A Facebook, amelynek hatalma az adatokra épült, folyamatosan bizonyítania kell a hirdetőknek, hogy hatékonyan használja azokat. Ezért folyamatosan fejleszti az analitikai eszközök ökoszisztémáját, amelyek segítségével ellenőrizhetjük, hogy a költségvetéseink működnek-e. Az első az Audience Insight volt, amely segít megérteni a felhasználói viselkedést a rajongói oldalakon, a következő pedig a Facebook Analytics, amely a úgynevezett vásárlói utat veszi célba.

Mi az a Facebook Analytics és hogyan használjuk?

A Facebook Analytics egy átfogó analitikai eszköz, amely lehetővé teszi, hogy információkat szerezzünk a felhasználók viselkedéséről és reakcióikról a weboldalon, alkalmazásban és a Facebook oldalon.

Mit nyersz a Facebook Analytics-szel?

Az eszköz ingyenesen elérhető mindenki számára, aki implementálta a pixel kódot és definiálta az eseményeket (azaz a felhasználók által végrehajtott tevékenységeket), amelyeket nyomon kell követni. Célja, hogy jobban illeszkedjen a marketing tevékenységek a címzettek preferenciáihoz, ezáltal növelve azok hatékonyságát.

A Facebook Analytics hozzáférést biztosít az alábbi adatokhoz:

  • hogyan használod az alkalmazást, weboldalt, Facebook oldalt, vagy más támogatott eseményforrásokat a csatornákon;
  • az emberek, akik interakcióba lépnek a webhellyel vagy alkalmazással, beleértve az összesített demográfiai információkat, mint például életkor és nem;
  • hogyan lépnek interakcióba a különböző csoportok az eseményforrásokkal.

A legújabb Facebook Analytics frissítés számos előnyt hozott a hirdetők számára, akik eddig csak azt látták, ami közvetlenül a konverziót megelőzte. Ezzel a megközelítéssel azonban csak az utolsó hirdetés vagy bejegyzés volt értékelve, amely a kívánt kattintásra vezetett. Egy olyan időszakban, amikor több platformot és eszközt használunk egyszerre, ez a megközelítés csak a történet felét mutatta. Most láthatod a vásárlói interakció teljes útját a márkával, amely a konverzióhoz vezetett, nem csak a végső érintkezési pontot.

Fogalmak, amelyek segítenek megérteni, hogyan működik a Facebook Analytics:

  • vásárlói út – a márkával való interakció minden pontja;
  • csatorna – a termékkel való interakció specifikus módja és a használt környezet az események rögzítésére (pl. Android eszköz, weboldal);
  • esemény – a felhasználók által végrehajtott cselekvés (pl. termék vásárlása);
  • paraméter – az eseményt leíró specifikus adat (pl. 3,25 $);
  • eseményforrás – a kiindulópont, ahonnan az eszköz információt kap az eseményről (pl. alkalmazás, pixel a weboldalon).

Hogyan férhetek hozzá a fiókomhoz?

Az eseményforrás, például egy pixel vagy alkalmazás adminisztrátorai, vagy az általuk kijelölt szerepkörű személyek hozzáférhetnek a Facebook Analytics-hez. Az eszköz számítógépen vagy Android és iOS eszközökre elérhető mobilalkalmazáson keresztül használható.

A Facebook Analytics használatának megkezdéséhez telepítened kell a Facebook pixelt, amely lehetővé teszi a felhasználók áramlásának mérését attól a pillanattól kezdve, amikor belépnek a weboldalra, egészen a tranzakció végéig.

mi az a facebook analytics

Ha manuálisan adsz hozzá egy pixelt, be kell illesztened a weboldalad kódjába, a fejlécet lezáró címke fölé.

hogyan használd a facebook analytics-t

A standard események előre definiáltak. Miután hozzáadtad őket a pixel kódhoz, optimalizálhatod a hirdetési erőfeszítéseidet ezek figyelembevételével, ami a legtöbb vállalkozás számára elegendő. Azonban semmi sem akadályoz meg abban, hogy nem standard, egyedi eseményeket definiálj, és ezek alapján nem standard címzettek csoportjait hozd létre.

A standard és nem standard események különböző forrásokból származhatnak, mint például Pixel, Android, iOS, Messenger botok, Facebook játékok vagy Facebook oldalak.

Egyetlen pixel mellett létrehozhatsz egy egész csoport eseményforrást, amely különböző információkat gyűjt és elemzi, hogyan lépnek interakcióba egymással az egyes csatornák (pl. botok vagy játékok). Látni fogod, hány ember kommentálta a bejegyzést, majd megnézte az oldalt, és végül vásárolt. Ez a legteljesebb képet adja a vásárló vásárlási útjáról, figyelembe véve az egyes események és platformok közötti függőségeket.

Mit nyersz a Facebook Analytics-szel?

  • Tudod pontosan, hány ember, aki például kommentálta egy adott bejegyzést a Facebookon, néhány nappal később terméket tett a kosarába, vagy letöltötte az alkalmazást, majd meglátogatta a weboldalt, és – akár néhány héttel később – vásárolt rajta;
  • A Facebook Pixel lehetővé teszi, hogy az emberek, nem pedig az eszközök alapján mérd a cselekvéseket, mivel a legtöbben folyamatosan be vannak jelentkezve több eszközön;
  • A Facebook közvetlenül elemzi, hogyan fordulnak a digitális hirdetési tevékenységek – nemcsak a Facebookon – bevételekké a vállalkozás számára.

Laura Green

Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.

View all posts →