A webforgalom akár 50%-a is mobil eszközökről származik. Ez változást igényel a hirdetési megközelítésben. Milyennek kell lennie a mobil e-mail marketingnek ahhoz, hogy a okostelefon vagy táblagép felhasználók megnyissák az e-maileket? A választ a cikkünkben találja.
Mobil e-mail marketing – tartalomjegyzék:
- Mobil e-mail marketing számokban
- Mobil eszközök marketingje. Az mutatók ígéretesek
- Megéri a mobil eszközöket célozni?
- E-mail marketing példák. Statisztikák dióhéjban
Mobil e-mail marketing számokban
A német Statista portál meglepő adatokat tett közzé az e-marketing jövőbeli trendjeiről. Becslések szerint 2022-re az elküldött e-mailek száma meghaladja a csillagászati 330 milliárdot. A mobil eszközök jelentős százalékban hozzájárulnak ehhez az összeghez. Ez azt jelenti, hogy az e-mail marketing egyre fontosabb szerepet játszik a modern hirdetési stratégiákban. Nézzük meg ezeket a statisztikákat, hogy jobban megértsük a mobil e-mail marketing stratégia potenciálját.
Kezdetben vegyük figyelembe a jövő kulcsfontosságú trendjeit a folyamatosan növekvő webforgalom kontextusában.
Azok a cégek, amelyek aktívan használják az e-mail marketing gyakorlatokat, a következő években fokozni fogják erőfeszítéseiket a fejlett szegmentáció (a megkérdezett esetek közel felében), tartalom személyre szabás (három cégből egy) és személyiség célzás (a cégek közel 40%-a) hozzáadásával.
A hangsúly ezen a marketingeszközön a korábbi években már észlelt magas hatékonyságára vonatkozik. A mobil marketing a vállalati hirdetési kiadások körülbelül 13%-át tette ki, miközben a forgalom értékének körülbelül 19%-át generálta, meggyőzve a cégeket a célcsoport elérésének e módjának hatékonyságáról.
A mobil eszközökre optimalizált e-mailek előnyeinek pontos megértéséhez érdemes idézni a jelenség pontos statisztikáit.
Mobil eszközök marketingje. Az mutatók ígéretesek
Ahogy a Statista statisztikai portál rámutatott, a 2019-ben rögzített összes internetforgalom körülbelül 50%-a mobil eszközökről származott. A legtöbb e-mailt okostelefonokon, táblagépeken vagy laptopokon nyitották meg.
Továbbá, a legnépszerűbb operációs rendszer, amelyet az e-mailek megnyitásához használtak, az iOS volt, míg a Gmail gyűjtötte a legtöbb e-mail felhasználót (több mint 1,5 milliárd).
Ezek a mutatók azt sugallják, hogy világos áttörés történt az e-mailek mobil eszközökön való használatában. Egyre több cég dönt úgy, hogy optimalizálja az üzeneteket, amelyeket a jobb okostelefon és táblagép hozzáférhetőség érdekében küldenek.

Megéri a mobil eszközöket célozni?
Marketingkampány végrehajtása a mobil közönség figyelmen kívül hagyásával nagy hiba. Ezt a tényt többek között az Aedestra által idézett statisztikák is alátámasztják. A részletes jelentés megállapította, hogy a célzott többség törölné azokat a hirdetési e-maileket, amelyek nem voltak optimalizálva mobil nézetre. Az ezt választó százalék a 56+ korcsoportban volt a legmagasabb.
Továbbá:
- A MailChimp adatai szerint a reszponzív e-mail rendszer bevezetése növeli az egyedi megjelenítéseket körülbelül 15%-kal;
- A nem megfelelő üzenetoptimalizálás, vagy annak teljes hiánya csökkenti a kattintási arányt. PC-n ez meghaladja a 70%-ot, míg a mobil felhasználók esetében az érték kevesebb mint 20%.
E-mail marketing példák. Statisztikák dióhéjban
A 2019-es évben a vállalkozások 3/4-e az e-mail marketinget kiváló marketingcsatornaként értékelte. Nemcsak a használhatóságáért, hanem a pénzügyi életképességéért is értékelik. Ez a legnagyobb mértékben alkalmazott eszköz a befektetés megtérülése szempontjából. Hasonlóképpen, ez egy könnyen alkalmazható csatorna, amely alacsony kockázatú kudarcot generál:
- az e-mailekből való leiratkozás aránya 2019-ben mindössze 0,20% volt;
- azok a felhasználók, akik spam üzenetekre panaszkodtak, mindössze körülbelül 0,02%-ot tettek ki;
- az interneten mobil eszközökön e-mailt elérő felhasználók összlétszáma 2019 elején meghaladta a 2,2 milliárdot;
- a vállalati entitások és vállalkozók 35%-a ellenőrzi az e-mailt mobil eszközökön.
Olvassa el: Hogyan hozzunk létre sikeres e-mail marketing kampányt?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.