Manapság senki sem tagadhatja, hogy a munkavállalók egy szervezet legnagyobb vagyona, amely a szervezet elvárt munkateljesítményéhez és ennek következtében a sikerhez vezet. Az ilyen eredmények eléréséhez azonban szükséges, hogy a munkavállalók jól érezzék magukat a munkahelyükön, motiváltak legyenek feladataik ellátására, és a cég sikerét a sajátjuknak tekintsék. Éppen ezért a cégek ma már egyre tudatosabb, figyelmesebb és prioritásként kezelt megközelítést próbálnak alkalmazni a munkavállalói jólét területén, amelyért a Chief Heart Officer (CHO) felelős. Ma elmagyarázzuk, hogy pontosan mit is csinál egy ilyen pozícióban lévő személy.

Chief Heart Officer – tartalomjegyzék:

  1. Mi a pozíció eredete?
  2. Mi a szerepe a csapatban?
  3. Milyennek kell lennie egy chief heart officernek?
  4. Chief Heart Officer – egy növekvő szerep a mai szervezetekben

Chief Heart Officer – mi a pozíció eredete?

Ez egy viszonylag új pozíció – és bizonyára kevésbé elterjedt, mint a tehetségfelvétel, a toborzás vagy a sokszínűség kezelése a munkahelyen. A pozíció nevének eredete is felkeltheti az érdeklődést, mivel nem olyan nyilvánvaló, mint más HR szerepek, amelyekkel ismerősök vagyunk. Mi a magyarázata? Az a gondolat eredménye, hogy egy ilyen szerepben lévő személynek szoros kapcsolatban kell állnia a szervezet minden egyes dobogó szívével.

Claude Silver, az egyik legismertebb Chief Heart Officer szavaival, minden egyes embert dobogó szívként kell kezelni (ezáltal a szervezet “élővé” válik, és minden nap a sikerre törekszik), nem pedig eszközként, árucikként vagy munkaerőként. Ezzel a hozzáállással a szervezet biztosíthatja a munkával való elégedettséget, ami nagyobb motivációt eredményez a cég céljainak elérését támogató feladatok ellátására.

A pozícióban lévő személy által végzett tevékenységek tehát elsősorban a cég termelékenységének erősítésére irányulnak, az egyes munkavállalók teljesítményének javításával, miközben csökkentik a munkaerő-fluktuációt (ami a cég pénzügyi helyzetére is hatással van). A Chief Heart Officer felelős a cég külső imázsának építéséért is, amely a munkavállalók jólétének gondozásán alapul.

Chief Heart Officer – mi a szerepe a csapatban?

A CHO szerepe egy szervezetben nagyon specifikus, mivel nagyon nehéz egy feladatkatalógust megnevezni, amelyet ellát. A pozícióban lévő személy a munkavállalók jólétének gondozására összpontosít – függetlenül attól, hogy milyen pozíciót töltenek be a szervezet struktúrájában. Egy vezető vagy csapatvezető megfelelően végzi a feladatait, amíg jól érzi magát a munkahelyi környezetben – akárcsak egy egyszerű munkavállaló.

Hogyan lehet ezt megtenni? Minden bizonnyal az első helyet a szívélyes kommunikáció légkörének megteremtésének kell adni, és nyílt beszélgetéseket folytatni a jólétről, a munkával való elégedettségről vagy a napi nehézségekről. Az egyszerű beszélgetésekből a munkavállalókkal levonható következtetések eljuthatnak másokhoz a HR osztályon, és talán cselekvéshez vezethetnek a jelenlegi helyzet megváltoztatására.

A Chief Heart Officer-nak nemcsak a munkavállalók jólétét kell támogatnia, hanem a fejlődésüket is. A munkahelyi egyének gyakran kételkednek abban, hogy hogyan irányítsák karrierjüket – hogy változtatásokat végezzenek, új kompetenciákat szerezzenek, vagy erősítsék a soft skilleket a feladataik jobb ellátása érdekében. A CHO szerepe ebben a tekintetben az, hogy mentorálással és coachinggal segítse a munkavállalókat, ami nagyobb önismerethez és akár a fejlődésükhöz vezető ötletek megjelenéséhez is vezethet.

Így elmondhatjuk, hogy egy ilyen pozícióban lévő személy elsősorban a cég szervezeti kultúráján dolgozik, amely nem zárható le egy zárt feladatkatalógus formájában.

chief heart officer

Milyennek kell lennie egy chief heart officernek?

A napi működés megköveteli, hogy a Chief Heart Officer folyamatos kapcsolatban álljon az emberekkel, így kötelező, hogy a pozícióban lévő személynek magas interperszonális készségekkel kell rendelkeznie – kezdve a kapcsolatteremtés könnyedségétől, a bizalom inspirálásának képességén át, az aktív hallgatásig és cselekvésig, valamint az empátiára és őszinteségre összpontosító attitűdig. Fontos az is, hogy tiszteletet mutasson a másik személy iránt, és ne ítélje meg őt a viselkedése vagy a tett cselekedetei alapján, hanem próbálja felfedezni és megérteni az ilyen attitűd mögötti okokat. Magabiztosnak is kell lennie, mivel ez a tulajdonság segít egy olyan tekintély pozíciójának kiépítésében, amely segíthet a szakmai és a személyes területeken is.

Chief Heart Officer – egy növekvő szerep a mai szervezetekben

Néhány évtizeddel ezelőtt a munkáltatónak nem kellett “aggódnia” amiatt, hogy a munkavállaló hogyan érzi magát a munkahelyén – a munkalehetőségek annyira korlátozottak voltak, hogy az emberek nagyon hosszú ideig is maradtak a cégeknél, gyakran negatív érzések ellenére is. Manapság az ilyen helyzetek egyre ritkábbá válnak (és ritkán fordulnak elő a legfiatalabb generációk körében a munkaerőpiacon) – a munkavállalók egyszerűen megkövetelik, hogy feladataikat egészséges munkahelyen végezhessék. A Chief Heart Officer alkalmazása kétségtelenül egy módja annak, hogy megnyugtassák a munkavállalókat, hogy jólétük a cég prioritása.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.

Nicole Mankin

HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.

View all posts →