Naponta körülbelül 269 milliárd e-mailt küldenek, a verseny az Ön közönségének már amúgy is erősen elterelt figyelméért óriási, de még mindig jövedelmező: az e-mail marketing még mindig akár 40-szer hatékonyabb, mint a közösségi média erőfeszítések, mert arra ösztönzi a vásárlókat, hogy gyorsabban hozzanak vásárlási döntést. Ezért valóban érdemes időt szánni egy sikeres e-mail marketing kampány létrehozására. Olvassa el útmutatóinkat, és fedezze fel, hogyan lehet ezt helyesen csinálni.

Hogyan hozzunk létre egy sikeres e-mail marketing kampányt – tartalomjegyzék:

  1. Mi az e-mail marketing kampány?
  2. Hogyan végezzen sikeres e-mail marketing kampányt?
  3. Hogyan szegmentálja a közönségét és személyre szabja az üzenetét?
  4. Hogyan elemezze az e-mail marketing erőfeszítések hatékonyságát?

Ha ma szinte minden internetfelhasználónak van legalább egy aktív e-mail címe, akkor egy hatékony e-mail marketing kampány előkészítése nem okozhat komoly problémákat, igaz? Sajnos ez csak a csatorna potenciálját bizonyítja, és ahol a potenciál óriási, ott nem hiányzik az azt kihasználni akaró emberekből.

Mi az e-mail marketing kampány?

Az e-mail marketing kampány nem más, mint egy üzenet, amelyet egy adott címzettcsoportnak küldünk, akiket arra szeretnénk ösztönözni, hogy végezzenek el egy adott tevékenységet. Ez lehet feliratkozás egy hírlevélre, egy értékesítési oldal meglátogatása, egy e-könyv letöltése vagy vásárlás.

Mi teszi sikeressé az e-mail marketing kampányt?

Természetesen, amikor a címzettek pontosan úgy viselkednek, ahogy szeretnénk, azaz feliratkoznak a hírlevelünkre, meglátogatják az értékesítési oldalunkat, letöltenek egy e-könyvet vagy vásárolnak valamit. Az e-mail marketing ideális eszköz a vásárlókkal való kapcsolatok kiépítésére és fenntartására, ami értékesítést generál. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, azonban nemcsak figyelni kell a figyelemfelkeltő hirdetések elkészítésére.

A vásárlók figyelméért folytatott harc sokkal, sokkal korábban kezdődik, és az előkészítő tevékenységek közé tartozik a kapcsolati adatbázis összegyűjtése és annak szegmentálása. Csak ezután lehet áttérni a kampány előkészítésére, amelyet a lehető legjobban a konkrét címzettek igényeihez kell igazítani. De először is meg kell ismerni őket.

Hogyan végezzen sikeres e-mail marketing kampányt?

Kezdje az adatbázissal

A hatékony e-mail marketing kampányok az Ön kapcsolati adatbázisával kezdődnek, amelynek azokat az ügyfelek e-mail címeiből kell állnia, akik érdeklődnek az Ön által kínáltak iránt. Ezért a legjobb, ha biztosítja, hogy saját adatbázist hozzon létre, mert bár még mindig gyakori a kampányok kiszervezése, hatékonyságuk általában sokkal alacsonyabb.

A saját címzett adatbázis sokkal több lehetőséget ad, amelyek valószínűleg értékesítésre fordíthatók. Ennek az az oka, hogy az érdeklődő emberek címeiből áll, akik érdeklődnek az Ön mondanivalója iránt, és ezért megvehetik, amit árul.

Hogyan építse fel a saját adatbázisát?

De hogyan építheti fel a saját bázisát? Az ideális módja az, hogy ösztönözze a felhasználókat, hogy iratkozzanak fel a hírlevelére. Tudniuk kell, hogy van erre lehetőségük, de látnak egy világos okot is. Ehhez felajánlhat nekik kedvezményt az első vagy második vásárlásukra, vagy ingyenes szállítást. Ez a folyamat, bár fárasztó és igényes, biztosan megtérül, mert – a saját felhasználóink viselkedésének elemzésével – személyre szabhatjuk a küldött tartalmat, hogy növeljük annak hatékonyságát.

Figyeljen a személyre szabásra

A Forbes Insights és az Arm Treasure Data által végzett, 200 marketingvezető körében végzett legutóbbi felmérés megállapította, hogy ahol a személyre szabást erőteljesen alkalmazzák, a cégek pozitív eredményeket érnek el. A megkérdezett vezetők negyven százaléka azt mondta, hogy az ügyfél személyre szabási erőfeszítéseik közvetlen hatással voltak az e-kereskedelmi értékesítések maximalizálására, méretére és nyereségére (Forrás: Forbes).

Hasznos tartalom biztosítása

Azonban azok a felhasználók, akik úgy döntöttek, hogy megadják Önnek az e-mail címüket, bármikor visszavonhatják a tartalom fogadásához való hozzájárulásukat, amit a törvény garantál. Gondoskodjon tehát arról, hogy ne akarják ezt megtenni, hasznos tartalom biztosításával. E-kereskedelmi szempontból ez nem olyan nehéz, mivel személyre szabott tartalmat hozhat létre és küldhet, például a leglátogatottabb termékkategóriák, kívánságlisták vagy különleges ajánlatok (például iskolakezdés vagy a vakációk kezdete) alapján.

A pretextus nem annyira fontos, a lényeg, hogy a felhasználóknak olyan dolgot kínáljunk, ami érdekli őket, mert még ha nem is vásárolnak azonnal, nem fogják spamnak tekinteni az e-mailt.

Hogyan szegmentálja a közönségét és személyre szabja az üzenetét?

Bármely kellően széles ügyfélbázisban több megkülönböztethető alcsoportra lehet bukkanni, amelyeket szegmenseknek szoktak nevezni.

e-mail marketing kampány infografika

Ezeknek a csoportoknak az üzenetét a szegmentálás révén testre szabhatjuk, hogy hatékonyan ösztönözzük a felhasználókat az aktív részvételre. Az aktív felhasználók létrehozása azt jelenti, hogy sikeres e-mail marketing kampányt hozott létre.

További szegmensek egyénileg is létrehozhatók a felhasználóink által közvetlenül vagy közvetve megadott adatok alapján. Annak érdekében, hogy minél több adatot gyűjtsünk, kérhetjük azt például egy felmérés formájában, de folyamatosan figyelni kell a viselkedést is, például a Google Analytics használatával. A vásárlókat demográfiai adatok, viselkedés, helyszín stb. alapján szegmentálhatja. Mindez attól függ, hogy milyen termékeket és szolgáltatásokat árul.

A megfelelően szegmentált bázis lehetővé teszi az üzenetek pontos kiválasztását az igényeikhez. A hirdetések elkészítése során a vásárlónak is különleges bánásmódról kell érzetet kapnia. A felhasználókhoz eljutó tartalomnak nem szabad elárasztania a szöveg vagy számok mennyiségével, hanem vizuálisnak, olvashatónak és érthetőnek kell lennie.

Ne feledkezzen meg a CTA-król! A úgynevezett cselekvésre ösztönző felhívásoknak ki kell tűnniük színben, és a felhasználó látóterében kell elhelyezkedniük. Különös figyelmet kell fordítani a hírekre. Ezeknek nyitottnak kell lenniük, ami kísértést adhat arra, hogy tabloid stílusban készítsük el őket. A kattintásvadász stílust azonban mindenképpen kerülni kell. A “csaló” címek, még ha magas megnyitási arányt is biztosítanak (az üzenetet megnyitó felhasználók összesített száma), nem fognak értékesítési növekedéshez vezetni, ami végső soron a lényeg.

Hogyan elemezze az e-mail marketing erőfeszítések hatékonyságát?

A kattintási arány (CTR) vagy a megnyitási arány (OR) nem lehet öncélú, mert nem mondják el az igazságot arról, hogy az e-mailjei hogyan befolyásolják az üzletét. Az e-mail marketing erőfeszítéseink hatékonyságának megfelelő értékeléséhez a forgalmi adatokra kell összpontosítani, és – ehhez – integrálni kell a kimenő platformját a Google Analytics-szel és, ha használja, a CRM-jével. Az értékesítési adatok összekapcsolása az e-mail marketing platformokból származó adatokkal lehetővé teszi a marketingesek erőfeszítéseinek és a szervezet tényleges üzleti eredményeinek jobb kombinálását. Innen már csak egy lépés a sikeres e-mail marketing kampány elérése.

Tetszik a tartalmunk? Maradjon kapcsolatban, csatlakozzon a Facebook és Twitter közösségünkhöz.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →