Social recruiting – tartalomjegyzék:
Azonban a LinkedIn már nem új és „friss”. A 2023-as 20. születésnapját ünneplő platform a TikTokkal vívott harcot veszít, amely a fiatalok (azaz 18-24 évesek) fő közösségi platformja, és amely elsöpörte az olyan idősebb versenytársakat, mint a LinkedIn. Ahhoz, hogy lépést tudjon tartani az új trendekkel, egy toborzónak tudnia kell, hogyan használja ki a TikTokot, hogy új, ígéretes szakembereket érjen el. A mai cikkben megtudhatja, hogyan készülhet fel a TikTokon történő közösségi toborzási tevékenységek lebonyolítására, amely a rövid és dinamikus videóalkotásairól ismert.
Mi az a közösségi toborzás?
A közösségi toborzás különböző típusú közösségi médiát (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok stb.) használ új munkavállalók keresésére és vonzására. A választott platformtól függően a lehetőségek változhatnak, de minden alkalommal lehetőséget ad a HR osztálynak, hogy saját maga lépjen kapcsolatba egy potenciális jelölttel – anélkül, hogy várnia kellene egy önéletrajzra egy hirdetett állásra.
Az interakció egy személlyel (és végső soron a kapcsolat kialakítása) a márka, mint munkáltató (munkáltatói márkaépítés) iránti tudatosság növelését és érdeklődés generálását jelenti. Hogyan? Íme egy lista a közösségi toborzást fokozó kulcsfontosságú tevékenységekről:
- vállalati fiókok létrehozása,
- imázs fejlesztése organikus tartalmakkal,
- aktívan áttekinteni a személyes profilokat (munkakeresők keresése),
- közösség létrehozása a márka körül,
- teljesítmény marketing (hirdetési) tevékenységek lebonyolítása.
Közösségi toborzás – miért TikTok, nem LinkedIn?
A LinkedIn továbbra is ideális hely az új munkavállalók megtalálására, egyedi funkciói miatt, mint például a karrierutakkal és készségekkel rendelkező személyes profilok, különböző szűrők a toborzók keresésére és elérésére, valamint a tartalmas bejegyzések hozzáadásának lehetősége.
Azonban a közösségi média platformok legfrissebb adatai szerint, a folyamatos növekedése ellenére, a 18-25 éves új felhasználók közül csak 1 az 5-nek van LinkedIn fiókja. De a TikTok esetében ez nem így van, ahol ez a korcsoport dominálja a platformot, és a forgalmának akár 40%-át is képviseli. Ennek ellenére ez nem az egyetlen ok, amiért érdemes kipróbálni a TikTokot a toborzás során. A többi fő ok a következő:
- A videós tartalomkészítés területén rejlő potenciál (lehetőség a márka vonzó bemutatására),
- A szóban forgó közösségi média dinamikus növekedése (a felhasználók száma 350 millióról több mint egymilliárdra nőtt mindössze 4 év alatt),
- A TikTok trendjeinek, őrületeinek és kihívásainak népszerűsége (magas potenciál a valós idejű marketing tevékenységek lebonyolítására).
Hogyan toborozzunk TikTok munkavállalókat?
Ha a célja új munkavállalók vonzása, és nyitott a közösségi toborzási tevékenységekre, ki kell aknáznia a TikTok potenciálját. Mi a legjobb módja a jelöltek keresésének és forrásának ezen a közösségi platformon? Az alábbiakban néhány tippet talál ezzel kapcsolatban.
- Tartsa karban a profilját
- Partnerségek kialakítása influencerekkel
- Kövesse a jelenlegi trendeket
Ha hatékony közösségi toborzási tevékenységeket szeretne folytatni a TikTokon, ne feledje, hogy aktív felhasználónak kell lennie ezen a médián – azaz saját tartalmat kell biztosítania. A közzétett videók keretein belül építheti a munkáltatói márkáját azzal, hogy felhívja a figyelmet a munkahelyi légkörre, a cég által képviselt értékekre vagy a lehetséges juttatásokra.
Ugyanakkor érdekes, formailag vonzó videóalkotások segítségével ösztönözheti az embereket, hogy jelentkezzenek konkrét pozíciókra, amikor új ajánlat jelenik meg (pl. a jelenlegi alkalmazottakat színészként használva).
A TikTok influencereinek 53%-a 18-24 éves, egy olyan csoport, amelyet szeretne megcélozni az álláshirdetésével. Ezért jó ötlet lehet együttműködni egy influencerekkel, aki a márkája arca lesz, és népszerűsíti a cégét, mint jó munkahelyet.
Ezzel a típusú alkotóval számíthat arra, hogy a közönségére szabott videókat készít, miközben egyidejűleg a közvetíteni kívánt üzenetnek is megfelel – így növelheti a elérést.
Hatékony közösségi toborzási tevékenységek lebonyolítása a TikTokon megköveteli a megfelelő időben történő kihívásokban való részvételt és a trendek követését. Ha népszerű hangokat, speciális effektusokat, videóstílusokat vagy hashtageket ad hozzá, biztosítja, hogy lehetősége legyen növelni a megjelenítések számát, és így – növelni a márkája ismertségét a következő közönség körében.
Ily módon a modern cég imázsát is felépíti, amely nyitott a kreatív megoldásokra a kommunikációjában, ami biztosan vonzó lesz a fiatal munkakeresők számára.

Közösségi toborzás – összefoglalás
“Ahhoz, hogy munkavállalót találj, ugyanott kell lenned.” – Ezek a szavak összefoglalhatják a közösségi média használatának ötletét a különböző iparágakba tartozó cégek toborzási erőfeszítéseiben.
Fontos azonban folyamatosan biztosítani, hogy a kidolgozott stratégia összhangban maradjon a cég sajátosságaival, a célcsoporttal vagy a kitűzött célokkal. Tegyük fel, hogy a célja a legfiatalabb potenciális munkavállalói csoport elérése. Ebben az esetben érdemes megfontolnia egy TikTok fiók létrehozását. Ez a közösségi platform új határt biztosít a márkák számára a terjeszkedéshez, különösen azok számára, akik a kreativitásra és a trendek követésére is fogadnak a toborzási folyamataikban.
Így biztosíthatja az elkötelezett és produktív csapatot – akár éppen most kezdik a munkát, akár befejezik azt.Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTokon.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.