A vásárlás utáni szolgáltatás ugyanolyan fontos, mint az azt megelőző. Ha ügyesen van megtervezve, hűséges vásárlókat biztosíthat, akik szívesen visszatérnek. Miből áll ez? Milyen intézkedéseket valósíthatsz meg az üzletedben, hogy a vásárlók ne csak a vásárlással, hanem a kísérő szolgáltatással is elégedettek legyenek?

A vásárlás utáni szolgáltatás – tartalomjegyzék:

  1. A vásárlás utáni szolgáltatás – definíció
  2. Megéri a vásárlás utáni szolgáltatás?
  3. A vásárlás utáni ügyfélszolgálat – előnyök
  4. A vásárlás utáni szolgáltatás – példák
  5. Hogyan gondoskodhatsz még a vásárlódról?
  6. A vásárlás utáni ügyfélszolgálat megvalósítása mindkét fél számára profitot termel?
  7. Nézd meg projektmenedzsment szoftverünket az értékesítés kezelésére

Az online boltok növekvő száma arra kényszeríti az online üzlettulajdonosokat, hogy erőfeszítéseket tegyenek platformjaik kiemelésére. Az egyik ilyen mód a vásárlás utáni ügyfélszolgálat. Ez az egyik olyan elem, amely segít a fogyasztói hűség kiépítésében és a pozitív kapcsolatok megerősítésében velük.

A vásárlás utáni szolgáltatás – definíció

A vásárlás utáni ügyfélszolgálat azoknak a tevékenységeknek a kidolgozásában nyilvánul meg, amelyek értéket adnak a vásárlónak a tranzakció után. Gyakran a magas konverziók elérésére irányuló törekvés miatt elfelejtjük, hogy a vásárlást befejező fogyasztók számára a lehető legpozitívabb élményt kellene biztosítani.

Éppen a vásárlás utáni ügyfélszolgálat az, ami valamilyen módon a legjobb mutatója a bolt ajánlatát igénybe vevő emberek gondozásának. Ez olyan folyamatokban nyilvánul meg, amelyek növelik a vásárlás örömét, nemcsak a konkrét termékek megvásárlásának ténye miatt, hanem az egész környezet miatt, amely a vásárlót azonnal a vásárlás után és a rendelés várakozása alatt körülveszi.

Megéri a vásárlás utáni szolgáltatás?

Ez egy olyan kérdés, amelyet sok vállalkozó és online boltért felelős szakember rendszeresen feltesz magának. A klasszikus kifogásaik, mielőtt elkezdenék ezt a tevékenységet, azon a megállapításon alapulnak, hogy nem érdemes figyelmet fordítani azokra, akik már konvertáltak, vagy hogy kifejezőbben fogalmazzunk – vásároltak valamit az üzletükben. A valóságban azonban ez egy téves feltételezés. A növekvő verseny új taktikák alkalmazására kényszerít, amelyek lehetővé teszik a vásárló hosszabb ideig történő megtartását.

A vásárlás utáni ügyfélszolgálat – előnyök

A fogyasztók figyelméért folytatott harc a szemünk előtt zajlik – tanúi és alkotói vagyunk ennek, amennyiben marketinggel vagy e-kereskedelemmel foglalkozunk. Azonban tartsuk észben, hogy a konverziók nem az egyetlen mértéke a sikerünknek. Ugyanolyan fontos a vásárlói bizalom és hűség megszerzése.

Meghatározó szolgáltatás, kellemes légkör az eladóval való érintkezés során, hatékony szállítás – ezek már nem megkülönböztető jellemzők, hanem abszolút alapkövetelmények, amelyeket a modern vásárlók elvárnak. Ha azt várod tőlük, hogy visszatérjenek az e-boltodba, valami többet kell kínálnod, ami túlmutat ezeken a standardokon. A vásárlás utáni szolgáltatás az elérhető intézkedések repertoárának egyike.

A vásárlás utáni szolgáltatás – példák

Már kifejtettük ennek a gyakorlatnak a fontosságát, most itt az ideje, hogy konkrét intézkedéseket mutassunk be.

A vásárlás utáni szolgáltatás egyik megnyilvánulása az e-mail értesítések automatizálása.

Gondoskodj a rendelés visszaigazolásának és a vásárlásért való köszönet hatékony elküldéséről. A leveleknek olvashatónak kell lenniük nemcsak asztali böngészőkben, hanem mobil verziókban is. A vásárlók értékelik az információt a rendelés teljesítéséről és a csomag szállításáról. A szállítás nyomon követésének lehetősége szintén hozzáadott érték.

Hogyan gondoskodhatsz még a vásárlódról?

A rendszeresen visszatérő vásárlók az online üzleted növekedését lehetővé tevő pillérek egyike. Azok a felhasználók, akik már vásároltak az e-boltodból, a legjobb alapanyagot jelentik a hűség kiépítéséhez.

Ezt például úgy valósíthatod meg, hogy különleges kedvezménykódokat kínálsz a hírleveledre való feliratkozásért vagy pozitív visszajelzésért cserébe. Ez egy nyer-nyer helyzet. A feladatod csupán annyi, hogy lehetőséget biztosíts a feliratkozásra – a címzettjeid döntenek a többi részletről.

Ezt az adatbázist felhasználhatod új termékek vagy akciók bejelentésére. Azokkal az emberekkel való kapcsolatok, akikkel korábban üzleti kapcsolatot alakítottál ki, értékesek – megfelelő motivációval segítenek növelni az értékesítést.

A vásárlás utáni ügyfélszolgálat megvalósítása mindkét fél számára profitot termel

Miközben arra törekszünk, hogy maximalizáljuk a pozitív benyomásokat a tranzakció befejezése után, ez előnyöket biztosít a vásárlónak, de az előnyök itt nem érnek véget. Egy elégedett fogyasztó valószínűbb, hogy újra ott vásárol, valamint véleményt nyilvánít a Google üzleti lapján vagy a közösségi médiában.

A javaslatok ereje hatalmas befolyással bír a vásárlási folyamatra, ezért a vásárlás utáni szolgáltatásba való befektetés a távlati cselekvés kifejeződése, amelyet a cég egyik jövőbeli promóciós elemének is tekinthetünk.

Olvasd el legújabb cikkünket is a E-kereskedelem, piactér és hogy melyik lehetőséget válaszd az elején.

Nézd meg projektmenedzsment szoftverünket az értékesítés kezelésére:

Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradhass!

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →