A vásárlás utáni szolgáltatás ugyanolyan fontos, mint az azt megelőző. Ha ügyesen van megtervezve, hűséges vásárlókat biztosíthat, akik szívesen visszatérnek. Miből áll ez? Milyen intézkedéseket valósíthatsz meg az üzletedben, hogy a vásárlók ne csak a vásárlással, hanem a kísérő szolgáltatással is elégedettek legyenek?
A vásárlás utáni szolgáltatás – tartalomjegyzék:
- A vásárlás utáni szolgáltatás – definíció
- Megéri a vásárlás utáni szolgáltatás?
- A vásárlás utáni ügyfélszolgálat – előnyök
- A vásárlás utáni szolgáltatás – példák
- Hogyan gondoskodhatsz még a vásárlódról?
- A vásárlás utáni ügyfélszolgálat megvalósítása mindkét fél számára profitot termel?
- Nézd meg projektmenedzsment szoftverünket az értékesítés kezelésére
Az online boltok növekvő száma arra kényszeríti az online üzlettulajdonosokat, hogy erőfeszítéseket tegyenek platformjaik kiemelésére. Az egyik ilyen mód a vásárlás utáni ügyfélszolgálat. Ez az egyik olyan elem, amely segít a fogyasztói hűség kiépítésében és a pozitív kapcsolatok megerősítésében velük.
A vásárlás utáni szolgáltatás – definíció
A vásárlás utáni ügyfélszolgálat azoknak a tevékenységeknek a kidolgozásában nyilvánul meg, amelyek értéket adnak a vásárlónak a tranzakció után. Gyakran a magas konverziók elérésére irányuló törekvés miatt elfelejtjük, hogy a vásárlást befejező fogyasztók számára a lehető legpozitívabb élményt kellene biztosítani.
Éppen a vásárlás utáni ügyfélszolgálat az, ami valamilyen módon a legjobb mutatója a bolt ajánlatát igénybe vevő emberek gondozásának. Ez olyan folyamatokban nyilvánul meg, amelyek növelik a vásárlás örömét, nemcsak a konkrét termékek megvásárlásának ténye miatt, hanem az egész környezet miatt, amely a vásárlót azonnal a vásárlás után és a rendelés várakozása alatt körülveszi.
Megéri a vásárlás utáni szolgáltatás?
Ez egy olyan kérdés, amelyet sok vállalkozó és online boltért felelős szakember rendszeresen feltesz magának. A klasszikus kifogásaik, mielőtt elkezdenék ezt a tevékenységet, azon a megállapításon alapulnak, hogy nem érdemes figyelmet fordítani azokra, akik már konvertáltak, vagy hogy kifejezőbben fogalmazzunk – vásároltak valamit az üzletükben. A valóságban azonban ez egy téves feltételezés. A növekvő verseny új taktikák alkalmazására kényszerít, amelyek lehetővé teszik a vásárló hosszabb ideig történő megtartását.
A vásárlás utáni ügyfélszolgálat – előnyök
A fogyasztók figyelméért folytatott harc a szemünk előtt zajlik – tanúi és alkotói vagyunk ennek, amennyiben marketinggel vagy e-kereskedelemmel foglalkozunk. Azonban tartsuk észben, hogy a konverziók nem az egyetlen mértéke a sikerünknek. Ugyanolyan fontos a vásárlói bizalom és hűség megszerzése.
Meghatározó szolgáltatás, kellemes légkör az eladóval való érintkezés során, hatékony szállítás – ezek már nem megkülönböztető jellemzők, hanem abszolút alapkövetelmények, amelyeket a modern vásárlók elvárnak. Ha azt várod tőlük, hogy visszatérjenek az e-boltodba, valami többet kell kínálnod, ami túlmutat ezeken a standardokon. A vásárlás utáni szolgáltatás az elérhető intézkedések repertoárának egyike.
A vásárlás utáni szolgáltatás – példák
Már kifejtettük ennek a gyakorlatnak a fontosságát, most itt az ideje, hogy konkrét intézkedéseket mutassunk be.
A vásárlás utáni szolgáltatás egyik megnyilvánulása az e-mail értesítések automatizálása.
Gondoskodj a rendelés visszaigazolásának és a vásárlásért való köszönet hatékony elküldéséről. A leveleknek olvashatónak kell lenniük nemcsak asztali böngészőkben, hanem mobil verziókban is. A vásárlók értékelik az információt a rendelés teljesítéséről és a csomag szállításáról. A szállítás nyomon követésének lehetősége szintén hozzáadott érték.
Hogyan gondoskodhatsz még a vásárlódról?
A rendszeresen visszatérő vásárlók az online üzleted növekedését lehetővé tevő pillérek egyike. Azok a felhasználók, akik már vásároltak az e-boltodból, a legjobb alapanyagot jelentik a hűség kiépítéséhez.
Ezt például úgy valósíthatod meg, hogy különleges kedvezménykódokat kínálsz a hírleveledre való feliratkozásért vagy pozitív visszajelzésért cserébe. Ez egy nyer-nyer helyzet. A feladatod csupán annyi, hogy lehetőséget biztosíts a feliratkozásra – a címzettjeid döntenek a többi részletről.
Ezt az adatbázist felhasználhatod új termékek vagy akciók bejelentésére. Azokkal az emberekkel való kapcsolatok, akikkel korábban üzleti kapcsolatot alakítottál ki, értékesek – megfelelő motivációval segítenek növelni az értékesítést.
A vásárlás utáni ügyfélszolgálat megvalósítása mindkét fél számára profitot termel
Miközben arra törekszünk, hogy maximalizáljuk a pozitív benyomásokat a tranzakció befejezése után, ez előnyöket biztosít a vásárlónak, de az előnyök itt nem érnek véget. Egy elégedett fogyasztó valószínűbb, hogy újra ott vásárol, valamint véleményt nyilvánít a Google üzleti lapján vagy a közösségi médiában.
A javaslatok ereje hatalmas befolyással bír a vásárlási folyamatra, ezért a vásárlás utáni szolgáltatásba való befektetés a távlati cselekvés kifejeződése, amelyet a cég egyik jövőbeli promóciós elemének is tekinthetünk.
Olvasd el legújabb cikkünket is a E-kereskedelem, piactér és hogy melyik lehetőséget válaszd az elején.
Nézd meg projektmenedzsment szoftverünket az értékesítés kezelésére:
Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradhass!
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.