A helyi pozicionálás nagyszerű módja a helyi vállalkozás népszerűsítésének, mivel a tevékenységre egy sokkal korlátozottabb térben összpontosít, pl. egy város közigazgatási határain belül. Az optimalizálási folyamat lehetővé teszi, hogy viszonylag magas nyilvánosságot érj el a pénzügyi költségek csökkentésével az online hirdetések terén. Nézd meg cikkünket, hogy megtudd, hogyan kezdj hozzá.
Helyi pozicionálás – tartalomjegyzék:
- Mi az a helyi SEO?
- A helyi SEO előnyei
- Esettanulmány: helyi SEO egy kisállatbolt számára
- Mit foglal magában a helyi SEO
A helyi vállalatok helyi SEO-n keresztüli népszerűsítése elsősorban a kisvállalkozásokat működtető vállalkozóknak ajánlott: virágárusok, háztartási gépek javítói, vendéglősök, fodrászok vagy vulkanizálók – olyan cégek, amelyek szolgáltatásokat és termékeket nyújtanak egy adott közigazgatási terület lakóinak. Hogyan kezdjünk helyi pozicionálásba, és mit foglal magában?
Mi az a helyi SEO?
A helyi pozicionálás egy átfogó folyamat, amelynek célja, hogy magas pozíciót építsen ki egy weboldal számára a keresési eredményekben, például a Google-ben. A kifejezés második része a helyi aspektust jelzi: arra utal, hogy egy weboldalt olyan szavak vagy kifejezések alapján pozicionálunk, amelyek a kínált szolgáltatásokkal/termékekkel kapcsolatosak, pl. egy adott városban vagy városrészben.
Ha egy cég, amely elektronikai berendezések javítását kínál Prágában, szeretné pozicionálni magát a Google-ben, egy jó helyi keresési kifejezés lehet a “háztartási gépek javító szolgáltatása Prágában”. A hely alapú pozicionálás számos jelentős előnnyel jár, különösen a helyi ügyfelekre orientált cégek számára ajánlott.
Mik az előnyei a vállalkozásod helyi SEO-val való népszerűsítésének?
A helyi SEO előnyei
A legtöbb kisvállalkozás célközönsége az adott területen élő emberek. Az ilyen esetekben a weboldalad online pozicionálása általános keresésekre egyáltalán nem értelmes. Ez a visszautasítási arány növekedéséhez vezet, ami meghosszabbíthatja a rangsorolási pozíció kiépítésének folyamatát.
Az mérhető előnyök elérése érdekében a mikrovállalkozásoknak a helyi pozicionálásra kell összpontosítaniuk: ez növeli annak esélyét, hogy a potenciális ügyfelek fejében megjelenjenek, még akkor is, ha a cég viszonylag új piaci szereplő.
Esettanulmány: helyi SEO egy kisállatbolt számára
Bármely Google-ban történő keresési folyamat elválaszthatatlan három speciális kérdéstől. Az első ezek közül a helyi keresés, vagy a helyet tartalmazó kifejezés, amelyet egy internethasználó gépel be.
Tegyük fel, hogy egy potenciális ügyfél Berlinből szeretne vásárolni speciális ételt a macskájának. Ehhez a következő helyi keresési kifejezést gépeli be: kisállatbolt Berlin. Az “enter” gombra kattintva a keresési eredmények két kategóriába csoportosítva jelennek meg. Az első a szponzorált eredmények, amelyeket általában három fizetett link formájában mutatnak be. Alatta találhatók a helyi keresési eredmények, amelyek ráadásul organikusak. Minél jobb a helyi pozicionálás minősége, annál magasabbra kerülnek a helyi keresési eredmények az organikus rangsorban. Ahogy látható, az internethasználók csak arra érdeklődnek, hogy a lehető legközelebb vásároljanak az otthonukhoz: talán az idő fontos számukra, vagy szeretnék támogatni a helyi vállalkozást. Ami következik:
- az internethasználók nagy része véleményeket keres egy cégről a Google keresőmotorból szerzett információk alapján;
- egy potenciális ügyfél valószínűbb, hogy egy jól pozicionált cég szolgáltatásait veszi igénybe, ha a versenytársak nem győzik meg semmivel, pl. sokkal alacsonyabb árral;
- azok az emberek, akik “most” keresnek termékeket/szolgáltatásokat, szívesen veszik igénybe a keresési eredményekben magasan elhelyezkedő cégek szolgáltatásait (pl. autóbaleset esetén beírjuk a kifejezést: “törőautó + város, ahol vagyunk”, mert azonnal szükségünk van a szolgáltatásra).

Mit foglal magában a helyi SEO?
Minden folyamat sok elem összessége, így a helyi pozicionálásnak is ilyen jellemzői lesznek. A helyi vállalkozás népszerűsítése érdekében többféleképpen is dolgozhatunk.
A helyi pozicionálás alapvető aspektusai a következők:
- az aktuális információk gondozása a cégről a Google Térképen található névjegyben (helymeghatározó tűt helyezünk el, kitöltjük a fényképeket, hozzáadjuk a nyitvatartási időt, leírjuk a vállalkozást);
- az ügyfelek ösztönzése a Google visszajelzési szakaszának kitöltésére és “csillagok” hozzáadására (győzzük meg az ügyfeleket, hogy szívesebben értékeljék cégünket online vélemények révén);
- az oldal SEO optimalizálása, figyelembe véve a helyi aspektust (értékes tartalom gondozása a szerző weboldalán, a menü szekciók helyes elhelyezése, a betöltési sebességre való figyelés, és sok más tevékenység, amely a megfelelő helyi SEO-hoz kapcsolódik).
Hogyan népszerűsítsünk egy helyi vállalkozást? Ezt a helyi pozicionálás segítségével tehetjük. Érdemes a külső tevékenységekre is összpontosítani, közvetve dolgozva a keresőmotorokban való pozíció kiépítésén. Ennek a folyamatnak a fő célja a lehető legmagasabb helyi elismerés elérése: hogy a potenciális ügyfelek a helyi versenytársak között a mi cégünket válasszák.
Lehet, hogy ez is érdekel: Hogyan népszerűsítsünk egy kisvállalkozást
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.Kamil Jasiński
Egy SEO szakértő, aki szerelmes a szavakba. Folyamatosan meglepi másokat azzal, hogyan lehet őket saját előnyére használni. Ébreszd fel éjjel a közepén, és elkezd veled beszélgetni a legújabb SEO pozicionálási ötletéről.