Amikor az e-kereskedelmi tulajdonosok számára a vásárlói kommunikációs tippekről van szó, meg kell tanulnod, hogyan fogadd el a kritikát és a negatív visszajelzéseket. Sőt, meg kell tanulnod, hogyan használd ezeket a saját előnyödre. Sok vállalkozó számára a közösségi média tűnik a szent grálnak, amely megoldja az összes problémát. Azonban, amikor a gyakorlati végrehajtásra kerül sor, kiderül, hogy ez nem olyan egyszerű, gyors vagy szórakoztató, és nem hozza meg a várt eredményeket.

Vásárlói kommunikációs tippek e-kereskedelmi tulajdonosok számára – tartalomjegyzék:

  1. Ne kerüld az érzelmeket
  2. Adj, adj, adj, és akkor kapsz
  3. Jól mutasd be a boltodat és a termékeidet
  4. Kommunikáld a helyszínedet
  5. Használj fel a megszerzett tőkét
  6. Kérj visszajelzést
  7. Kérj véleményeket, derítsd ki, mi érdekli a közönségedet
  8. A vásárlói szolgáltatás a szolgáltatásról szól, nem a segítség elkerüléséről
  9. Tanulj meg nem megsértődni és elfogadni a negatív visszajelzéseket

Sokan feladják, azt gondolva, hogy a közösségi média nem működik. Mint mindig, az igazság a középen van – használhatjuk az internetet online tevékenységekre, de ez tudást, időt és forrásokat igényel.

Nincs sok befolyásom a másik két paraméterre, de megpróbálok némi tudást és tanácsot adni arról, hogyan használhatod még jobban a közösségi médiát a virtuális boltjaidban.

10 hasznos vásárlói kommunikációs tipp e-kereskedelmi tulajdonosok számára

1. Ne kerüld az érzelmeket

Ezek azok, amelyek kapcsolatokat építenek a közönségeddel. Inspirálj szimpátiát, beszélj a pozitívumokról. A jó érzelmek vonzzák az embereket. Ha bizalmat tudunk építeni – a vásárlók sokkal valószínűbb, hogy a boltunkat választják mások helyett.

Ezért is preferáljuk a gyártó boltját, mint hogy a hatalmas szupermarketekből vásároljunk. Ez azonban nem jelenti azt, hogy azonnal be kell mutatnod politikai preferenciáidat, szexuális orientációdat vagy más, személyesebb kérdéseket.

Ennek ellenére készülj fel arra, hogy szembesülj ideológiai kérdésekkel. Az online platform, amely lehetővé teszi, hogy saját pólóboltot üzemeltess, a Cupsell, nemrégiben komoly problémával nézett szembe.

Az egyik bolt homofób pólókat és illegálisnak ható tartalmakat kínált. Miután kezdetben eltávolították a boltot sok vásárló kérésére, az adminisztráció úgy döntött, hogy a bolt nem sérti azokat a szabályokat, amelyek nem tiltják az ilyen tartalmakat, és visszaállították a boltot.

Komoly ideológiai háború robbant ki a vásárlók között, ami nem befolyásolta pozitívan a márka imázsát a progresszív és baloldali vásárlók körében. Ahogy láthatod, még egy ruházati gyártónak is lehetnek ideológiai problémái.

2. Adj, adj, adj, és akkor kapsz

Ez az egyik nagyon fontos vásárlói kommunikációs tipp e-kereskedelmi tulajdonosok számára.

Sok vállalkozó azt várja, hogy a rajongók, akik a weboldalunkra látogatnak, azonnal vásárolni akarnak tőlünk. Azonban először tartalmat, érzelmet, bizalmat és segítséget kell kínálnunk. Csak idővel várhatunk eredményeket.

3. Jól mutasd be a boltodat és a termékeidet

Képekként és ajánlatként is. Próbáld meg váltogatni az értékesítési tartalmakat könnyedebb tartalmakkal, hogy ne fáraszd el a közönségedet, de ne menekülj a céges tartalmak elől.

Végül is ezért kommunikálsz – nem azért, hogy macskákat és mémeket posztolj, hanem hogy eladj. A munkatársaidat vagy a cégedhez kapcsolódó egyéb elemeket is bemutathatsz.

Ne feledkezz meg a jó termékleírásokról sem – olyanokról, amelyek hangsúlyozzák, mit nyer a vásárlód, ha tőled vásárol.

Példa egy jó termékleírásra, forrás: www.onzie.com

vásárlói kommunikációs tippek e-kereskedelmi tulajdonosok számára

4. Kommunikáld a helyszínedet

Ha van fizikai helyszíned és online értékesítesz, akkor ne felejtsd el kommunikálni, hol található a boltod. Hozzáadhatsz egy címet (vagy akár többet) az információs fülhöz, vagy új fület adhatsz hozzá térképpel.

Ha a boltod tipikusan virtuális, akkor is tüntesd fel a cégbejegyzési címedet – ez növeli a bizalmat.

5. Használj fel a megszerzett tőkét

Számtalan rajongód van. Hogyan próbálod kihasználni őket? Mit tudsz róluk? Gyakran a cégek jól kidolgozott csatornákkal rendelkeznek, de nem tudják hatékonyan kihasználni őket. Tehát ahelyett, hogy a rajongók gyűjtésére összpontosítanál – bátorítsd azokat, akikkel rendelkezel, hogy cselekedjenek. Ez egy nagyon fontos szabály, amikor a vásárlói kommunikációs tippekről van szó e-kereskedelmi tulajdonosok számára.

Ne a bevételekre tekints, mint a legfontosabb tényezőre.

Azok a bolt tulajdonosok, akik a gyors pénzkeresést tekintik fő céljuknak, hosszú távon mindig veszítenek. Lehetetlen fenntartani az érdeklődést és a bizalmat, ha nem kezeled a vásárlóidat partnerekként. Az üzlet egy bizonyos csere, amelyben a feleknek a saját érdekükért kell dolgozniuk.

6. Kérj visszajelzést

A vásárlói visszajelzés rendkívül fontos. Megtudhatod, mit csinálsz jól és min kell dolgoznod.

A probléma akkor kezdődik, amikor azt gondolod, hogy az ügyfeled véleménye nem számít – ez az egyik legnagyobb hiba, amikor a vásárlói kommunikációs tippekről van szó e-kereskedelmi tulajdonosok számára. A legegyszerűbb bizonyíték az, hogy a referenciák marketingje a legjobb módja egy üzlet népszerűsítésének. A vásárlói vélemények számítanak a többi vásárlónak, így ez kell, hogy meggyőzzön arról, hogy hallgass rájuk. Ha még mindig szkeptikus vagy, gondolj arra, hogy a vásárlók azok, akik a fizetésedet biztosítják.

Ha elveszíted őket, elveszíted a bevételi forrásodat. Gondolod, hogy mindig lesznek vásárlók, akik valamit vásárolnak tőled? Csalódás vár rád.

7. Kérj véleményeket, derítsd ki, mi érdekli a közönségedet

A vezetők azt hiszik, hogy jobban tudják, mit akar a közönségük. Ennek eredményeként nagyon gyorsan belemerülnek olyan tartalom létrehozásába, amely nem érdekli az embereket. Ne kényszerítsd a témákat, inkább kérdezd meg, mi érdekli őket.

8. A vásárlói szolgáltatás a szolgáltatásról szól, nem a segítség elkerüléséről

Úgy gondolod, hogy csodálatos vásárlói szolgáltatást nyújtasz a közösségi médiában? Jó eséllyel tévedsz. Elég gyorsan válaszolsz? Nem irányítod a vásárlókat egy forródrótra, vagy mondod nekik, hogy hívjanak? Mindig megkérdezed, miben segíthetsz még?

Túllépsz a standard kommunikációs formulákon? Kínálsz kárpótlást? Elnézést kérsz, amikor hibázol?

Ezek csak néhány elemei a jó vásárlói szolgáltatásnak. Ne feledd, a feladatod az, hogy törekedj a vásárlóid igényeinek kielégítésére. Ezt addig teszed, amíg a vásárló úgy érzi, hogy elérte, amit akart, nem pedig amikor te úgy ítéled meg, hogy a dolog véget ért. Nem kell a vásárlót a mesteredként kezelni, mert nem vagy kutya, de a partnerség tiszteletet, bizalmat és nyitottságot igényel.

9. Tanulj meg nem megsértődni és elfogadni a negatív visszajelzéseket

Bármennyire jók is a termékeid, bármennyire nagyszerű a vásárlói szolgáltatásod, vagy akár használod az összes vásárlói kommunikációs tippet e-kereskedelmi tulajdonosok számára, előbb vagy utóbb mindig lesz valaki, aki elégedetlen.

Néha joggal, néha nem. Üzletet vezetni, különösen online, vastag bőrt igényel. Nem vehetsz mindent személyesen és nem reagálhatsz agresszíven.

Sok weboldal adminisztrátor minden negatív megjegyzésre úgy reagál, hogy törli azt, kitiltja a felhasználót vagy rávág a vásárlóra – ez nem a helyes út. Nem kell a másik arcunkat is megfordítani, de még a kritikusokat vagy gyűlölködőket is tiszteletben kell tartani, még ha határozottan is cselekszünk.

Az üzlet arról szól, hogy teljesítünk egy ígéretet. A termékünk vagy szolgáltatásunk ígéri, hogy betölti a hiányt, kielégíti a szükségleteket, segít a problémák megoldásában.

A közösségi média működtetésekor emlékeznünk kell arra, hogy a lehető legnagyobb gondossággal teljesítsük ezeket az ígéreteket. Mert ami a csatornáinkon történik, az egy bemutató arról, hogy kik vagyunk és kinek irányítjuk a cselekedeteinket.

Megéri a lehető legjobban megjelenni és valóban figyelni a vásárlói kommunikációs tippekre e-kereskedelmi tulajdonosok számára.

Akarsz kapcsolatban maradni a tartalmunkkal? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →