A toborzási hatékonyság minden toborzó ügynökség vágya. Valaha úgy érezted, hogy te és a csapatod túl sok időt töltötök a toborzással kapcsolatos munkával? Amikor nem mindenki van egy oldalon a toborzási folyamatban – a káosz elviselhetetlenné válhat. Az alábbiakban találsz néhány tippet, amelyek segítenek visszanyerni az irányítást.
Toborzási hatékonyság – hogyan javítható?
Nem olyan nehéz, mint amilyennek tűnik! Kövesd ezeket a 4 egyszerű lépést a toborzási hatékonyságod javításához:
1. Tervezd meg a toborzási folyamatodat
A legtöbb felvételi folyamat alapvető lépéseket tartalmaz, mint például a toborzás, interjúztatás, szűrés, felvétel, az alkalmazottak beillesztése, és így tovább. Könnyű elveszni. Ezért alaposan meg kell tervezned a folyamatot.
Jó, ha a toborzó munkájának minden lépését megtervezed. Írd le az összes tevékenységet, amely a jelölt keresésével kapcsolatos. Alakítsd őket feladatokká, és töltsd fel az adatokat egy projektmenedzsment eszközbe. Az időkeret betartása alapvető fontosságú.
Jó rendszer nemcsak a határidők betartásában segít, hanem lehetővé teszi, hogy nyomon kövesd minden feladat állapotát. A Firmbee által elérhető toborzási eszközökkel HR profilokat is létrehozhatsz. Ennek eredményeként az ideális jelölt megtalálása olyan egyszerűvé válik, mint a pite: csak határozd meg a pozíciót, tapasztalatot, pénzügyi követelményeket, helyszínt és készségeket. Ezután határozd meg a határidőt, és engedd, hogy a csapatod megkezdje a keresést. Ne feledd – a munkakínálatokat közvetlenül az eszközből is megtervezheted.
A folyamat ilyen eszközbe való áthelyezésének egy másik előnye: kiszámíthatod a csapatod tevékenységeinek költségeit és ellenőrizheted a projekt költségvetését. Ez segít a jövőbeli keresések folyamatának optimalizálásában is.
2. Tartsd rendszerezve
A rendezetlen dokumentumok a hatékony toborzás legnagyobb ellenségei. Ezért fontos, hogy a dokumentációt, értékeléseket, GDPR adatvédelmi sablonokat, munkakínálatokat és minden adatot egy helyen gyűjts össze.
Nem kell ezt egyedül csinálnod. Itt jönnek a HR menedzsment eszközök a segítségedre. Lehetővé teszik, hogy tárolj önéletrajz fájlokat, portfóliókat, sőt, az alkalmazottak értékeléseit vagy a készségeikről és kompetenciáikról szóló információkat is. Ezenkívül az egyes személyek toborzási folyamatának szakaszait rögzítő adatoknak strukturáltnak kell lenniük, és egy pillantással elérhetőnek.
3. Navigáld a csapatodat a napi feladataikban a toborzási hatékonyság javítása érdekében
Győződj meg róla, hogy a csapatodban világosan el van osztva a felelősség. Minden munkatársnak tudnia kell, hogyan járul hozzá a végső célhoz. Ismét, itt segíthet egy jó projektmenedzsment eszköz. Oszd fel a teljes toborzási folyamatot feladatokra, majd rendeld hozzá a feladatokat a csapattagokhoz. Mindig tudd, ki mit csinál. Adj dokumentációt minden szakaszhoz, feltöltve azt belső és külső forrásokból.
Ha a napod tele van sok feladat végrehajtásával – gyakran a számítógépeden kívül – akkor is ellenőrizheted az egész folyamatot. Hogyan? Azáltal, hogy inspirálod a csapatodat, hogy osszanak meg rövid, de rendszeres beszámolókat, amelyek segítenek nyomon követni és fenntartani a céljaikat. Ezeket check-in-eknek hívják. További információkat olvashatsz róluk a csapatmunkának szentelt szakaszban.
4. Hozz döntéseket a közös toborzás során valós időben
A közös toborzás egy csapat alapú felvételi módszer, amely struktúrálja a toborzási folyamatodat, hogy a vállalkozásod különböző részeiből származó kollégák jobban részt vehessenek.
Bátorítsd a csapatodat, hogy osszák meg véleményüket a jelöltekről. Valójában ők lesznek azok, akik a felvett személlyel napi szinten együttműködnek. A sokszínű értékelés, a magas szintű alkalmazotti részvétel, a csalódás kiküszöbölése – ezek csak néhány előnye a közös toborzási döntések meghozatalának. Ez a megközelítés a hibákat is kiküszöböli, és több időt takarít meg számodra.
Javítsd a felvételi tevékenységeidet és emeld a toborzási hatékonyságodat a Firmbee-vel.
Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradhass!