Az online üzlet növelésének és az ügyfelek jobb megértésének megbízható módja az e-kereskedelmi analitika. Ma arra fogunk összpontosítani, hogyan használhatjuk ezt, és hogyan hasznosíthatja az üzletét.

E-kereskedelmi analitika – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a webanalitika?
  2. E-kereskedelmi analitika – megéri?
  3. Az adatelemzés típusai
  4. E-kereskedelmi analitika – összefoglalás

Mi az a webanalitika?

A webanalitika az adatok gyűjtése és elemzése a már megtett lépések alapján. A megbízható statisztikák segíthetnek a vállalatoknak azonosítani a problémák forrásait, és értékes információkat nyújtanak a konkrét intézkedések megtérüléséről.

E-kereskedelmi analitika

E-kereskedelmi analitika – megéri?

Az online bolt analitikája elmondhatja egy márkának, hogy mikor várható keresletnövekedés, aminek köszönhetően megfelelő stratégiát készíthet. Az ilyen intézkedések csökkenthetik a költségeket, mivel a vállalat felkészült a különböző helyzetekre.

Ugyanakkor gyakran nehéz megjósolni, mire van szükségük az ügyfeleknek. A statisztikák vezetése megmutathat egy bizonyos rést, így a márka fontolóra veheti egy új termék bevezetését, amelyre a fogyasztók vágynak. Az adatok gyűjtése a felhasználói viselkedés tanulmányozásáról is szól, ami lehetővé teszi, hogy lépéseket tegyünk a problémáik és aggodalmaik megoldására.

Az adatelemzés típusai

Összesen négy típusú adatelemzés létezik:

  • leíró – ez az adatelemzés alapvető formája. Válaszol az alapvető kérdésekre: mi történt? hányszor? mikor? hol? Ennek a típusú elemzésnek egy példája a havi bevételi jelentések,
  • diagnosztikai – ez a megközelítés pontosabb, mert a adatok és a viselkedési minták közötti összefüggéseket keresi. Válaszol a kérdésre: “miért történt ez így és nem úgy?”
  • előrejelző – az ilyen elemzés megpróbálja megjósolni, mi történhet a történeti adatok alapján, például az értékesítési előrejelzések,
  • előíró – ez a megközelítés a legjobb megoldás és a kiutat keresi egy adott összetett helyzetből. Lehetővé teszi, hogy megértsük, egy adott lépés lehetővé teszi-e a vállalat számára, hogy pozitív eredményt érjen el.
  • E-kereskedelmi analitika

    E-kereskedelmi analitika – összefoglalás

    Az online bolt analitikája fontos része az online üzlet működtetésének. Ez egy előny a hagyományos értékesítéssel szemben, mivel sok értékes információt nyújt az üzlet működésének javításához.

    Olvasd el: Hogyan készítsd el a hatékony értékajánlatot

    Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.

    Andy Nichols

    Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

    View all posts →

    The most important questions

    1. Mi az webanalitika?

      Ez egy olyan folyamat, amely során adatokat gyűjtenek és elemeznek azokról a területekről, amelyek hatással vannak egy online bolt működésére.

    2. Milyen típusai vannak az adatelemzésnek?

      Megkülönböztetjük a leíró, diagnosztikai, prediktív és preskriptív elemzéseket.