A OneSpace által megosztott adatok szerint a fogyasztók akár 98%-a elismerte, hogy a termékleírás hiánya a legfőbb tényező a vásárlási oldal elhagyásában. Tehát hogyan készíthetsz termékleírásokat, hogy ösztönözd az embereket a terméked megvásárlására, és ezzel pozitívan befolyásold a SEO-t?

A termékleírás egy marketing szöveg, amely – mintha egy értékesítővel folytatott beszélgetést helyettesítene – arra hivatott, hogy a lehető legteljesebben bemutassa egy adott termék értékét. Az online vásárlás során ez kulcsfontosságú. Ez a modell nemcsak részletes információkat nyújt a termék jellemzőiről, hanem azt is megmutatja, hogy milyen előnyökkel jár a birtoklása. A gyenge termékleírások jelentősen csökkentik az eladás esélyét, akárcsak… egy udvariatlan értékesítő. A legjobbak viszont segítenek megváltoztatni még a legszkeptikusabb fogyasztók véleményét.

E-kereskedelmi termékleírás – tartalomjegyzék:

Miért fontos a termékleírás?

Az online vásárlás megszünteti a lehetőséget, hogy beszélgessünk az eladóval, és fizikailag lássuk a terméket. Egy szóval, nem tudod megérinteni és a saját szemeiddel látni, hogy mit kínál. Csak a vizuális jelekre és a leírásban található információkra támaszkodhatsz a döntésed meghozatalához.

De több kell, mint egy nyers technikai adathalmaz, amelyet a gyártó weboldaláról másoltak, hogy meggyőzd a fogyasztókat a vásárlásról. Egy nagyszerű termékleírás világosan megfogalmazza a termék értékét és előnyeit, mesél egy történetet, és a terméket egy adott probléma megoldásaként mutatja be.

Azonban a rosszul elkészített termékleírások következménye nemcsak az alacsony eladások, hanem – ahogy a Shotfarm jelentés szerzői is rámutatnak:

  • a márkába vetett bizalom csökkenése (80%)
  • a visszaküldések számának növekedése (40%)

Azonban a termékleírások értékesítési aspektusa az e-kereskedelemben csak az érem egyik oldala. A tartalom a Google számára is nagy jelentőséggel bír, amely figyelembe veszi azt a keresési eredmények rangsorolásakor. Minél magasabb a keresőmotorban, annál nagyobb az esély az eladásokra, mert a legtöbb vásárló a Google-on kezdi a termék keresését.

Hogyan rangsorolja a Google a tartalmat?

A Google, de minden más keresőmotor is, ezreket követ nyomon a weboldalak közül adott kulcsszavakra. Annak érdekében, hogy segítsen a felhasználóknak megtalálni a legjobban a kérdéseikre válaszoló tartalmat, az algoritmusok értékelik a tartalom egyediségét, eredetiségét és relevanciáját. Ahhoz, hogy a Google keresési eredményeinek élén rangsorolhass, ezért elengedhetetlen egy SEO-barát leírás.

Mi az a SEO-barát leírás?

Régen más volt, de ma a SEO-ra való tartalomkészítés szabályai világosak – úgy kell írni, hogy megkönnyítse a felhasználók életét. A leírásoknak mind tartalmilag, mind formailag meg kell felelniük az igényeiknek. A keresőmotoroknak való írás már nem hasznos, és csökkentheti az olvashatóságot és a felhasználói elköteleződést.

Tehát hol kezdjük?

A szövegíró szakemberek azt javasolják, hogy először határozd meg azokat az embereket, akik valószínűleg érdeklődnek a vásárlás iránt, hogy a leírás pontosan azokat az információkat tartalmazza, amire szükségük van, és ezen túlmenően:

  • egyszerűen fogalmaz,
  • természetes módon használ kulcsszavakat,
  • biztosítja a világosságot listák és megkülönböztetések használatával,
  • egyedi tartalmat generál.

A termékleírásnak tényszerűnek kell lennie, de meg kell adnia azokat az információkat, amelyekre szükséged van a döntés meghozatalához.

Példa egy jó termékleírásra, forrás: www.onzie.com product_description_onzie_website

Tehát hogyan készíthetsz termékleírásokat az online boltod számára?

Nincs univerzális recept, mert a termékek leírása, amelyek vásárlása aspirációs dimenzióval bír (pl. divat termékek, kozmetikumok vagy belsőépítészet) másképp néz ki, a műszaki termékek (pl. szoftver), amelyek feladata egy adott probléma megoldása, és még más a alapvető áruk esetében (például egy izzó leírása nem igényel költői megfogalmazást).

Mire figyeljünk a termékek leírásakor egy e-boltban?

Sok hibát elkövethetsz a termékleírások készítésekor, de az alábbiak a legnagyobb pénzügyi veszteséget okozzák.

1.Duplikált tartalom

A Google csökkenti azoknak az oldalaknak a helyezését, amelyek másutt a weben másolt tartalmat tartalmaznak, és előnyben részesíti az eredeti tartalmakat. A másolás, beleértve a gyártói weboldalakról való másolást, hátrányosan befolyásolja a Google-ban való láthatóságodat, és a stilisztikai következetlenség negatívan hat a márkaidentitásodra.

2. Kulcsszavak túlzott használata

A megfelelő kulcsszavak használata a termékleírásaidban segít a jobb rangsorolásban, de ésszel kell őket használni. A tartalom, amely természetellenesen tele van kifejezésekkel, olvashatatlan, ami viszont elriasztja a felhasználókat. A Google, amely a rangsorolás meghatározásakor figyelembe veszi a visszautasítási arányt és az oldalon eltöltött időt, ezt is elemzi.

3. Technikai zsargon használata

A termékleírásnak egy online boltban, bár információs szerepet kell betöltenie, a haszon nyelvén kell íródnia. A technikai zsargon használata sem a vásárlás ösztönzésében, sem a SEO-ban nem segít.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →