Az online üzlet növelésének és az ügyfelek jobb megértésének megbízható módja az e-kereskedelmi analitika. Ma arra fogunk összpontosítani, hogyan használhatjuk ezt, és hogyan hasznosíthatja az üzletét.
E-kereskedelmi analitika – tartalomjegyzék:
- Mi az a webanalitika?
- E-kereskedelmi analitika – megéri?
- Az adatelemzés típusai
- E-kereskedelmi analitika – összefoglalás
Mi az a webanalitika?
A webanalitika az adatok gyűjtése és elemzése a már megtett lépések alapján. A megbízható statisztikák segíthetnek a vállalatoknak azonosítani a problémák forrásait, és értékes információkat nyújtanak a konkrét intézkedések megtérüléséről.

E-kereskedelmi analitika – megéri?
Az online bolt analitikája elmondhatja egy márkának, hogy mikor várható keresletnövekedés, aminek köszönhetően megfelelő stratégiát készíthet. Az ilyen intézkedések csökkenthetik a költségeket, mivel a vállalat felkészült a különböző helyzetekre.
Ugyanakkor gyakran nehéz megjósolni, mire van szükségük az ügyfeleknek. A statisztikák vezetése megmutathat egy bizonyos rést, így a márka fontolóra veheti egy új termék bevezetését, amelyre a fogyasztók vágynak. Az adatok gyűjtése a felhasználói viselkedés tanulmányozásáról is szól, ami lehetővé teszi, hogy lépéseket tegyünk a problémáik és aggodalmaik megoldására.
Az adatelemzés típusai
Összesen négy típusú adatelemzés létezik:
- leíró – ez az adatelemzés alapvető formája. Válaszol az alapvető kérdésekre: mi történt? hányszor? mikor? hol? Ennek a típusú elemzésnek egy példája a havi bevételi jelentések,
- diagnosztikai – ez a megközelítés pontosabb, mert a adatok és a viselkedési minták közötti összefüggéseket keresi. Válaszol a kérdésre: “miért történt ez így és nem úgy?”
- előrejelző – az ilyen elemzés megpróbálja megjósolni, mi történhet a történeti adatok alapján, például az értékesítési előrejelzések,
- előíró – ez a megközelítés a legjobb megoldás és a kiutat keresi egy adott összetett helyzetből. Lehetővé teszi, hogy megértsük, egy adott lépés lehetővé teszi-e a vállalat számára, hogy pozitív eredményt érjen el.
-
Mi az webanalitika?
Ez egy olyan folyamat, amely során adatokat gyűjtenek és elemeznek azokról a területekről, amelyek hatással vannak egy online bolt működésére.
-
Milyen típusai vannak az adatelemzésnek?
Megkülönböztetjük a leíró, diagnosztikai, prediktív és preskriptív elemzéseket.

E-kereskedelmi analitika – összefoglalás
Az online bolt analitikája fontos része az online üzlet működtetésének. Ez egy előny a hagyományos értékesítéssel szemben, mivel sok értékes információt nyújt az üzlet működésének javításához.
Olvasd el: Hogyan készítsd el a hatékony értékajánlatot
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.