Mi az EEIA modell és mit kell írni az eladáshoz? Hogyan lehetséges, hogy egyes posztok érdekesek a rajongóink számára, míg mások észrevétlenek maradnak? Jobb a rajongótáborunk építésére összpontosítani, vagy a posztjainkkal való interakcióra? Nézzük meg röviden az EEIA modellt, amely leírja, hogyan működik a hálózati marketing. Egyszerű felépíteni és könnyű megjegyezni.
Mi az EEIA modell és mit kell írni az eladáshoz?
Expozíció
Először is – szükségünk van emberekre, akikkel kommunikálhatunk. Nagyon fontos elem a kérdésre adott válasz: kivel szeretnénk beszélni. Rajongókat szerezni nagyon egyszerű. Hirdetéseket vásárolhatunk a Facebookon, hogy a kiválasztott célcsoport tagjai kedveljenek minket, vagy hogy rajongókat vásároljunk. A kötelező oldal kedvelésével rendezett versenyek is jó alapot adnak számunkra rövid időn belül. Az emberek különböző rajongói oldalakat követnek, anélkül hogy ezen elgondolkodnának.
Nem annyira az új rajongók megszerzésére kell összpontosítanod, hanem azokra, akikkel szükséged van: potenciális új vásárlók, a márkád iránt érdeklődő emberek, meglévő vásárlók, és így tovább. Tehát nem a hosszú távú, hanem a jó elérés a lényeg. A véletlenszerű emberek, akik kedvelik az oldalunkat, nem segítenek nekünk. Nincsenek elkötelezve, csökkentik a posztok elérését, igényesebbek, és kevésbé kapcsolódnak a cégedhez. Tehát mielőtt kitalálnád, hogyan szerezz rajongókat, tedd fel magadnak a kérdést, hogy ők azok, akikkel szükséged van?
Elköteleződés
Az EEIA modell második eleme az “elköteleződés”. Amikor van valaki, akivel beszélgethetünk, érdemes beszélgetést kezdeményezni. Az elköteleződés fontos két okból: befolyásolja a posztjaink elérését és segít a vásárlók befolyásolásában. Könnyű újra beleesni az üres elköteleződés csapdájába: nem minden kedvelés, megosztás vagy komment értelmes. “Kedveld, ha szeretsz aludni” nem köti a vásárlót a márkánkhoz, hacsak nem vagyunk alvómatrac gyártók. Naponta legalább egyszer olvasom a közösségi média csoportban a panaszokat, hogy csökkennek a elérések. Ennek két fő oka a haszontalan rajongók túlzott gyűjtése és a szükségtelen posztok.
Ne feledd, hogy a rajongók nem azért követnek téged, mert őrülten érdeklik őket a céges hírek vagy hogy a termékkatalógusodat darabokban kapják meg a Facebookon. Olyan tartalmat keresnek, amely értékes lehet számukra. Érzelmeket és tapasztalatokat akarnak megosztani hasonlókkal, és jól akarják érezni magukat.

Befolyás
A tevékenység és elköteleződés, amelyre ösztönözzük a rajongóinkat, egy célt szolgál – befolyásolni őket. Ha meggyőzünk valakit, hogy részt vegyen valamiben, van esélyünk arra, hogy az a személy emlékezni fog az üzenetünkre. Befolyásolnunk kell a potenciális vásárlóinkat, hogy megváltoztassák a viselkedésüket.
Tehát a forródrót helyett posztoltak a Facebookon, és a versenytárs terméke helyett a miénket választották. A vásárlói kosár bővítése, az ötlet megosztása, a márkád másképp való észlelése – bármi is legyen, be kell befolyásolnod az egyént a beszélgetésünk másik oldalán.
Akció
Az EEIA modell utolsó eleme az “akció”. Időt, pénzt, egyéb erőforrásokat, tudást és készségeket fektetsz be a profit érdekében. Azonban nem minden tevékenység fordul közvetlenül bevételre vagy költségcsökkentésre. Érezni akarod, hogy a cselekedeteid megtérülnek.
Hatékony a nagy számú rajongó? Ez a lehetőség, hogy potenciálisan megjelenítsd a márkádat hirdető tartalmat.
Felfelé mutató hüvelykujj a posztod alatt? Néha a jóváhagyás kifejezése, máskor egy megjegyzés, hogy elolvasták a tartalmat.
A Facebook nem egy olcsó tévés alternatíva, ahol a lehető legtöbb embernek szeretnéd megjeleníteni a hirdetésedet. Nem szabad úgy kezelni, mint egy jobb hírlevelet, és azt gondolni, hogy ha hozzáadsz egy linket az üzletedhez, az hirtelen vásárlási lázat indít el.
A közösségi média sokkal inkább hasonlít a közönségkapcsolatokra, mint az emberekkel való kapcsolatokra. Ha elkezdesz azon gondolkodni, mi lehet érdekes a közönséged számára, és megpróbálod bevonni őket a beszélgetésekbe, hamarosan észre fogod venni, hogy sok szinten változás következik be. Azonban ne feledd, hogy bármilyen változás időt igényel. Olvass többet a közösségi média stratégiáról.
Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradj!
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.