A Google, amely információkat gyűjt online viselkedésünkről, többet tud rólunk, mint szeretnénk bevallani, de… a közelmúlt történeti adatai gyengén tükrözik jelenlegi preferenciáinkat. A COVID-19 hatással volt mobilitásunkra, szokásainkra és vásárlási lehetőségeinkre, ami elengedhetetlenné teszi SEO stratégiánk megváltoztatását.

A SEO a pandémia idején – tartalomjegyzék:

  1. SEO a pandémia idején
  2. A világ a COVID-19 után
  3. Fontos dolgok, amiket érdemes megjegyezni

SEO a pandémia idején

A marketing költségvetések csökkentése

Az eddig példa nélküli lezárásokkal szembesülve a cégek komoly döntésekkel küzdenek, hogy hogyan reagáljanak a helyzetre. Azok, akiknek muszáj, már csökkentik a költségvetéseket, de a legtöbben azon tűnődnek, hogyan oszthatják el az erőforrásokat (beleértve a nem pénzbeli erőforrásokat is), hogy minimalizálják a hosszú távú veszteségeket. Jelenleg a marketingesek 65%-a várja a költségvetések csökkentését.

forrás: A COVID-19 hatása a marketingre című tanulmány

A közvetlen befektetést igénylő marketingcsatornák, mint például a PPC, már csökkentették a költségvetésüket.

Fokozott érdeklődés a SEO iránt

A Google keresési hirdetések 7%-ot veszítettek 2020. január 13. és március 9. között, de a SEO – mint hosszú távú, alulról építkező erőfeszítés, amely magában foglalja a tartalom optimalizálását és a felhasználói élmény ápolását – egészen más játék. A Google Trends szerint a “SEO” keresési kifejezés és a kapcsolódó kifejezések iránti érdeklődés folyamatosan növekszik az Egyesült Államokban 2020 februárja óta. Ez közvetlenül befolyásolja a SEO állapotát a pandémia idején.

forrás: A COVID-19 hatása a marketingre című tanulmány

Miért a hirtelen népszerűség? A négy fal között bezárva az emberek elkerülhetetlenül online tartalomra támaszkodnak, hogy eligibilis helyzetben találják meg az utat. Tehát potenciálisan minden alkalommal veszítesz, amikor nem jelenik meg a Google által “a te” kifejezésedre adott találatok első oldalán.

Minden iparágtól függ

A jelenlegi körülmények nem hagynak kétséget afelől, hogy a COVID-19 hatása az organikus forgalomra iparáganként változni fog.

A turizmus hatalmas visszaeséseket tapasztal, és a SEO stratégia optimalizálása nem orvosolja ezt. Igen, hosszú távon hasznot húzhatsz belőle, de jelenleg naiv dolog lenne azt gondolni, hogy drámaian megváltoztatja a helyzetet.

Ha azonban más iparágakban működsz, amelyek kevésbé érzékenyek a társadalmi távolságtartás politikájára, a dolgok már optimalizálva vannak. A média és a pénzügyi iparágak fokozott érdeklődést tapasztalnak, míg az e-kereskedelem legalább vegyes.

Mi a tanulság ebből?

Még mindig érdemes befektetni a tartalomba. Ez a legköltséghatékonyabb és legelérhetőbb módja a túlélésnek ma. Kis befektetést igényel, és hosszú távon megtérül. Azonban a jelenlegi helyzetet figyelembe véve a tartalom nem biztos, hogy ugyanaz, mint néhány hónappal ezelőtt volt.

A világ a COVID-19 után

A fogyasztók többet várnak

A Forrester kutatása szerint a fogyasztók megosztottak, bizalmatlanok, és nem hiszik, hogy a szervezetek úgy fognak viselkedni, ahogy kellene. Mégis, keresik a módját, hogy a szórakozás és a tanulás révén kitöltsék az űrt, mert sajnos azt is érzik, hogy lassan elveszítik az irányítást.

A Conductor tanulmány szerint a tanulmányi tartalmat nyújtó márkák ezért soha nem voltak ennyire megbízhatóak. A példák megsokszorozhatók. “A Washington Post” – bár napi szinten zárva van egy fizetős fal mögött – ingyenesen biztosít koronavírusra vonatkozó tartalmat.

A Mailchimp, amely e-mail marketing platformot biztosít, ingyenes fiókokat kínál azoknak a szervezeteknek, amelyek közegészségügyi információkat nyújtanak.

A Moz pedig ingyenesen elérhetővé tette az összes kurzusát.

A szakosodott, oktató és hiteles tartalom kulcsfontosságú

A szakosodott és oktató tartalom az egyik elsődleges módja annak, hogy megszerezzük a bizalmat az ügyfelek részéről, akik ebben a nehéz időszakban keresnek kapaszkodót. Azonban a cselekedeteket nem lehet márkázni. Sem a felhasználók, sem a Google, amely 2018-ban frissítette E-A-T (Szakértelem, Hitelesség és Megbízhatóság) irányelveit, nem dőlnek be neki.

Minél hitelesebb a weboldalad, annál valószínűbb, hogy magas helyen jelenik meg a keresési eredmények között. Azonban a elavult vagy nem megfelelő információk több kárt okozhatnak, mint hasznot.

Fontos dolgok, amiket érdemes megjegyezni

Ha ki szeretnél tűnni a SEO-val a pandémia idején, van néhány dolog, amit érdemes megjegyezni.

Frissítsd a strukturált adatokat

A strukturált adatok segítenek a Google-nak megérteni, mit “lát” egy weboldalon, és megmondják neki, mikor engedélyezze a további funkciókat és fejlesztéseket, mint például a Tudásgrafikon vagy a Gazdag Snippetek. Ez segít a Google-nak pontosan azt megjeleníteni, amit a felhasználók várnak.

Ha e-kereskedelmi vállalat vagy, először is frissítsd a termékek elérhetőségi táblázatát, hogy ne pazarolják az időt olyan termékek keresésére, amelyek nincsenek raktáron.

Frissítsd az információidat a Google My Business-ben

Tudasd az ügyfelekkel, hogyan befolyásolta a jelenlegi helyzet a vállalkozásodat. Ha hagyományos boltban működsz, vedd figyelembe a nyitvatartási idő változásait, és – ha van rá lehetőséged – próbáld meg őket egy másik értékesítési csatornára irányítani.

Figyelj a Google Search Console változásaira

A Google Search Console által összegyűjtött információk megmutatják, mi válik a legfontosabbá az ügyfelek számára. És ha a pandémia idején a SEO-ra gondolsz, ez hamarosan meghatározza a válaszaidat.

seo a pandémia idején infographic

Hozzá szeretnél férni a tartalmunkhoz? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz

Kamil Jasiński

Egy SEO szakértő, aki szerelmes a szavakba. Folyamatosan meglepi másokat azzal, hogyan lehet őket saját előnyére használni. Ébreszd fel éjjel a közepén, és elkezd veled beszélgetni a legújabb SEO pozicionálási ötletéről.

View all posts →