Mi a közösségi értékesítés? Nos, ez egy nagyon jó és indokolt kérdés. A közösségi hálózati oldalak, bár sokat keresnek a hirdetéseken, már évek óta próbálnak diverzifikálni a bevételi forrásaikat az értékesítési támogatási funkciók biztosításával. Lássuk. Tehát hogyan is használjuk pontosan a úgynevezett közösségi értékesítést, és egyáltalán megéri-e?

A közösségi média értékesítési potenciáljáról folytatott diskurzus csak néhány évvel ezelőtt lázba hozta a marketing ipart. Akkor sok vélemény született arról, hogy míg a márkaismertség építése sikeres lehet ott, az értékesítés rossz. Ma azonban nyoma sincs ezeknek a megfontolásoknak, mert az online vásárló internetfelhasználók viselkedése megváltozott. Az értékesítés már nem egy egyszeri bizalmi aktus, hanem egy olyan folyamat, amelyben a tartós kapcsolat kiépítése a fogyasztóval kulcsfontosságú.

A közösségi média lett a hely, ahol ilyen kapcsolatokat lehet kialakítani. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Twitter, Snapchat, Pinterest, és – nemrégiben – TikTok olyan platformok, amelyek kiemelkednek a felhasználók idejének megszerzésében, így a márkák egyszerűen nem hagyhatók figyelmen kívül az értékesítési tevékenységek során.

Mi a közösségi értékesítés és hogyan lehet közvetlenül értékesíteni a közösségi médiában?

A közösségi értékesítés nem más, mint egy tudatos cselekvés, amely a márkaépítésre a közösségi médiában irányul. Olyan tevékenységeket foglal magában, amelyek figyelembe veszik a közvetlen értékesítést a közösségi platformok által biztosított funkciók használatával, valamint a bolt weboldalára irányuló célzott forgalomnövelést.

Miért érdemes a közösségi médiát beépíteni az értékesítési stratégiádba? Egyszerű: mert működik. Egy nemrégiben készült CSO Insights és Seismic felmérésben minden harmadik B2B szakember azt mondta, hogy a közösségi értékesítési eszközök növelték a potenciális ügyfelek számát, akikkel együttműködhettek, és 39% azt mondta, hogy a közösségi eszközök csökkentették az időt, amit a fiókok és kapcsolatok kutatására fordítottak.

A közösségi értékesítés, bár a B2B szegmensben a legjobban beszélnek róla, a B2C márkák számára is működik. Minden a tranzakció két fél közötti bizalomról szól, és ezt nem lehet megpróbálni megszerezni a LinkedIn-en, Facebook-on vagy Instagram-on. Különösen az utóbbi, a “vizuális” márkák, azaz a divat, belsőépítészet, gasztronómiai vagy kozmetikai márkák számára valójában kötelező.

Milyen e-kereskedelmi funkciókat kínálnak a közösségi média?

Call-to-Action a posztokban

Olyan hirdetés, amely lehetővé teszi egy explicit CTA hozzáadását, amely cselekvésre ösztönzi a fogyasztókat, amely a hirdető számára fontos, például egy bemutatóterem látogatásának megszervezése vagy egy termék megvásárlása a boltban.

Hogyan építsünk fel egy hatékony CTA hirdetést? Először is – emlékezned kell arra, hogy néhány mikrosecondod van a felhasználók érdeklődésének felkeltésére. Ekkor meg kell érteniük az üzenetedet és követniük kell azt. Tehát nincs helye kifinomult metaforáknak és rejtélyeknek. Beszélj egyszerűen és egyértelműen az értékekről, amelyeket a terméked hoz. További információt írtunk a CTA-ról és annak javításáról itt.

TIPP: Válaszd ki a legjobban a céljaidhoz illeszkedő CTA-t. A Facebook például a következőket kínálja.

mi a közösségi értékesítés

Instagram Stories vásárlási élménnyel

Az Instagram, mint a világ egyik legelkötelezettebb közösségi média platformja, kötelező platform a márkák számára, különösen azok számára, akik képesek képi tartalmat létrehozni. Még inkább, mert nemrégiben nagyon figyelmes volt a konverziók támogatására az online boltokban. Hogyan? Az egyik legfontosabb funkció a termékek megjelölése a fotókon.

A vásárlási funkció elérhető a felhasználó Instagram Stories Feed-jén és az “Explore kártyán” sugárzott reklámokban. Amikor a vásárló megérinti a termék címkéjét, átirányítják a termék adatlapjára, amely további termékképeket és adatokat, hasonló termékeket, valamint egy linket tartalmaz a mobil oldalra, ahol megvásárolhatják azt.

Instagram Checkout

Az Instagram Checkout 2019 márciusának végén történő bevezetésével az Instagram egy lépéssel tovább lépett. A funkció, amelyet jelenleg az amerikai piacon tesztelnek, lehetővé teszi, hogy az alkalmazásból való kilépés nélkül vásárolj. Egy adott termék iránt érdeklődő felhasználónak már nem kell a bolt weboldalára mennie a vásárláshoz. Közvetlenül az Instagram “pénztáránál” tudják megtenni – mindössze annyit kell tenniük, hogy kiválasztják a “Checkout in Instagram” opciót, és megadják a fizetési adataikat. Azok a cégek, amelyek tesztelik, hogyan működik az Instagram Checkout a gyakorlatban, többek között az Oscar de la Renta, Michael Kors, MAC Cosmetics, Adidas, H&M, Nike vagy Zara.

Facebook Marketplace

A Marketplace egy olyan platform, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy helyben árusítsanak és vásároljanak termékeket. Összekapcsolódik a Facebookkal, és csak a bolt ikonra kell kattintani a használatához. Hogyan működik? A hirdetőtáblán a felhasználó közvetlen közelében elérhető értékesítési ajánlatok találhatók, bár ezek hely, kategória vagy ár szerint is rendezhetők. A Facebook semmilyen módon nem közvetíti a tranzakciókat vagy a kifizetéseket, így a részleteket mindig közvetlenül az eladó-vásárló vonalon egyeztetik. A Marketplace nem az egyetlen Facebook értékesítési

A Marketplace funkció a C2C szegmensre irányul, és használata gyerekjáték: egy hirdetés közzétételéhez csak egy fényképet, leírást, árat és helyet kell hozzáadni.

A mobil fontossága a közösségi értékesítésben

A közösségi média értékesítési célú használatát megelőzi a weboldal optimalizálása mobil eszközökre. Ez abszolút szükségszerűség, mert egyre több közösségi média felhasználó használja azt okostelefonokon. A Statista szerint 2020 januárjában az Egyesült Államokban az aktív felhasználók körülbelül 98%-a mobil eszközökön keresztül érte el a közösségi médiát, míg a globális közösségi média penetrációs arány 51% volt.

Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradj!

Laura Green

Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.

View all posts →