A közösségi média figyelése és a közösségi média monitorozása ugyanaz? Ezek a hasonló jelentésű kifejezések gyakran összekeverednek, vagy felcserélve használják őket. A következő cikkben elmagyarázzuk a főbb különbségeket közöttük. Olvass tovább, hogy többet megtudj.
Közösségi média figyelés vs. közösségi média monitorozás – tartalomjegyzék:
- Közösségi média monitorozás
- Közösségi média figyelés
- Közösségi média monitorozás vs. közösségi média figyelés
- Összegzés
Közösségi média monitorozás
A közösségi média monitorozás magában foglalja a márkára vonatkozó összes említés nyomon követését, amely a közösségi médiában megjelenik, lehetővé téve a megfelelő válaszadást. Nyomon követheted a márkanevedet és a gyakori elírásokat, a termékneveidet és a gyakori elírásokat, valamint a fő versenytársad említéseit.
A közösségi média monitorozás során:
- pozitív vagy negatív interakció van az ügyféllel (egyéni kapcsolat),
- a válasz a lehető legrövidebb időn belül megérkezik (az ügyfelek igényei szerint),
- a márka rövid távú célokat ér el (a lehető legjobb ügyfélszolgálat biztosítása),
- az aktivitások főként manuálisan zajlanak (a közösségi média által kínált értesítések felhasználásával).

A közösségi média monitorozás tehát elengedhetetlen módja az ügyfelek gondozásának, kiváló szolgáltatás nyújtásával – függetlenül attól, hogy melyik kommunikációs csatornát használják. Alapköveként kell kezelni a cégek számára, különösen mivel a már érdeklődő közönség vagy meglévő ügyfél megtartásának költsége jelentősen alacsonyabb, mint egy új ügyfél megszerzése.
Közösségi média figyelés
A közösségi média figyelés magában foglalja az ügyfél és a márka közötti interakciók során szerzett adatok gyűjtését és elemzését, hogy a jövőben jobb marketing- és üzleti döntéseket hozhassunk. Az ügyfelektől és a közönségtől szerzett információk a cégről, versenytársakról vagy iparágról a jövőbeli kampányok létrehozásának és a márkakommunikációs stratégiák tervezésének kiindulópontját jelentik.
A közösségi média figyelés során:
- átfogó képet kapunk arról, hogy az ügyfelek hogyan érzékelik a márkát,
- hetetekbe vagy hónapokba telhet a cél megvalósítása,
- a márka önállóan vállal olyan lépéseket, amelyek hatással lesznek az összes közönségre,
- a márka hosszú távú célokat követ (pl. a tudatosság növelése, nagyobb célcsoport elérése, versenyelőny kiépítése),
- az aktivitásokat általában speciális elemző eszközök segítségével végzik.
Közösségi média monitorozás vs. közösségi média figyelés
A közösségi média monitorozás és figyelés ugyanaz? Az utóbbi folyamat a korábbi folyamatban szerzett adatokat használja – így elmondható, hogy a közösségi média monitorozás mikro szinten zajlik, míg a közösségi média figyelés makro szinten működik. Továbbá, a közösségi média figyelés nem működhet a közösségi média monitorozás nélkül, mivel a napi szinten található említések és egyéni interakciók alkotják azt a képet, amelyet a márka értelmezni tud.
Összegzés
A közösségi médián való kommunikáció során ne csak azt figyeld, hogy az egyes közönségek mit mondanak a márkádról. Gyűjtsd össze az összes interakciót – mind a pozitív, mind a negatív – és próbálj meg mintát látni bennük. A címzettek jóváhagyják a környezetbarát megközelítésedet? Erősítsd meg ezt, hogy tovább növeld a márkád ismertségét és ügyfélkörét. Időnként a felhasználók problémákat említenek a szállításokkal kapcsolatban? Keress megoldást a probléma teljes megszüntetésére. A közösségi média monitorozás és figyelés a vállalkozásod javát szolgálja.
Olvasd el ezt is: Mi az a közösségi média figyelés?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.
Laura Green
Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.