetési, de az infografikákkal ellentétben, amelyek tisztán információsak, a banner arra ösztönöz, hogy látogasson el a weboldalra, ahol a bemutatott termék vagy szolgáltatás megvásárolható.
A közösségi média képei egy másik típusú vizuális elem, amelyeket weboldalakon találhatunk. Ezeket az elemeket egy kellemes, szemet gyönyörködtető grafikai kép létrehozására használják, amely felhívja az olvasó figyelmét. Ezek a képek általában grafikák vagy makettek, amelyek összhangban állnak a márka azonosításával, amikor a színről vagy a jellemző elemekről van szó.
A képek a következő elemek a hatalmas vizuális elemek készletéből. Ezek az elemek az összes weboldal alapját képezik, és nem csalják meg a készítőket. Minden, amit figyelembe kell venni, az az, hogy el kell kerülni a kész, stock képek letöltését ingyenes platformokról. A képeknek egyedinek kell lenniük, ezért jobb, ha saját magunk készítjük őket, különösen, ha a termékeinket szeretnénk bemutatni. Jó képek készítéséhez jó felszerelés szükséges, bár a legtöbb készítő okoseszközök kameráit használja. A weboldal tulajdonosa által készített képek kiemelkednek a tömegből és felkeltik a figyelmet.
A videók és gifek széles körben használatosak mindenféle promóciós tevékenységhez az interneten. Néhány célcsoport számára a videók a legjobb megoldás az érdekes információk átadására. Készíthetünk videó oktatóanyagokat a termékeinkről vagy webináriumokat útmutatókkal – ezek a formák sokkal jobbak, mint a hagyományos papíralapú formák és útmutatók. A GIF-ek olyan grafikai típusok, amelyek animáltak, az animáció megismétli önmagát. Ez az animációs forma nem lehet hosszabb 3 másodpercnél, és érdemes megfontolni a tervezés megfelelőségét a kiválasztott célcsoportunk számára.
Mindegyik grafikai forma, vizualizáció vagy felvétel sokkal érdekesebb, mint a hagyományos, száraz szöveg. A legtöbb esetben könnyebb megjegyezni az információt, amelyet vizuálisan mutattak be.
A vizuális tartalommarketing fontossága
A vizuális tartalommarketing erősen befolyásolta az internetes marketinget. Jelenleg bármilyen szöveg, amelyet nem kísérnek képek, szinte láthatatlan, és olyan, mint egy csepp az óceánban. A közösségi média és az internet mind a vizuális hatásokról szól. Számos létfontosságú ok van arra, hogy időt szánjunk a vizuális tartalom létrehozására, például:
- A közönség figyelme – a grafikák és más vizuális elemek, ahogy már említettük, megragadják a felhasználók figyelmét. Az interneten sok hirdetést figyelmen kívül hagynak a felhasználók, és csak a jól átgondolt terveknek van esélyük, hogy észrevegyék.
- A képek segítenek megjegyezni – számos tanulmány kimutatta, hogy az emberek négyszer annyira emlékeznek, ha a tartalom vizuálisan van bemutatva, mint ha csak olvasták volna. A grafikai elemek könnyebben megjegyezhetők, mint a szövegek. Érdemes külön figyelmet fordítani a hirdetésekre és grafikai tervezésekre, mivel ezek gyorsabban és hatékonyabban juttathatják el üzeneteinket az ügyfelekhez.
- Növekvő közönség elköteleződés – a közösségi média telített grafikai tervekkel és képekkel. A bejegyzések többsége tartalmaz képeket vagy más vizuális elemeket. A kattintási arányok a percepciótól függenek, a felhasználók jobban összpontosítanak az optikai hatásokra, és a képek erősebb hatást gyakorolnak a választásaikra.

Vizuális kommunikációs irányelvek
Sok tipp létezik a márka, termék vagy weboldal vizuális azonosításának létrehozására. Minden grafikai tervezőnek megvannak a saját ötletei, véleményei és titkai, de néhány tényező kulcsfontosságú a nagyszerű vizuális tartalom létrehozásához. Emlékezni kell a következőkre:
- Szín – tartsa meg a következetességet a márka azonosítási stílusa és más vizuális elemek között. A felhasználóknak tudniuk kell, hogy a bejegyzések az Ön cégétől származnak.
- Célközönség – válassza ki a tartalmát a közönség figyelembevételével, a terveinek vizuálisan vonzónak kell lenniük.
- Képek – a képek és fényképek szükségesek mindenféle bejegyzéshez, hogy növeljék a potenciális olvasók elérésének esélyét.
- Rövidebb formák – ösztönözze az olvasókat, hogy ne hozzanak létre hosszú szakaszokat, és osszák fel a hosszú szövegeket részekre.
- Következetesség – tartsa a vizuális elemeket összhangban az egész tartalommal. Azok a képek, amelyek nem összhangban állnak az írott üzenetekkel, összezavarják az olvasókat, és érthetetlenné teszik a hirdetéseit.
Összegzés
Még a legegyszerűbb üzenet is kihívást jelenthet egy cég számára. A sikerhez figyelmet kell fordítani az online marketing vizuális részére. Emlékezni kell arra, hogy a szín a márka elválaszthatatlan eleme. Ezenkívül, ami kulcsfontosságú, minden közösségi média bejegyzésnek grafikákkal, képekkel és szemet gyönyörködtető vizuális elemekkel kell kísérnie. Érdemes több időt szánni a márka létrehozásának összes vizuális elemének megfontolására – a terveinknek tükrözniük kell a márkát és annak értékeit. A nagyszerű tervek megkönnyítik a márka felismerését a színek és más vizuális hatások koherens kiválasztásával.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTokon.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.