A hagyományos boltokkal ellentétben az e-kereskedelemben a “kosárelhagyás” gyakori gyakorlat. Érdemes nyomon követni a kosárelhagyási arányt, hogy megértsük és megoldjuk ennek a jelenségnek a kapcsolódó okait.

Kosárelhagyási arány – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a kosárelhagyási arány?
  2. Okok a kifizetetlen bevásárlókosarak mögött
  3. Okok, amiért a vásárlók elhagyják a bevásárlókosaraikat
  4. Hogyan lehet visszaszerezni az elhagyott bevásárlókosarakat?

Mi az a kosárelhagyási arány?

Az elhagyott kosár az a helyzet, amikor egy felhasználó meglátogat egy online boltot, termékeket ad a kosárhoz, de nem fejezi be a vásárlási folyamatot, mert úgy dönt, hogy elhagyja az oldalt.

A kosárelhagyási arányt a következő képlettel számítják ki:

Kosárelhagyási arány

Az online bolt tulajdonosai használhatják a Google Analytics jelentéseit, ahol információkat találhatnak a kosárelhagyási arány értékéről a weboldaluk történetében.

Okok a kifizetetlen bevásárlókosarak mögött

Miért hagyják el a vásárlók a bevásárlókosaraikat kifizetés nélkül? A fő okok a következők:

  • a vásárlók ellenőrzik a számlájuk/büdzséjük egyenlegét
  • további információt keresnek egy termékről
  • lehetséges kedvezményeket keresnek
  • más személlyel konzultálnak a vásárlásról
  • elhalasztják a végső vásárlást

Az online bolt tulajdonosának azt is szem előtt kell tartania, hogy nem minden internetfelhasználó, aki meglátogatja az oldalukat, vásárlási szándékkal érkezik. Gyakran az ilyen emberek csak azt akarják megnézni, mi újság, és mi van akcióban, összehasonlítani az árakat egy versenytársnál, vagy egyszerűen inspirálódni.

Kosárelhagyási arány - Okok a kifizetetlen bevásárlókosarak mögött

Okok, amiért a vásárlók elhagyják a bevásárlókosaraikat

Miért hagyják el a vásárlók a bevásárlókosaraikat? A legfontosabb okok közé tartoznak:

  1. A preferált fizetési mód hiánya – minden vásárlónak megvan a preferenciája, hogy hogyan szeretne fizetni a vásárlásokért. Érdemes minél több lehetőséget biztosítani a választáshoz. Érdemes olyan megoldásokra is fogadni, amelyek gyorsak, hogy a vásárló a vásárlást be tudja fejezni, függetlenül attól, hogy hol van, és mennyi ideje van.
  2. A kifizetett termékek visszaküldésének és a magas szállítási költségeknek a problémája – az eladók nem mindig tudnak jobb ajánlatot alkudni a fuvarozókkal. Azonban időnként ellenőrizhetik az alternatív lehetőségeket, hogy megtalálják a legolcsóbbat. Mint az előző pontban, érdemes különböző szállítási módszerekről is gondoskodni, hogy a vásárlóknak választási lehetőségeik legyenek.
  3. A rendelés teljes költségének ellenőrzésének hiánya a véglegesítés előtt – a vásárlók előnyben részesítik, ha világos és átlátható információik vannak a költségekről és arról, hogy mit kell fizetniük. Nem érdemes elrejteni a további költségeket, mivel azok megjelenítése közvetlenül a vásárlás véglegesítése előtt elriaszthatja a vásárlókat. A legjobb, ha a további költségekről már a termék kártya szakaszában tájékoztatást adunk.
  4. Túl bonyolult vásárlási folyamat – a hosszú és bonyolult vásárlási folyamat hatékonyan elriaszthatja a vásárlókat a vásárlás befejezésétől. A vásárlók nem szeretik az időt pazarolni túl időigényes tevékenységekre. Sok bolt kezd elmozdulni a több lépésből álló folyamattól, amely miatt több fülre kellett menni. Ehelyett a úgynevezett egyoldalas pénztár használata terjed, ami azt jelenti, hogy az összes lépést egy weboldalra helyezik. Ez lehetővé teszi a vásárló számára, hogy bármikor módosításokat végezzen anélkül, hogy egy másik oldalra kellene mennie.

Mik más okok befolyásolják a kosárelhagyást?

  • termék olcsóbb áron való megtalálása egy versenytársnál
  • nem világos és bonyolult visszaküldési politika
  • nincs vélemény a boltról/termékekről
  • nincs lehetőség a bolt munkatársaival való kapcsolatfelvételre
  • túl hosszú szállítási idő
  • gyenge minőségű termékfotók
  • nincs lehetőség a termékek gyors keresésére
  • lassú oldalbetöltés
  • homályos termékleírások
  • nem kellemes a weboldal használata
  • szükség van fiók létrehozására a rendelés leadásához
  • bolt nem mobil eszközökhöz igazítva

Hogyan lehet visszaszerezni az elhagyott bevásárlókosarakat?

A fogyasztók gyakran saját maguktól térnek vissza egy bolt weboldalára, hogy befejezzék a vásárlást. Azonban elriaszthatja őket, hogy a bevásárlókosár kiürült. A termékek újra keresése frusztrációt okozhat a vásárlók körében. Az az idő, ameddig a boltoknak aktívan kell tartaniuk a felhasználó bevásárlókosarát, az iparágtól függ. Az olyan kategóriákban, mint az elektronika, a vásárlóknak gyakran hosszabb időre van szükségük a végső vásárlási döntés meghozatalához.

Az elhagyott bevásárlókosarak visszaszerzésének másik módja a vásárlóknak küldött értesítések. Az ilyen intézkedések hatékonyságát körülbelül 40%-ra becsülik, és nem függ az iparágtól és a kategóriától. A vásárlók által legjobban várt értesítési forma az e-mail. Más megoldások közé tartoznak az SMS üzenetek, az alkalmazáson belüli értesítések, telefonos értesítések, a bolt weboldalán és a közösségi médiában.

A fogyasztó meggyőzése, hogy térjen vissza a bolt weboldalára és fejezze be a tranzakciót, ösztönzők felhasználásával történhet. A statisztikák szerint a legjobban várt forma egy ingyenes termék. Más ösztönzők lehetnek: ingyenes vagy gyorsabb szállítás, ingyenes visszaküldés, kedvezmény vagy árengedmény a jelenlegi vagy következő rendelésre, és a halasztott fizetés lehetősége.

Olvasson el más cikkeket az e-kereskedelmi analitikáról:

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

The most important questions

  1. Mi az elhagyott kosár arány?

    A kosárelhagyási arány akkor fordul elő, amikor egy felhasználó meglátogat egy online bolt weboldalát, hozzáad egy terméket a kosárhoz, de elhagyja az oldalt anélkül, hogy befejezné a tranzakciót.

  2. Hogyan számoljuk ki a Kosárelhagyási Rátát?

    A Kosárelhagyási Ráta kiszámításához oszd el a befejezett tranzakciók számát az összes tranzakció számával. Az eredményt ezután szorozd meg 100%-kal.

  3. Mik a bevásárlókosár elhagyásának okai?

    A bevásárlókosár elhagyásának leggyakoribb okai: a preferált fizetési mód hiánya, a termékek visszaküldésének költsége, a magas szállítási díjak, a rendelés teljes költségének ellenőrzésének lehetetlensége és a túl bonyolult vásárlási folyamat.